Jump to content
Sign in to follow this  
JohnDeFoe

Legesenter i Nederland

Recommended Posts

JohnDeFoe

Er det noen som har tips til et (eller fler) legesenter i eller i nærheten av Amsterdam?

jeg har endelig fått tak i en lege som er villig til å skrive en anbefaling for meg på engelsk. Han har sunn skeptisisme til cannabis, men forstår at alternativet er mye hardere medikamenter enn det cannabis er.

Så hvis det er noen der ute, som har noen gode tips til meg ang. Legesenter og hvordan jeg burde gå videre frem. Setter jeg stor pris på dette.

• Like 1

pooh

Gratulerer så mye med å komme gjennom Norges trangeste nåløye. Jeg tror du må finne en lege som behandler din aktuelle lidelse med cannabis. Sender deg en link til noen på pm så kan du ta kontakt å høre om de kan hjelpe deg.

Bamse

Gratulerer, virkelig fint å høre! Glad på dine veine og lykke til videre :) 

JohnDeFoe

Tror det vil bli lettere etterhvert å få medisinsk cannabis. Selv i Norge med sin «strenge» tilnærming. (Som har forverret situasjonen i åresvis) har de en tendens til å starte veldig strengt/restriktivt jfr. Metadon/subutex fra 1999-2017 Hvor det var veldig restriktivt og vanskelig å komme igjennom nåløyet. Nå (dessverre) får alt for unge mennesker denne medisinen kastet etter seg, selv uten å ha et tungt rusproblem!! 

Dessuten begynner disse forkjemperene for fortsatt «kamp mot narkotika» å gå veldig tomme for argumenter. 

Cappelen/Jensen saken er også et klassisk eksempel på hva denne «politikken» fører til. Dette er faktisk mer normalt, enn det er unormalt. Allikevel later den norske befolkning som de er sjokkerte. 

Skal holde dere oppdatert når det skjer noe videre. Har tenkt å gjøre dette uten å forhaste meg, og må bruke litt tid på å spare sammen pengene. 

Samtidig bruker jeg tiden på å hente inn info og gode tips.

ha en strålende helg folkens

Sisteutvei

Gratulere :) jeg har selv prøvd å få til dette, men møter bare motstand og trusler om at legene vil innrapportere cannabis bruk. Noe som vil føre til at jeg vil bli arbeidsledig og uten førerkort. Har lege i Nederland og får på resept der, men bare for "1" ukes bruk. Så begynner å bli dyrt og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Føler meg kriminell:(

Det verste er at det fungere og når jeg bruker medisinsk cannabis fungere jeg endelig som alle andre i samfunnet og jeg er ikke misbruker eller kriminell.

Mens de norske legene vil pumpe meg full av "dop" som er garantert man blir avhengig av og er farlig for kroppen. 

Hjelper lite når politiet går ut i media og mener bruk av cannabis og heroin er det samme og er like farlig. Snakk om å ikke oppdatere seg siden 50 tallet da. 

Det er jo det vi sliter med i Norge. Alle de gamle fordommene og folk som IKKE oppdatere seg på nyere forskning og kvitte seg med myter skapt med vilje av visse folk i USA for mange tiår siden.

Håper jeg kan få dette på norsk resept snart eller finne en lege som forstår problemet og er oppdatert. (tror ikke det skjer dessverre)

Edited by Sisteutvei

takamax
På 27.9.2017 at 13.23, pooh skrev:

Gratulerer så mye med å komme gjennom Norges trangeste nåløye. Jeg tror du må finne en lege som behandler din aktuelle lidelse med cannabis. Sender deg en link til noen på pm så kan du ta kontakt å høre om de kan hjelpe deg.

Hei.

Har du mulighet til å sende meg en link også? sliter å finne hvilken lege jeg skal oppsøke i Nederland.