Gå til innhold
Greenfing

Hydro system som egner seg til SCROG

Recommended Posts

Greenfing

Hva system anbefaler dere til en nybegynner på hydro som kjører 2 eller 3 planter i  SCROG der plantene står ca. 70-80cm fra hverandre på rekke? Er ute etter et system som ikke trenger tilsyn mer enn hver 3-4 dag. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Greenfing

Autopot er vel mer et semi hydro system og ut fra hva jeg leser det systemet som gir minst yield. 

Noen erfaringer med andre systemer? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar

Ikke tro på det du leser. Jeg brukte Autopot XL på min første grow og endte opp med et beist som overgår det de fleste får til på første forsøk.

https://imgur.com/a/PXUoh

Det er så og si vedlikeholdsfritt, du kan ha så stor tank som du ønsker og på den måten la plantene stå ganske lenge aleine så lenge det ikke dukker opp andre problemer, men det jeg liker best er at det er passivt. Det betyr, ingen pumper, ingen støy, ikke noe som tørker ut om strømmen går osv.
tro meg, det er ikke systemet som kommer til å begrense deg som en fersking og Autopot blir også brukt i store industrielle grows for både cannabis og andre fruktbærende planter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Greenfing

ok, jeg er overbevist! :D

Bruker du airdome i tillegg? Hvor ofte skifter du ut vannet i beholderen? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar

Jeg bruker ikke Airdome. Mulig det kanskje hjelper litt, men i mine øyne er det ikke nødvendig.
Når planta var liten så drakk den ikke så mye, så jeg fyller jeg ikke tanken helt opp. Skifter det vannet som er igjen hver uke og rengjør tanken hver 14 dag, men det burde gå fint at tanken står i 10-14 dager hvis planta bruker lite vann. På det meste så drakk den planta du ser der 50 liter i uka.
Jeg har forkjellige typer autopot system. 4x Easy2Grow og 1x Autopot XL. Avhengig av antallet planter, hvor store  du vil ha dem og plassen du har så ville jeg valgt forksjellige systemer.

feks. 4 planter i et telt så ville jeg valgt

https://www.gartnerbutikken.no/products/autopot-4pot-system
eventult
https://www.gartnerbutikken.no/products/autopot-4-pot-xl

Om du trenger større tank må nesten vurderes, men skulle feks jeg hatt scrog i mitt telt (1.2x1.2m) med 4 planter i XL, så måtte jeg nok vurdert 100 liter eller større tank hvis ting skulle stått for seg selv i ei uke.

Som næring bruker jeg Canna Coco A+B med alle additativer. Mest sansynlig så trenger du kun A+B og kanskje PK13/14. Viktige er at du ikke blander inn noe organisk i dette systemet. Da blir det tett.

Som vedlikehold så må du aqua valven hver 14 dag eller noe, men det er veldig enkelt og raskt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Greenfing

bruker du en sirkulasjonspumpe i vanntanken? bruker du vanlig springvann? 

Endret av Greenfing

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
cannabikkja

Hva slags yield har du fått på pr plante (ikke scrog) på en helt vanlig indica? Vurderer å bytte fra Atami 10 til et litt enklere autopot system.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse

Interessant! Høres egentlig helt fantastisk ut. 

Å dette er ikke dyrking i jord?

Leser gjerne mer om dette !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
onto
1 time siden, Bamse skrev:

Interessant! Høres egentlig helt fantastisk ut. 

Å dette er ikke dyrking i jord?

Leser gjerne mer om dette !

med aquaplate er det dyrking uten medium men er ltt mindre vekster man dyrker med dette ellers bruker du jord coco gjerne med perlite eller leirkuler så er ikke ett ydro system pr definisjon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse
1 time siden, onto skrev:

med aquaplate er det dyrking uten medium men er ltt mindre vekster man dyrker med dette ellers bruker du jord coco gjerne med perlite eller leirkuler så er ikke ett ydro system pr definisjon

1 time siden, onto skrev:

Etter bildet og dømme lengre oppe i saken ser det ganske imponerende og la skje en lettere versjon for nubes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
onto
8 minutter siden, Bamse skrev:

absolutt lest mye om det aldri prøvd det selv frister meg veldig hydro er ekstremt tidkrevende med ph balansering daglig ved bruk av luft pumpe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
onto

hydro er uten medium jord eller coco er tillat med ett spirings medium utover det er det ikke hydro

tillat er feil ordbruk i mangel av annet ord bruker jeg det det er enkelt og sørger for tørr våt syklus som det sies cannabis trives best i hydro er konstant vått

Endret av onto
tillat

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse

Det var litt tungt og lese dessverre. Autopot har jeg ikke hørt om før nå i denne tråden. 

Takk for svar 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
onto
På 25/01/2018 at 19.48, onto skrev:

hydro er uten medium som jord eller coco, det er tillat med ett spirings medium, medium utover det er det ikke hydro.

tillat er feil ordbruk i mangel av annet ord bruker jeg det, autopot er enkelt og sørger for tørr våt syklus, som det sies cannabis trives best i. hydro er konstant vått

På 25/01/2018 at 20.34, Bamse skrev:

Det var litt tungt og lese dessverre. Autopot har jeg ikke hørt om før nå i denne tråden. 

Takk for svar 

sånn er det når man skal pisse og rekke bussen, glemmer ord og all tegnsetting, endret den kanskje bedre nå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse

Takk @onto

Hyggelig av deg å rette på teksten. Jeg forstår hva du mener og tenker jeg må ta en kikk på autopot. Høres optimalt ut egentlig !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Error

Autopot er vel den enkleste måten å dreie seg inn mot hydro, uten ekte hydro kan man si..

Jeg brukte disse i starten og var kjempefornøyd, det var virkelig autosystem, bare fylle på tanken i ny og ne...men anbefaler å droppe jord i pottene, kjør en miks med 70% Perlite og 30% Vermiculite...dette er grisedyrt i Norge endel plasser, men du kan bestille 100L sekker rimelig over internett. (frakt blir som regel ikke allverdens, for dette veier mest ingenting selv om det har stort volum)

Enten Autopot eller Hempy`s, kjempebra plass å begynne og du vil få godt utbytte og lære deg basics om hydrodyrking.

*med både hempy`s eller Autopot eliminerer du faren for overvanning som faktisk er den hyppigste feilen nybegynnere gjør.

Endret av Error

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Error

Mange mener at å dyrke Hydro er vrient...jeg synes ikke det i det hele tatt...det er et veldig tilgivende medium med bare vann/næring...du kan skifte regimet dems ved enkel justering...Dyrker du i Jord er det ikke så enkelt, da må det flushes og slikt, og fare for overvanning er der alltid. + bugs...de liker seg i jorda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå