meerschaum

Mugg/sopp på buds

Hei. 

Lurer på noen ting i forhold til mugg og sopp på budsene. Lurer på om det er mulig at dette kan komme etter den er tørket? 

Si for eksempel at man ikke vet noe om hvordan den er dyrket frem og tørket, men forutsett at dette er gjort riktig, om det er mulig i etterkant når man oppbevarer det i et lufttett glass, om det kan utvikles sopp? Hvis ja, hvordan unngå det? Må det luftes ofte? Hvor lenge kan man egentlig oppbevare buds uten at det blir dårlig? Har det noe med temperatur det oppbevares i etc.? 

Hvordan vil det se ut hvis det er kommet sopp/mugg? 

Er litt blank på dette og vil jo gjøre ting riktig for å ikke utsette meg selv for ting jeg ikke må. 

Håper på litt hjelp/tips ut ifra erfaringene deres :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

vil kunne utvikle seg mugg hvis den ikke luftes må luftes sålenge den gir fuktighet fra seg 5 min 2 gange første uken og 1 gang neste ukene kan bruke bovidia pack også, denne holder 62% fuktighet i glasset men hvis de er for våt må de luftes først er begrenset hvor mye fuktighet en sånn pakke klarer ta til seg du må heller ikke tettpakke budsene i glasset du kan oppbevare buds sålenge du gidder egentlig men de blir svakere etter hvert oppbevares mørkt og kjølig 10-15 grader

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå