Gå til innhold
cocofarmer

Høy PH og EC på avrenn, coco

Recommended Posts

cocofarmer

Hei:)

Jeg skulle flushe pga mistanke om nuteburn forutsatte at det var "lagret" seg høy EC i cocoen, og som jeg trodde så var denne oppi 2,2, og jeg har aldri vannet med over 1,0 EC.. fikk flushet med rent vann (PH 5,7) og fikk EC ned til 0,5..

Det som slo meg var at PH'en var oppi 7,5-8 på avrenn, og har alltid vannet med PH 5,7. Bruker Biobizz coco, som skal ha 6,2 i PH ifølge pakken.

Er det noen som har hatt lignende problemer og har noe erfaring å dele?:-) Får ikke PH'en på avrenn ned igjen dit jeg vil ha den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen

Coco skal visstnok aldri flushes med rent vann . Da maa du jo starte helt paa nytt med nerings regimet . Bruk heller en mild mix , ca . 300 - 400 ppm . Det er lenge siden jeg slutta aa bry meg med avrennet . Pleide aa lede til mye tull med aa rette paa feil som egentlig ikke eksisterte . Hvor mange uker har de staatt i coco ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
cocofarmer

Takk for tips, flushet som sagt bare med vanlig vann (ca 200ppm) med redusert PH til 5,7. De har stått ca en og en halv mnd i coco.

jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å legge meg så mye opp i avrennet jeg heller, helt til jeg begynte å se uforklarlige tegn til nuteburn..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå