Gå til innhold
morty

Problem etter ompotting

Recommended Posts

morty

Etter å ha lest div dyrke guider valgte jeg å gå for jord blandet med 25% sand og 25% grus. Fikk problemer under ompotting ved at jorden "kollapset". Mellom fingrene satt jeg kun med en plante med noen ynkelige røtter. Noen sjanse for at den kommer seg? Hva kan jeg eventuelt gjøre? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar

Det hørtes ut som litt mye sand og grus. 

Stikk et hull i jorden og sett røttene nedi der. Fyll på forsiktig og vann med en mild næringsløsning. 50% eller noe og sett under passelig lys, ikke for mye. Og så venter du bare. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
morty
1 time siden, bornstellar skrev:

Stikk et hull i jorden og sett røttene nedi der. Fyll på forsiktig og vann med en mild næringsløsning. 50% eller noe og sett under passelig lys, ikke for mye. Og så venter du bare. 

Gjort som anbefalt. Så nå er det bare å vente 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
morty
10 timer siden, morty skrev:

Gjort som anbefalt. Så nå er det bare å vente 

Ser meget lovende ut. Takk for god hjelp. Endret jordsmonn. Men tror jeg bruker coop kattesand ved neste anledning i tillegg til god jord. Tips på god jord? Trenger litt guiding. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Kjell T. Ring

Gå for Canna eller Plagron sine All-mix, det er et veldig bra utgangspunkt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
thefloyd

jeg gikk for plagron batmix, siden jeg slipper å tenke på gjødsling i 6 uker :) planten ser ut som den trives i, har også en sekk med all-mix, men har ikke hadd sjans å prøve den enda..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
morty
5 timer siden, thefloyd skrev:

jeg gikk for plagron batmix, siden jeg slipper å tenke på gjødsling i 6 uker :) planten ser ut som den trives i, har også en sekk med all-mix, men har ikke hadd sjans å prøve den enda..

Takk for tipset 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
morty
På 15.10.2017 at 10.24, bornstellar skrev:

Et lite tilleggsspørsmål. Etter ompottingen har de første bladene blitt gule og ser ikke ut til å ha det bra. Resten ser bra ut. Bør jeg fjerne de 2 gule bladene? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå