Jump to content
Mystikeren

Den ultimate dyrkeguide for ute og inne

Recommended Posts

Mystikeren

Growguide. Hvordan dyrke cannabis. Hvordan bli rik på å gå tur med en feltspade, sammenleggbare fabric-pots, og litt kalt for så å plante autoflowers på 17 mai. (når det ikke er noen i skogen der du går med din ryggsekk, og to papirposer.

Hei! Til alle ignorante wanna-be raddis-anarkister, som egentlig får trygd fra nav, og ikke vet hva president Trump egentlig er inne på. God kveld! Uten videre introduksjon, eller fabuløse fortelliger ifra mitt elleville liv, vil jeg herved ta dere inn i en cannabis reise.
Ok. Det første du trenger er riktig innstilling: Jeg er et menneske, jeg liker kjærlighet, og det er en glede å gi cannabis videre. Salg er strengt talt fordømt. Legalisering, og proaktiv handling kan etterdømmes menneskelig. Idag er alle ungdomsparti ifra frp – til rødt for lagalisering av lettere stoffer, og avkriminalisering av tyngre stoffer som heroin.

Når du så har blitt en godkjent hippie-stoner, som forhåpentligvis er interessert i de positive, samfunnsmessige aspekt av cannabis-kultur, liberation, fuck the system, og kjøpt deg en ren krystall, pyramide, og alien-orgonitt til vokting av dine fremtidige planter, er du klar.

Utendørs:

- Frø - av alle frø som best mulig lar seg dyrke vil jeg rangere dem i senkende ordre fra best til værst. Denne vurdering er gjort med tanke på det ekstreme klima vi har her i norden (sørlandet) . Når du skal dyrke guerilla skunk dk style utendørs, vil du etter et par somre finne ut at det eneste som betyr noe i kontinuerlig virke er: sopp resistans. Hallo. Vi har våte somre! Mugg mugg bare mugg over alt!
- Thyfoon, Nepal, Mighty Freeze ol ifra danske seedbanks, og da spesielt Tanska (eller meg) er det eneste som gjelder. Om du ikke får bestilt dem ifra danmark, noe du ikke gjør, må du dessverre ty til hollandske strains, og finne deg i at avlingen kan fullstendig ødelegges av kaldt, vått vær. :):):)
Da er det disse som gjelder i fallende rekkefølge:
- Early Skunk, Hollands Hope, Early Durban, Big Bud (dyrk Big Bud (indica skunk good good) for ALL del i drivhus når du har svidd dine svarte 300.000 på ei hytte for en stoner kompis der ingen kunne tru at nokon kunne bu! Den er jo helt sinnsyk, men ville mugnet med_en_gang utendørs selv om den blomstrer i norske forhold.

September strains som modner raskt imens det fremdeles er mye sol er svært foretrukket , og bedre enn oktober-strains. Spesielt midt i skogen om solen står lavt på høsten!! Den som er flink, kan få opp drøssevis av raske planter hvor som helst i landet, tørke dem ute under pressenning, eller i ei hule, røyke dem, eller lage hasj av dem. Den som er litt heldig, og bor sydover kan bruke sydlige stammer ifra frøutviklerne i Holland, og derved kjøpe dem feminiserte for å bedre nyttegjøre sitt harde arbeid.

- Bortsett ifra svært gode legger, samt kjennskap til land, og mark vil du trenge å bestille litt fra internett; en amerikansk feltspade, fabric-pot ifra ebay, beinmel, blodmel, dolomitt-kalk (eller vanlig kalk), og langtidsvarende krukkegjødsel. Alt burde være tilgjenglig her i Norge annet kalken, men nå tilbake til det vide land.
Du vil trenge kart og kompass.

Nå må du finne ut hvor du skal plante dine små. Pass på at spotten vender syd! Vil du ha dem i enden av ei lita myr, hvor få ser den, det er mye lys, men du må kalke den meget, eller vil du bygge opp ditt eget lille fort på ei fjellhylle på toppen av knausen, hvor jorden oftest byr på sur lyng, og tørr grantre-jord? Hvis du bor på sørlandet er din spot hvor dalens laujord-edel-løvs-skog møter hard vind, og solrikt, tørt klima på fjellet over dalen der vår furu som kneiser i like tørr jord som vår kjære moder-plante elsker; din ¨secret garden¨.
Når du har gravd opp løvjord ifra småbjørk, eller god, rik mold fra edel-løvskog nede på sørlandet (aldri spa opp jord ifra lyng, og granskog), fylt dine vedbæreposer opp, og fått alt på plass kan du gå hjem med god lønn.

Dette krever mye jobb, men med en spade, og gode armer (det er hardt å spa opp jord med røtter) vil man kunne lage 20  slike bedd iløpet av slutt-vinter/tidlig vår. Våkn opp! Legg bak deg det gamle livet, og omfavn jord, og himmel i den magiske verden utendørs! Ta del i et stort kapittel, og vær med å skape nye strains for vårt nordiske klima.
Noen burde virkelig prøve å krysse big-bud, og thyfoon for våre nordligste landsmenn. Hadde vært gøy å se hvor langt man kunne strukket utendørs produksjon i norge skulle det en gang bli lovlig.

Så kommer du tilbake i april-mai med en ryggsekk, og to bæreposer av papp; slik at du kan stable opptil 20-30 små planter på en gang.. Om man bor langt nord foretrekkes autoblomstrende sorter av alle slag. Disse plantes ut omtrendt i midten av mai. Danske strain nevnt ovenfor kan plantes ut i slutten av april.

Du KAN ikke ha stiklinger ute. All cannabis blir totalt ødelagt av snegler selv om de er 2-3 uker gamle. Du MÅ starte med å ha dem innendørs IHVERTFALL to-tre uker UANSETT, hvis ikke snakker vi bare stress. Du MÅ dyrke dem under lampe inne; alt annet blir bare tull. Plantene må ha 3 sett blader dvs 5-6 blad før du kan plante dem.
Du kan plante tre-fire autoblomstrende, og to feminiserte cannabisplanter på lengden av en 60-80l vedsekk med ca 40l jord oppi. Bare grav et hull i lynga, kalk hullet, sleng oppi sekken, og kom tilbake hvert år med små feminiserte planter pluss litt langtidsvarende gjødsel så er du good. Jeg anbefaler å legge to sekker oppå hverandre i hullet ved rotvelt, eller nede i steinsøkk. Det skal alltids være jord på alle kanter av din grow-spot; også under. Man ønsker ikke dra opp dit skulle det bli to uker med kontinuerlig sol. Du kan bruke vedsekk, men jeg bruker bare 15l fabric-pots fra ebay med litt gjødsla lauvskogjord oppi, (eller annen kalket jord) graver ett hull i lynga, og enten du bruker vedsekk eller fabric-pots vil røttene gro ut sekken, og få vann ifra den jorda under skulle det bli tørketid. Man aldri skal ha bart fjell rett under med mindre man har ca 30-40 cm jord avhengig av hvor risky man er. Av erfaring vil jeg si at man trenger -MINST- 30 cm jordhøyde for 1,5-2,5 m høye planter midt på sommeren skulle de bli en 10 dager uten regn. Ok? Ihvertfall hvis man har flere enn 2 planter ved siden av hverandre.

Husk å besøk dem med en 60x lupe, og lesebriller tidlig om sommeren for å renske ut hannene. Tidspunkt er ikke så viktig sålenge du får dem før juli. Litt frø er praktisk. Pre-flowers vil bli befruktet av hannene som gjør at du ikke trenger å bestille frø nestegang.
Når plantene er ferdige trenger du en neglsaks, og en større saks, eller hage-trimmer. Dropp hansker og fingerhasj. Bruk tid. Gjør hver plante helt ferdige på stedet i skogen, og ha med deg telefon, og led hodelommelykt hvis det skulle vise seg å bli veldig seint. Om du dyrker en strain ferdig i september kan du tørke stashet ditt utendørs under litt plast. Tar ca 2 uker, og vil gi dem en naturlig kur. Om budsa er våte av regn fra før av, og de har meldt regn, kan du IKKE tørke dem ute. Om ikke budsa mister endel fuktighet de første dagene VIL de mugne. Bare husk på at dyr kan komme, gå i, og lukte på det. Greiest er å ta budsa ned i mørket på en hverdag hvor ingen møter deg på veien, og kjenner lukten de VIL lukte ifra plastikk-posen som skjuler godsakene dine.
Ingen nordmann har enda innsett at sør-Norge er den den mest PERFEKTE ulendte natur i verden til å gro cannabis utendørs. Man kommer langt med en spade, noen fabric-pots, og litt kalk!

Du vil trenge å be til gud, lage et alter, plassere en orgonitt, og noe peace n love for tilfeldige forbipasserende , og ved hvert nye år burde du kalke, og bruke oven-nente gjødsel for riktig NPK verdi 15/10/10 til cannabis. Det skal noteres av for maksimal virke av bein, og blodmel, må denne innblandes på høsten. Det vil så komme meget mark, og småkryp i din gjødsel til våren. La hagen leve lenge!  

Få tak i frø! Ingen vet hva fremtiden vil bringe. WW3?
Til lykke! Ikke bestill ifra nederland, og aldri til en adresse du dyrker på, så er du HELT SAFE. Bestill fra tanska, eller danske zen-seeds. Tro meg.
Jeg oppfordrer ingen til å bryte loven. Dette er rent teoretisk fra erfaringen til min bestevenn.

Hvordan dyrke innendørs?

Få tak i mylar-film ifra ebay, og teip det opp rundt en Mars 900. Da kan du ha 4-5 feminiserte big-bud som du FIMER. Google fim-ing cannabis. Du teiper opp mylar rundt plantene, og gidder ikke investere i telt. Siden du vil selge stashet, og røyke hasj i stedet bryr du deg ikke om å ødelegge lukta. Lukt fjernes lett med ona-gel. Ikke bruk ona-gel med lukt. Bare den blå typen. Da vil grow-roomet bare lukte bad. Det er ikke vits i ha andre lamper enn Mars 900. Større lys-styrke vil bare gi ujevn fordeling av lys over et alt for stort areal. Bruk grow, og flower funksjonene på lampen fra frø til avling. Hold ca 50-1,5 m avstand fra planten. Ikke gi for mye lys til frø og stiklinger. Glem å spar strøm på å ha stiklinger i vinduskarmen. Bruk lamper hele veien. Spesielt med autos. Bare bruk LED lamper. Du vil trenge en presenning under plantene dine, og bare dyrke i jord. Hagejord + 30% kugjødselkompost, 20 % lecakuler gir en god miks. ALLTID bruk fabric-pots fra ebay. Alle plastpotter vil gi mugg. Fra bladene dekker jorda fra lyset må du vanne plantene dine hver tredje dag hvis du har 12-20 liter potter. Helst vann dem hver dag. Alltid bruk flytende gjødsel hver gang du vanner. Gjør research. På autoflowers kjører du 24/18 timer lys hele veien. Lyset kan også stå på hele tiden, men det er lurt å kjøpe timer. På feminiserte er det jo 24/18, og siden 12/12. Husk ona-gel.

Mars2 400 er grei til 4-5 autoflowers, moderplante og stiklinger. - Hvis du ikke har en, er du en looser. Denne billigste lampen er nok til å presse ca 250-300 gram dvs 1.3+ gram p watt uansett hvilken strain du bruker (erfaring), så lenge du FIMER, og klyper dine feminiserte danske strains. Hvem vil bestille ifra andre enn zen-seeds i dk, eller fra min gode venn tanska på swecan (svensk cannabis forum der du må ha bruker for å se frøbytte tråden) Forstått? Ok..

Bamse

Trippel I 
Interessant
Intenst
Ikke værst?

Flott bidrag! Generelt natur interessert, eller kommer kunnskap fra Cannabis-relasjon?

SixIxIx

Hei! Flott med en spenstig growguide på forumet :)

Når det kommer til Mars Hydro sine ledlamper så ville jeg nok gått for mere moderne alternativer. Hvis man er litt handy er det utrolig hvor billig man kan bygge lamper med siste skriv av LED-teknologi :)

Bamse
16 minutter siden, SixIxIx skrev:

Hei! Flott med en spenstig growguide på forumet :)

Når det kommer til Mars Hydro sine ledlamper så ville jeg nok gått for mere moderne alternativer. Hvis man er litt handy er det utrolig hvor billig man kan bygge lamper med siste skriv av LED-teknologi :)

F.eks? Link?

Mystikeren

Takk så mye for gledelig tilbakemelding! :) Jeg kan garantere resultater! I 2018 skal jeg klone thyphoon strain med big-bud. WOW det blir UTROLIG! Bor det noen andre her på sørlandet! Glad i dere cannabis interesserte. Kanskje jeg skal poste en tek på sopp også? Er ekspert på alt ser du. :) Love you!

Oppdaterte guiden!!! Here we go:

Growguide. Hvordan dyrke cannabis ute, og inne lettest mulig.
En mann med erfaring. Hvis det er noe du lurer på, så bare spør meg. Håper den tråden blir klistra.

Happy Halloween! :bergenser: Det er også 500 års jubileum av Martin Luther, og jeg er skogs-ylvis din aller beste venn. Elsker dere.

Bor du nærme skogen? Har du lyst til å bli rik på å gå tur med en feltspade, sammenleggbare fabric-pots, (du får plass til 20 15l potter i en liten ryggsekk + litt kalk, og gjødsel for så å spa litt løvskogjord i en pose, bære det opp til en fjellknaus, grave ned potta (hvis røtter vokser gjennom potta) kalke og fylle jord, og grave ned ti til? Vil du gå tur i ei uke kan du lage deg 100 spots. Det garanterer jeg. Så kan du plante feminiserte i mai, eller autoflowers i juni! Gratulerer! Med 15 autoflowers kan garantere deg 500 gram weed hvert år. Disse kan du trygt bestille fra norden seeds uten å bli stopped. Vil du bygge bedd i stedet for å ha små potter spar du opp jord i 2 40l vedsekker, graver ett hull, leger den oppå hverandre, kalker litt, bruker litt kunstgjødsel; og kan dyrke 2 svære feminiserte planter som hver kan gi avkastning på 200 gram (snakker erfaring)

Gratulerer! Nå har du fått en ny hobby, og får trimme i skogen med lønning! Ps! Anbefaler deg IKKE å røyke mens du jobber i skogen.

God kveld! Uten videre introduksjon, eller fabuløse fortelliger ifra mitt elleville liv, vil jeg herved ta dere inn i en cannabis reise.
Ok. Det første du trenger er riktig innstilling: Jeg er et menneske, jeg liker kjærlighet, og det er en glede å gi cannabis videre. Salg er strengt talt fordømt. Idag er alle ungdomsparti ifra frp – til rødt for lagalisering av lettere stoffer, og avkriminalisering av tyngre stoffer som heroin.

Når du så har blitt en godkjent hippie-stoner, som forhåpentligvis er interessert i de positive, samfunnsmessige aspekt av cannabis-kultur, liberation, fuck the system, og kjøpt deg en ren krystall, pyramide, og alien-orgonitt til vokting av dine fremtidige planter, er du klar.

Utendørs:

Frø - av alle frø som best mulig lar seg dyrke vil jeg rangere dem i senkende ordre fra best til værst. Denne vurdering er gjort med tanke på det ekstreme klima vi har her i norden (sørlandet) . Når du skal dyrke guerilla skunk dk style utendørs, vil du etter et par somre finne ut at det eneste som betyr noe i kontinuerlig virke er: sopp resistans. Hallo. Vi har våte somre! Mugg mugg bare mugg over alt!
- Thyfoon, Nepal, Mighty Freeze ol ifra danske seeds som kjøpes på svensk cannabis forum (må være medlem for å se frøsalg), er det eneste som gjelder.
Hvis du vil dyrke feminiserte må du dessverre ty til hollandske strains, og finne deg i at avlingen kan fullstendig ødelegges av kaldt, vått vær.
Da er det disse som gjelder i fallende rekkefølge:
- Early Skunk, Hollands Hope, Early Durban, Big Bud (dyrk Big Bud (indica skunk good good) for ALL del i drivhus når du har svidd dine svarte 300.000 på ei hytte for en stoner kompis der ingen kunne tru at nokon kunne bu! Den er jo helt sinnsyk, men ville mugnet med_en_gang utendørs selv om den blomstrer i norske forhold. Disse bestiller du fra zenseeds.dk

Hvis du velger å dyrke autoflower strains anbefaler jeg å bestille fra nordenseeds: ak47. Er du heldig får du 30g per plante. Straina deres suger i avkastning, men røyker godt, er billige autos, og kommer diskret pakket gjennom tollen. Alltids.

Den som er litt heldig, og bor sydover kan bruke sydlige stammer ifra frøutviklerne i Holland, og derved kjøpe dem feminiserte for å bedre nyttegjøre sitt harde arbeid.
Personlig går jeg for feminiserte strains fra zenseeds som er de eneste som sender til Norge ifra Danmark. Husk å kjøp 20l fabric pots til disse. lol Velg BARE strains som modner i september imens det fremdeles er mye sol. Den som er flink, kan få opp drøssevis av raske planter hvor som helst i landet, tørke dem ute under pressenning, eller i ei hule, røyke dem, eller lage hasj av dem.

Frøene legges i vått papir fremtil de spirer, og puttes så i torv-briketter. Ikke ha dem for våte, og ha dem ett sted der det er rent! Mugg kan lett drepe alle dine stiklinger. Hvis du kan; ha dem i ett rom der du sprayer med en blanding av eddik, og h202 10% som kan kjøpes på apoteket. Bare ikke spray på stiklingene. Med EN gang stiklingene har fått rot, og ett eneste av de to blad; MÅ du potte dem om i en liten papp-potte som røtter vokser igjennom. Denne vil du bruke helt til du planter dem i skogen. Bruk en Mars2 400 til å få opp stiklinger.
Ps! Aldri dyrk hjemme hos dine foreldre. Da må du dyrke stiklingene i et minidrivhus utendørs ifra midten av april for å forhindre at de blir oppspist av snegler og biller.

Du KAN ikke ha stiklinger ute. All cannabis blir totalt ødelagt av snegler, og biller selv om de er 2-3 uker gamle. Du MÅ starte med å ha dem innendørs IHVERTFALL to-tre uker UANSETT, hvis ikke snakker vi bare stress. Hvis du har autos MÅ du dyrke dem under lampe inne; alt annet blir ELENDIG avkastning. Alle planter må ha 3 sett blader dvs 5-6 store blad før du kan plante dem ute. Plant autoflowers inne i slutten av april. Plant Thyfoon inne i slutten av mars. (Thyfoon tåler kulde og frost) De kan da bli 3,5 meter høye.

Det du trengerBortsett ifra svært gode legger, samt kjennskap til land, og mark vil du trenge å bestille litt fra internett; en amerikansk feltspade, fabric-pot ifra ebay, beinmel, blodmel, dolomitt-kalk (eller vanlig kalk), og langtidsvarende krukkegjødsel. Alt burde være tilgjenglig her i Norge annet kalken. Bein, og blodmel er dyrt, men gjør at jorden komposteres. Du kan altså skrape halvkompostert lauv sammen med litt jord, og blod+beinmel i en søppelpose på spotten din om høsten, og komme på våren; og se! Alt løvet er kompostert til topp kvalitets cannabisjord!
Du vil trenge kart og kompass.

Nå må du finne ut hvor du skal plante dine små. Finn spot, og komposter jord høsten før. Pass på at spotten vender syd! Vil du ha dem i enden av ei lita myr, hvor få ser den, det er mye lys, men du må kalke den meget, (bare Thyfoon tåler sur jord) eller vil du bygge opp ditt eget lille fort på ei fjellhylle på toppen av knausen, hvor jorden oftest byr på sur lyng, og tørr grantre-jord? Du må i alle tilfeller spa jord, eller lage din egen kompost på stedet. Hvis du bor på sørlandet er din spot hvor dalens laujord fra edel-løvs skog møter ei solrik klippe. Da kan du lage taue opp sekker med jord, løv/kompost opp til fjellet sammen med en kompis. Vips! 300l jord på en dag! Nok til 25 små autoflower ak47. :)
Når du har gravd opp løvjord ifra småbjørk, eller god, rik mold Aldri spa opp jord ifra lyng, og granskog; denne er for sur, og har lite næring selv om du kalker den.

Jeg anbefaler å grave skikkelige bedd med jord i (dobbel pose) vedsekk 40, 60 eller 80 liters, og dyrke thyfoon hvis du er nybegynner (den tåler alt, og er avklimatisert i Fyn i Danmark i over 60 år! Og er det mest mugg-resistante strain i hele norden) Weeden er ikke så god, men er sativa.. Du får 200-400 på en thyfoon. Lett. Du kan ha to på ett bedd. Dvs plante 4x2 småplanter på hver side av sekken for så å luke bort hannene, og for mange hunner. 20 stk thyfoon frø koster 100 svenske kroner..
Du kan plante fire-seks autoblomstrende, og to feminiserte cannabisplanter på lengden av en 60-80l vedsekk med ca 50l jord oppi. Bare grav et hull i lynga, kalk hullet, sleng oppi sekken, og kom tilbake hvert år med små feminiserte planter pluss litt langtidsvarende gjødsel så er du good. Jeg bruker simplethen kunstgjødsel hver gang jeg besøker dem, og dyrker i samme jord år etter år. Jeg anbefaler å legge to sekker oppå hverandre i hullet ved rotvelt, eller nede i steinsøkk. Det skal alltids være jord på alle kanter av din grow-spot; også under. Man ønsker ikke dra opp dit skulle det bli to uker med kontinuerlig sol. Bruk 15l fabric-pots fra ebay med litt gjødsla lauvskogjord oppi, grav ett hull i lynga med (helst dolomittkalk) kalk i bunnen, og enten du bruker vedsekk eller fabric-pots vil røttene gro ut sekken, og få vann ifra den jorda under skulle det bli tørketid. Man skal aldri ha bart fjell rett under med mindre man har ca 30-40 cm jord avhengig av hvor risky man er. Av erfaring vil jeg si at man trenger -MINST- 30 cm jordhøyde for 1,5-2,5 m høye planter midt på sommeren skulle de bli en 14 dager uten regn. Ok? Ihvertfall hvis man har flere enn 2 planter ved siden av hverandre.

Dette krever mye jobb, men med en spade, og gode armer (det er hardt å spa opp jord med røtter) Våkn opp! Legg bak deg det gamle livet, og omfavn jord, og himmel i den magiske verden utendørs! Ta del i et stort kapittel, og vær med å skape nye strains for vårt nordiske klima.
Noen burde virkelig prøve å krysse big-bud, og thyfoon for våre nordligste landsmenn. Jeg skal gjøre dette. Hadde vært gøy å se hvor langt man kunne strukket utendørs produksjon i norge skulle det en gang bli lovlig.

Så kommer du tilbake i april-mai med en ryggsekk, og to bæreposer av papp; slik at du kan stable opptil 20-30 små planter på en gang.. Om man bor langt nord foretrekkes autoblomstrende sorter av alle slag. Disse plantes ut omtrendt i midten av mai. Danske utendørs strains kan plantes ut i slutten av april. Du vil trenge å be til gud, lage et alter, plassere en orgonitt, og noe peace n love symboler for tilfeldige forbipasserende , og ved hvert nye år burde du kalke, og bruke oven-nente gjødsel for riktig NPK verdi 15/10/10 til cannabis. Det skal noteres av for maksimal virke av bein, og blodmel, må denne innblandes på høsten. Det vil så komme meget mark, og småkryp i din gjødsel til våren. La hagen leve lenge!  

Husk å besøk dem med en 60x lupe, og lesebriller tidlig om sommeren for å renske ut hannene. Tidspunkt er ikke så viktig sålenge du får dem før juli. Litt frø er praktisk. Pre-flowers vil bli befruktet av hannene som gjør at du ikke trenger å bestille frø nestegang.
Når plantene er ferdige trenger du en neglsaks, og en større saks, eller hage-trimmer. Dropp hansker og fingerhasj. Bruk tid. Gjør hver plante helt ferdige på stedet i skogen, og ha med deg telefon, og led hodelommelykt hvis det skulle vise seg å bli veldig seint. Om du dyrker en strain ferdig i september kan du tørke stashet ditt utendørs under litt plast. Tar ca 2 uker, og vil gi dem en naturlig kur. Om budsa er våte av regn fra før av, og de har meldt regn, kan du IKKE tørke dem ute. Om ikke budsa mister endel fuktighet de første dagene VIL de mugne. Bare husk på at dyr kan komme, gå i, og lukte på det. Greiest er å ta budsa ned i mørket på en hverdag hvor ingen møter deg på veien, og kjenner lukten de VIL lukte ifra plastikk-posen som skjuler godsakene dine.
Ingen nordmann har enda innsett at sør-Norge er den den mest PERFEKTE ulendte natur i verden til å gro cannabis utendørs. Man kommer langt med en spade, noen fabric-pots, og litt kalk!

Få tak i frø! Ingen vet hva fremtiden vil bringe. WW3?
Til lykke! Ikke bestill ifra nederland, og aldri til en adresse du dyrker på, så er du HELT SAFE. Bestill fra tanska, eller danske zen-seeds. Tro meg.
Jeg oppfordrer ingen til å bryte loven. Dette er rent teoretisk fra erfaringen til min bestevenn.

Hvordan dyrke innendørs?

Få tak i mylar-film ifra ebay, og teip det opp rundt en Mars 900. Da kan du ha 4-5 feminiserte big-bud som du FIMER. Google fim-ing cannabis. Du teiper opp mylar rundt plantene, og gidder ikke investere i telt. Siden du vil selge stashet, og røyke hasj i stedet bryr du deg ikke om å ødelegge lukta. Lukt fjernes lett med ona-gel. Ikke bruk ona-gel med lukt. Bare den blå typen. Da vil grow-roomet bare lukte bad. Det er ikke vits i ha andre lamper enn Mars 900. Større lys-styrke vil bare gi ujevn fordeling av lys over et alt for stort areal. Bruk grow, og flower funksjonene på lampen fra frø til avling. Hold ca 50-1,5 m avstand fra planten. Ikke gi for mye lys til frø og stiklinger. Glem å spar strøm på å ha stiklinger i vinduskarmen. Bruk lamper hele veien. Spesielt med autos. Bare bruk LED lamper. Du vil trenge en presenning under plantene dine, og bare dyrke i jord. Hagejord + 30% kugjødselkompost, 20 % lecakuler gir en god miks. ALLTID bruk fabric-pots fra ebay. Alle plastpotter vil gi mugg. Fra bladene dekker jorda fra lyset må du vanne plantene dine hver tredje dag hvis du har 12-20 liter potter. Helst vann dem hver dag. Alltid bruk flytende gjødsel hver gang du vanner. Gjør research. På autoflowers kjører du 24/18 timer lys hele veien. Lyset kan også stå på hele tiden, men det er lurt å kjøpe timer. På feminiserte er det jo 24/18, og siden 12/12. Husk ona-gel. Jeg anbefaler å dyrke på ett loft da varme/luft stiger opp. Ikke dyrk uten telt, og kullfilter om du er i en leilighet med mindre du bare har stiklinger. Da trenger du ikke ona-gel engang; bare ett lite kott, eller et låst soverom ingen bruker. Du kan dyrke med ona-gel i ett soverom i ett hus. Ca 4-6 autos.

Mars2 400 er grei til 4-5 autoflowers, moderplante og stiklinger. Den bruker 250W strøm (ingenting) , og er like kraftig som en 400W HPS. Hvis du ikke har en, er du en looser. Denne billigste lampen er nok til å presse ca 250-300 gram dvs 1.3+ gram p watt uansett hvilken strain du bruker (erfaring), så lenge du FIMER, (google fiming cannabis) og klyper dine feminiserte danske strains. Husk: ALDRI FIM autoflower strains. Hvem vil bestille ifra andre enn zen-seeds i dk, eller fra min gode venn tanska på swecan (svensk cannabis forum der du må ha bruker for å se frøbytte tråden) Forstått? Kom deg ut i det fri! Mvh Kongen. :bergenser:

Mystikeren
17 timer siden, Bamse skrev:

Trippel I 
Interessant
Intenst
Ikke værst?

Flott bidrag! Generelt natur interessert, eller kommer kunnskap fra Cannabis-relasjon?

Svært natur interessert! Bor på vakre sørlandet med edel-løvskog, lager langbuer, og er med i naturvernsforbundet. Vi må ta vare på eikeskogen. :):) Har også ett prosjekt med å se hvordan man kan lage secret flower-garden i skogen for turgåeres beskuelse, og for å øke artsmangfoldet i skogen. :) <3 <3 <3 - Prinsen

Mystikeren

Jeg ville gått for Mars. De funker svært bra. Vi kan gjerne starte en ny tråd! Håper jeg har gjort det for dere hvor enkelt det er å dyrke cannabis utendørs :) Lykke til med våren!

Bamse

@Mystikeren, takk for tips. Jeg må ta en vurdering. Jeg har aldri dyrket og synes begge deler er spennende. Jeg kan imidlertid tenke med noen fordeler med LED, det har jeg jobbet med tidligere. 

@Mystikeren Jeg tenkte, @SixIxIx kanskje ønsker å dele mer kunnskap rundt LED i en egen tråd? Jeg foreslår en ny tråd slik at denne kan være myntet til TS intro.

Mystikeren

Dyrker ikke inne for tiden, men hadde vært interessant om noen lagde en TEK for hvordan å koble opp hvile lys man skal kjøpe billigst mulig. Alt for bamse

SixIxIx

Jeg ser det begynner å bli en del interesse for LED, så det hadde ikke vært dumt å ha en tråd hvor vi kunne samlet informasjon og diskusjoner om dette :)

Det finnes forøvrig flere gode tråder om dette på forumet allerede, ta en titt på trådene Bornstellar eller Greenfing.

Sjekk også ut LED-underforumet på Rollitup, det har vært en slags sentral for DIY LED-miljøet de siste årene og man finner enormt mye kunnskap der inne.

:group:

bornstellar

Mars er kun bra for dem som ikke har noe mer moderne å sammenligne med. 

SimonSays

Hvor mye av dette har du egen erfaring med Mystikeren?

• Thumbs up 1