Gå til innhold
Selvforsynt

Autovarianter vs originalene

Recommended Posts

Selvforsynt

Dere som har prøvd både de originale strainsene(fotosensitive) og autoversjonene av disse, f.eks White Widow vs White Widow auto, hvordan syntes dere autoversjonene står seg i forhold til originalen, tenker da først og fremst på brukeropplevelsen som smak og effekt. Ble det omtrent like bra, bedre eller langt verre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen

Jeg grodde en god del reg . widows en del aar tilbake  Skikkelig god strain . Proevde ogsaa et par runder med autos widows , men de funka ikke saa bra , pluss at jeg foelte jeg satt i en fabrikk og titta paa klokka paa veggen ,,, ikke noe tid for aa rette opp feil , eller ompotting som jeg er vant med ,,, vanning i store potter med seedlings er en nervepirrende opplevelse ,,,, bortsett fra det , saa er de vel kanskje vert et forsoek hvis du har daarlig tid. Jeg gidder ikke mere autos , men det er jo bare min mening .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Cocho

Har ikke autos kommet en del lengre nå, enn hvordan det var for noen år tilbake?

Husker når jeg startet å gro, at det var veldig mye dårlig å høre om autos. Avlingen var dårlig, de ble fort hermier og de var veldig ustabile.

Nå ser jeg klipp på youtube hvor folk høster 100g og mer pr plange, og de driver med autos.

Grunnen til at jeg kommer med et innspill her er fordi jeg også gjerne skulle likt å vite dette som @Selvforsynt spør om her.

- C

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Nå er det veldig lenge siden jeg har smakt autoer og det skal ha kommet lengere. Men jeg vil tro at ruderalis-genetikken vil vise innspill i potens, siden den er ganske dominant. Dette kan man ofte se med Big Bud-kryssninger etc også, de er ikke like potente. De mest potente og mest tasty plantene jeg har smakt er ofte veldig grådige, så det har nok med genetikken å gjøre, hva planten har å konsentrere seg om og trikomer eksponert for lys, stressfaktor etc.

Jeg har enda til gode med å forstå hvorfor folk skal kjøre auto's innendørs, det har absolutt ingen gevinst ut i fra hva jeg kan se.

Endret av Onkel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt

Vil tro at ruderalis-dominansen var rimelig stor i 1995, men trenger den å være det i 2017?

Det rescessive autoflowergenet fra ruderalis kan da isoleres via avl og resten avles bort om ønskelig, ett recessivt genpar så sitter autoblomstringa ;)

(La oss tenke at hvit blomst representerer autogenet i dette eksemplet)

image.thumb.png.ed21ee2e06f9475c0c34a43f50713b2e.png

Endret av Selvforsynt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt
36 minutes ago, Onkel said:

Jeg har enda til gode med å forstå hvorfor folk skal kjøre auto's innendørs, det har absolutt ingen gevinst ut i fra hva jeg kan se.

En grunn til å kjøre autoer innendørs er jo at man ikke trenger å skifte lysregime, bare kjøre på med samme lys, og dermed strømforbruk, under hele dyrkinga, det vekker jo mindre oppsikt hos strømleverandørene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Jeg er enig i det. Men igjen, så viser det seg at de faktisk ikke er like potente.

Ok, jeg trodde vi snakket om genrelt auto vs photosensitiv, ikke strømleverandører og paranioa.

Endret av Onkel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt
7 minutes ago, Onkel said:

Ok, jeg trodde vi snakket om genrelt auto vs photosensitiv, ikke strømleverandører og paranioa.

Haha, du har så rett så rett :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Ang gener, så er det ofte slik at vi isolerer det vi ser. Men jeg tror det er mye vi faktisk ikke forstår innen genetikk og mye av det vi basserer oss på er forenklet( siden vi ikke kan ta DNA-analyser og fjerne uønsket gener, da må vi ta for oss kun de mest fremtredende, mens det er vanskelig å isolere de mest "usynlige"), selv om det kan være uhyre forvirrende til tider. Og noen ganger viser praksis seg annerledes enn teori.

Ca, sånn, dårlig forklart :D

Endret av Onkel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar

Lowryder kom i 2001 eller noe, så før det var rudealis og autogener mest teori

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt

https://en.wikipedia.org/wiki/Autoflowering_cannabis

" The origins of autoflowering cannabis are still debatable. The strain Lowryder by breeder The Joint Doctor was the original large scale marketed autoflower.[3] Lowryder contains Cannabis ruderalis genetics from a Mexican strain that was referred to as Mexican Rudy and is believed to be created from a cross between a Mexican sativa and a Russian ruderalis. Another theory is that the early genetics came from the first oilseed hemp variety called Finola, which was developed from Russian stock in Finland during 1995."

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Cocho

Vil bare tilføye at det ligger flere videoer på youtube, hvor hjemmedyrkere benytter seg av autoplanter.

Men fellestrekket med alle sammen er at de alle dyrker planter til å lage Rosin. Kan det være at ved produksjonen av Rosin, så har det ikke så mye å si om planten er auto, siden det eneste du benytter deg av er oljen du får fra å varme opp blomsten?

Eller hva tror dere?

- C

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt
20 minutes ago, Cocho said:

Vil bare tilføye at det ligger flere videoer på youtube, hvor hjemmedyrkere benytter seg av autoplanter.

Men fellestrekket med alle sammen er at de alle dyrker planter til å lage Rosin. Kan det være at ved produksjonen av Rosin, så har det ikke så mye å si om planten er auto, siden det eneste du benytter deg av er oljen du får fra å varme opp blomsten?

Eller hva tror dere?

- C

Godt mulig men rosin eller vanlig røyk, er effekten av disse autoene lik effekten av sine ikke-auto originaler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Cocho
17 minutter siden, Selvforsynt skrev:

Godt mulig men rosin eller vanlig røyk, er effekten av disse autoene lik effekten av sine ikke-auto originaler?

Slik jeg har forstått det, så merker folk forskjellen mellom, la oss si Skunk #1 og Skunk #1 Auto når det er snakk om å røyke joints osv. hvor man benytter seg av weeden (selv har jeg aldri røyker auto). Men jeg har null peiling på hvordan det utarter seg med olje ol.

Så lurer veldig på dette selv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Trikomeproduksjon er nok mye genfestet.

Noen typer produserer bare mere trikomer enn andre, dette ser du godt når du dyrker en haug av forskjellige strains samtidig under samme forhold. Se hamp f.eks. Derfor kan man også se at det er populært å krysse afghan, pakier ol. med rene sativaer borsett fra høyde, blomtid, så er det generell økning av trikomeproduksjon.

Endret av Onkel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Nå vet jeg at noen kommer til å si "Men Onkel, hva med Co2?", men det er fordi det er maks hva denne kan produsere med tilføyd Co2, det finnes en grense for alt og denne er regulert av gener og hvor planten kommer fra. Et typisk eksempel er nepal'er og UV-b, kontra de som gror i lavere regioner/høyder.

En ting til er verdt å merke seg om man har røyka endel typer weed, er at ikke alltid at trikomer er ensbetydende med tung rus/potens, men bra om man skal produsere hasj, Rosin ol. Dette kan man se i flere varianter av hasj også. Rene sativaer f.eks, behøver ikke stor trikomeproduksjon for å være uhyre potente, men nå er det slik at folk spiser/røyker med øynene. It's all about the bag appeal. Og jeg tror det er her kushene får alt for mye oppmerksomhet i forhold til mye annet på markedet. Hype, fashion and trends. Men jeg tror andre typer vil dominere markedet snart igjen, når folk er lei og kommer ut av tåka.

Endret av Onkel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt
52 minutes ago, Onkel said:

Nå vet jeg at noen kommer til å si "Men Onkel, hva med Co2?", men det er fordi det er maks hva denne kan produsere med tilføyd Co2, det finnes en grense for alt og denne er regulert av gener og hvor planten kommer fra. Et typisk eksempel er nepal'er og UV-b, kontra de som gror i lavere regioner/høyder.

En ting til er verdt å merke seg om man har røyka endel typer weed, er at ikke alltid at trikomer er ensbetydende med tung rus/potens, men bra om man skal produsere hasj, Rosin ol. Dette kan man se i flere varianter av hasj også. Rene sativaer f.eks, behøver ikke stor trikomeproduksjon for å være uhyre potente, men nå er det slik at folk spiser/røyker med øynene. It's all about the bag appeal. Og jeg tror det er her kushene får alt for mye oppmerksomhet i forhold til mye annet på markedet. Hype, fashion and trends. Men jeg tror andre typer vil dominere markedet snart igjen, når folk er lei og kommer ut av tåka.

Ja spennende tider vi går i møte, det virker jo som verden blir stadig mer liberal til cannabis så kunnskapen øker nok etterhvert. Sjøl må jeg si jeg har lært utrolig mye etter at jeg begynte å grave meg ned i cannabisdyrkingens verden. For mens jeg har lett etter info om cannabisdyrking så har jeg fått masse kunnskap om cannabisbruk og ikke minst forskjellige effekter fra de mange forskjellige strainsene av cannabis også. Å mene at hasj er hasj blir jo som å mene at vin er vin. Mulighetene er så uendelig mange, for en som kun har røyka gatehasj så er dette som å komme inn i en ny verden :)

En tur til Amsterdam for å få testa ut fremtidens favoritter står høyt på ønskelista :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt

Og forøvrig så tenker jeg ikke bare på styrkegraden i %THC når jeg lufter dette med auto vs regular men også hvor lik autokopiene er i euforisk-, kreativ tenking-, søvndyssende-, energiske effekter osv i forhold til originalene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Det kan jeg ikke svare på, bare på generelt grunnlag. For jeg ser igjen ingen grunn til å benytte autos innendørs og selv da, måtte jeg faktisk gjøre en side om side av samme strain.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå