Jump to content
OGrow

Økonomigrow

Recommended Posts

Onkel

Hah, tvert motsatt;

For å sitere Even Ganja " vi burde teppebombet alle med joints!"

OGrow

Ser jeg hadde en dårlig dag der, jeg er normalt ikke så lettkrenket #notme

Men ja, jeg har blitt provosert over svarene som alltid kommer i slike tråder ang. utstyr og spesielt mot nybegynnere som vil prøve og se om det er noe for dem uten å svi av 7-8000kr i utstyr. I enkelte miljøer er dette særdeles utbredt og en uting, f.eks i fluefiskeverden. Spør man om et ok oppsett for en nybegynner der så er det bare å finne frem popcorn og 3D-briller! Konfirmanter blir lokket utpå/ prøvd overbevist om at man har snøballs tjangs i hlvte til å få en ørret over 200g om man ikke har stang, snelle, snøre og vadebekledning til minst 15k..

Som sagt så vil selvfølgelig både yield og potens bli dårligere, men det jeg lurer på er om det kan være mulig å få til noe som er verdt det med enkelt utstyr såfremt man har erfaring med dyrking fra før. I år måtte jeg ta en kamikaze-tørking av utegrowen min for å redde det som reddes kunne. Etter 5 dagers utendørs tørk måtte alt inn på baderommet mitt for sluttørking. Det ble gjort med null filter i et rom jeg forseglet med å fylle luftekanalen med t-shorter og tykk plast med mengder ducttape rundt på innsiden. Det var muligens et minimalt hint av lukt utenfor og i stuen, men ikke noe jeg bekymret meg over. Jeg måtte stå med nesen inntil kanalen og legge godviljen til for å lukte det. Så mtp lukt tror jeg det holder med billig vifte og filter.

Tempratur er det som kan bli et problem. Har aldri kjørt cfl, kun hps, men trodde de var endel kaldere. Etter å sett hvor bra både auto'ene og early'ene gjorde det utendørs i den kjølige sommeren i år så mener jeg det skal kunne gå. De vokste sakte i 12-13c, men fikk fart på seg når tempen steg til 17-18c. Kjølig rom med isopor under pottene bør kunne gi akseptabel temp i rotsone og ikke for høy temp i canopy. Sånn i teorien wink wink

Edited by OGrow

Onkel

Yo! Jeg ser argumentet ditt. Men vi er ikke selgere, vi er ikke her for å pushe stuffs på folk, men folk som deler generell informasjon og erfaring. Hvis noen skulle prøve noe slik ville de fort blitt oppdaget og diskutert, for her har vi alle et felles mål, suksess, det som funker og ikke. Så alt fra min side var velmenende.

Men ang kullfilter... Så har vi sagt hva vi mener om dette, så hva du vil gjøre med den informasjonen, er opp til deg.

De er kaldere på "radiant heat" men synes å ha lest en plass at CFL produserer mere varme i forhold til lumen enn HPS( her kan jeg sikkert bli rettet opp, for dette er bare noe jeg skumleste, siden det er av liten interesse for meg. Men jeg har hatt CFL og ja de avgir en del varme).

Cunning

On 11/25/2017 at 11:25 PM, Onkel said:

Hah, tvert motsatt;

For å sitere Even Ganja " vi burde teppebombet alle med joints!"

110% enig

Kjekt å sjå at du er tilbake :) 

Cunning

Først og fremst tenker eg det er viktig å ikkje bruke meir penger ein nødvedig. Ja masse kan ein finne gratis her og der vist ein bruker tid på det! Eg hyller initativet til ein økonomi grow. Det får vel vere opp til kvar enkelt kvar grensa går på det :) 

For det andre er eg enig i at det beste utstyret varer lengst og det koster som oftest deretter. Må ein bytte ting ofte så kan det jo fort bli dyrere på sikt. Desto mindre ting eg trenger å kjøpe inn dess mindre styr og sjangs for å få mistanke mot meg.

EG hadde vertfall vert interessert i ein slik logg vist noken fyrer igang! Alt av erfaring er god erfaring? :D