Gå til innhold
Hobby-dyrkeren

Feil med planten

Recommended Posts

Hobby-dyrkeren

Jeg kan ikke forstå hva dette kommer av. har dyrket i flere år og har aldri sett noe lignende. Jeg dyrker i deeep water culture med en 600 wats led lampe. Alt av luft er balansert og det holder en jevn temperatur på 25 grader. PH og EC er ok.

22656600_10155629379901093_1428813500_n.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar

Dette er jeg nesten sikker på er nutrient burn. Er det en ny strain for deg eller er det noe annet som har variert? Kan rh i dyrkerommet være lavere enn det som er vanlig? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Hobby-dyrkeren

Hei og takk for respons. :) Jeg trodde det var nutrient burn jeg også, men så hadde jeg EC verdien fra 1,8 til 1,6 noen uker uten forandring. Tror du jeg skal gå lavere ?
(beklager men vet ikke helt hva du mener med Rh nivå i dyrkerom? kan du definere det er du veldig grei.
Ja, det er også en ny strain for meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
OGrow

RH er luftfuktighet.

Kjører du samme næring som før? Ny strain kan være mer sensitiv for næring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar

Hvis luftfuktigheten går ned, så bruker planten mer vann og vil derfor også ta opp mer næring. Høsten bringer ofte med seg tørrere luft enn sommer og vår og vil derfor gi noen problemer med for sterk  næring uten at en kanskje tenker over det.
Jeg ville flushet og vannet med 50% næring en periode.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Hobby-dyrkeren

Okei, takk or tipset, det skal jeg gjøre :) håper det virker!

Endret av Hobby-dyrkeren
feil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Hobby-dyrkeren

da var det gjort. Håper på bedringer de nste ukene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar

følg med på de nederste bladene om de mister farge. Hvis det skjer så må du øke næringen igjen, men kanskje ikke til like mye som før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Hobby-dyrkeren

nå Har det gått 6 dager med flush og EC på 0,8. jevn temperatur på 25 grader i teltet. De nederste bladene begynner og bli gule :) det er et godt tegn. Men oppe på planten har det kommet noen symptomer (som kansje er forbigående) ? Eller en mangelsykdom. Trenger hjelp før jeg kutter den ned og begynner på ny. Se bildet, det er også noen små rød/gråe prikker på noen av bladene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar

Ikke forhast deg med å kutte noe ned. Det er nå du skal lære så mye du klarer. 

Hvis bladene nede blir gule så må du øke næringen igjen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Hobby-dyrkeren
5 timer siden, Hobby-dyrkeren skrev:

Takk, får ikke lastet opp bildet jeg ønsker og vise deg av blokkene øverst på planten...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Hobby-dyrkeren

Takk, får ikke lastet opp bildet jeg ønsker og vise deg av blokkene øverst på planten...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå