Gå til innhold
bornstellar

Harsk weed etter cure

Recommended Posts

Bamse303

Det att man ikke kjenner forskjell på nyansene fordi det er tobakk i mekket er bare tull/egenmening.

Det kommer vel også ann på hva man mekker med og personens individuelle vaner, tobakk er ett "nødvendig onde" det skal aldri være hovedrett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303

det er ingenting magisk med tobakk som får alle terpenene til å forsvinne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel
Akkurat nå, Bamse303 skrev:

Det att man ikke kjenner forskjell på nyansene fordi det er tobakk i mekket er bare tull/egenmening.

Det kommer vel også ann på hva man mekker med og personens individuelle vaner, tobakk er ett "nødvendig onde" det skal aldri være hovedrett.

Som  jeg ser det, så har han brukt det som et argument, ikke for å sette en standard. Nyanser, jeg kan godt gå inn for t man kjenne forskjell på høydepunktene i en rus, selv ved tobakk. Men ikke de små forskjellene av kompleksitet og terpener, da disse vil forsvinne av den grunn.

Og bare for å si det sånn, jeg røyker ikke med tobakk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Så terpener inkluderer ikke smak? vil ikke tobakksrus overdøve de små forskjellene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303

det er terpenene som smaker forskjell i rusen i tillegg til cannabinoidene, så hvordan vil man da kjenne forskjell på nøyansene uten terpenoidene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Så om du spiser 4 valium og røyker deg en feit en, så vil du si at rusen er den samme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303

Jeg kan være pedantisk for skyldens skyld jeg også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Jeg tror det kjell sier er at Tobakksmellen vil overdøve de små nyansene,iallefall slik jeg leser ham.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303

hvem prater om å spise 4 valium? valium tar vel ikke bort terpenoider det heller, gaba reseptorene dine er så overlessa med drit av benzodiasepiner att du ikke setter pris på noe uansett, så ser ikke helt sammenligningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar

Jeg tror vi alle kan være enige om at en ikke får samme opplevelsen av din 50 år gamle whiskey om du blander den med cola. Nikotin er for meg så dominerende at jeg ikke tåler det i det hele tatt, jeg blir bare syk

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Cunning

Kva meinar dåke med nyanser? smak? Med alle tilsetningstoffene i tobakk, parfyme etc så vil det jo heilt klart kødde til det meste av hasjen. Nikotinrus + thc blir noke anna ein kun thc.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

jepp, det er at tobakken, vil overdøve, det som var poenget

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
LHC

Det kan jo som flere påpeker være dårlig flush, men så vidt jeg har skjønt vil syntetisk gjødsel alltid forårsake weed som smaker dårligere enn organisk/økoligisk dyrking.

Synes jeg har hørt folk klage på de Bovedapakkene også

Det er ikke basert på egenerfaring, kun googling.

Endret av LHC
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Det er faktisk er veldig godt poeng. Men selv høy dosering av P uten sult vil ha omtrent samme situasjon, snakker av erfaring.

Thumbs up! :)

Endret av Onkel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar

Jeg tror nok at alt dette koker ned til dårlig flush ja. Jeg flushet i 10 dager, men jeg fulgte oppskriften til autopot hvor jeg ikke skylte igjennom potta med rent vann, jeg skiftet kun ut vannet i tanken med rent vann de siste 10 dagene. Jeg kunne nok med fordel ha latt henne stått ei uke til på den måten. Lesson learned.
Jeg har fått noen venner til å teste ut nå og det er forskjellige tilbakemeldinger, noen hoster seg ihjel, mens andre hyller det som det beste de har smakt. Forskjellen er at de som liker det best røyker tobakk til vanlig.
NÅ handler det for meg å gjøre det beste ut av situasjonen. Skal finne ut om vanncuring fungerer i helga, men jeg har også laget vapejuice som jeg ikke har testet. Om alt går åt skogen, så kjøper jeg tørris og banker ut all kiefen for å så lage rosin av alt sammen i ei 10ton presse jeg har tilgang på og setter ei ny plante.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Men er du sikker på at den hostinga er ikke "kiling" i halsen, som enkelte typer weed/hasj kan gi. F.eks, noe typer afghan, pakier, maroc ol.? For jeg vet mange som blir sånn av å ikke ha røyka på en stund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Hvordan ser nugsa ut etter curinga da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Freeman
5 hours ago, Kjell T. Ring said:

Å diskutere med seg selv er ingen god kilde til fasit, du får de svarene du søker, men ikke nødvendigvis en sannhet. Det gjelder også når man upvoter seg selv med andre kontoer. Men du fikk nå det du ville ut av dette, folk tror du er "tha man" på forumet :)

Tror ikke folk her inne er så dumme at de tror at jeg som har vært her 2-3 måneder, og som sier i annenhver post at han er ganske fersk er "Tha Man".

Men nå skal du få masse likes av meg på alle innleggene dine, så kan jo du få være "tha Man" man en stund. Så enkelt er det. Og tenk, så masse likes oppnådde du ganske enkelt med trakassere andre litt.

Joda, jeg skjønner at du har peiling og erfaring, og det betyr da sikkert at vi som ikke har så mye erfaring må holde tyst. For dette er jo et diskusjonsforum, og her skal det ikke diskuteres. Her skal det VITES, og helst trykke ned andre i samme slengen. 

Du er jo så smart at du har funnet ut at jeg er @Gaya, @Selvforsynt og altså Freeman. Gratulerer! Jeg hadde ventet på at noen endelig skulle finne det ut. Jeg har gjort leksa mi, gått litt tilbake i tid og funnet ut om Gaya. Han var en hyggelig fyr med humor og gode innlegg, av det lille jeg kunne se og han ble plutselig etterlyst på forumet. Sikkert skremt bort av slike som føler seg truet av vennlighet...

Selvforsynt var jo innom her ganske nylig - og merkelig nok, han har også vært en vennlig fyr som ikke gjorde en flue fortred. Kanskje han også følte seg skvist ut. Sist uke var det jo @Cunning som måtte få pepper for å være hjelpsom og vennlig. Er du sikker på at jeg ikke er ham også? Jeg ser et mønster, og mønsteret er ikke noe særlig hyggelig når man tar kardemommeloven i betraktning.

Hvis du mener at jeg, aka Gaya, aka Selvforsynt, aka Cunning og mange andre har skremt bort Onkel og Pistil, så vil jeg si de er lettskremte.

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar
3 timer siden, Onkel skrev:

Hvordan ser nugsa ut etter curinga da?

Mørkere på i fargen og de krympa en del. Kjørte vannet fra de to første dagene gjennom kaffefilter, men det var ikke noe oppi der så jeg har klart å unngå å miste trikomer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Man kan se at den er litt mørk i fargen, så det er nok en del klorofyll som ikke har blitt sultet ut/brutt ned i curinga, så det kan hende at når du tørka weeden at det hadde blitt litt for tørt, før du startet curingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar

Det er nok clofofyllet. Tørking hadde jeg kontroll på. Rh var aldri under 55% og når jeg glasset det så var det bang on 62%

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå