Gå til innhold
Selvforsynt

Decarbe eller ikke decarbe

Recommended Posts

Selvforsynt

Har lest endel om dette med å løse opp THC i alkohol og det i seg selv er nok greit, men så var det dette med å sikre at man gjør THC'n så potent som mulig.

Jeg røyker helst ikke så planen er å vannkure alt sammen, etter vannkuringen så vil jo all grønnmasse og annet ufyseligheter være vasket ut, neste steg er så enten å legge budsene rett på sprit for å trekke THC ut av budsene eller må jeg decarbe budsene først?

Cannabisbruken min er ment å være stealth, ser noen meg høy eller stein så vil de se ei spritflaske ved siden av meg og jeg vil ikke lukte cannabis men derimot alkohol, så ønsket er å få en så klar spritoppløsning som mulig

Om jeg decarber etter vannkuringa så regner jeg med at spriten vil få litt farge fra dette og det vil jeg helst unngå, men da blir spørsmålet om jeg kan skylle decarbede buds i vann eller om THC vil forsvinne ut med skyllevannet?

Så hva foreslår dere, legge budsene rett på sprit eller decarbe først? Skylle decarbede buds i vann eller må jeg leve med litt misfarge fra budsene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Frank420

Er helt grønn på vannkuring, men ble litt intressert i hvorfor du gjør dette istede for vanlig curing? Har lært man alltid skal decarbe det, men aner ikke iforhold til vanncuring 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt

For å ta det med decarbinga først så var jeg usikker på om spriten gjorde jobben med decarbing eller ikke.
Har lest endel i etterkant av denne posten og slik jeg har forstått det til nå så trenger man nødvendigvis ikke å decarbe når man legger cannabis på sprit, men det tar gjerne måneder før man har fått aktivert THC på denne måten, så decarbing er nok nødvendig med mindre man har veldig god til(og det har neppe jeg)

Ang vannkuringa så kommer jeg til å gjøre det ettersom jeg ikke røyker til daglig, nesten alt kommer til å bli lagt på sprit, og med vannkuring så slipper jeg også mesteparten av grønnfargen fra plantene.
Sparer nok noen buds til røyking men så lenge de er vannkura så vil de jo være langt lettere å røyke, har forstått at det er som forskjellen mellom å røyke vanlig Prince og Prince mild :)

En annen faktor er at vannkuring er unnagjort på ei uke, så man er fort ferdig sammenlignet med vanlig kuring :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar

Decarbing kan bare gjøres med varme, sprit vil ikke hjelpe deg her. To vidt forskjellige prosesser med forskjellig mål. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
sunmork

Decarbingen omformer plantens THCA til THC delta9. Varmetilførselen ødelegger bindingen til karbonatomet så det løsner, og først da får du det THC virkestoffet du er ute etter. Dette virkestoffet klikker rett inn i kroppens reseptorer, mens for THCA er carbonatomet i veien for å klikke inn i kroppens reseptorer. Mal opp budsa, legg dem ut over en tallerken eller langpanne med bakepapir, forvarm ovnen til 125 C. sett inn budsa i 30 min og du har omformet THCA til THC delta 9. Gjør oppmerksom på at det varmetid og temp varierer litt på nettet mht folks meninger. 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå