Gå til innhold
anonym123

Rykninger i beina

Recommended Posts

anonym123

Igår spiste jeg hasjbrownies for første gang, men har røyket mange ganger før. Jeg pleier alltid å skjelve i beina, og få litt smårykninger. Det kjennes nesten ut som at man får strøm gjennom beina. Men igår var det helt sykt, det var som om beina mine løp maraton. Alle musklene i beina spente seg, og rykket kraftig til. Jeg lå liksom og ristet. Og dette varte i ca 4-5 timer. Det rare er at jeg ble fryktelig sliten i beina, og ville virkelig stoppe. Men de bare fortsatte av seg selv. (Idag er jeg kjempe støl, hehe) Så spørsmålet mitt er om noen vet hvorfor dette skjedde. Har jo hørt at det er vanlig med litt små rykninger når man røyker, noe jeg pleier å få. Men lurer liksom på hvorfor det ble så ekstremt ille igår, og om det kan være farlig/ et tegn på noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse

Hei!, 

De forskjellige konsumering-metodene fremkaller forskjellig effekt og med dette menes vesentlig forskjell. Det er ikke unormalt å oppleve sterkere effekt når man spiser Cannabis og skal vi sammenligne det med inhalering, kan vi si at det vil være 1/4 effekt. Det vil med andre ord si at ,dersom du inntar samme mengde ved å spise det som når du inhalerer, kan du forvente en mye større påvirkning. - Bruk derfor kun 1/4 av mengden i mat som du vanligvis ville bruke ved inhalesjon (røyk/damp etc..). 

Cannabis virker på mange steder i kroppen og er u-spesifikk, det vil si at den sannsynligvis virker på mer enn ett spesifikt område på samme tid. Vi er høyst mottagelig for cannabis sine virkestoffer da vi har reseptoter som "tar imot" og mengden kommunikasjon som tillates passere i hjernen øker "under influense". 

- Jeg vil tro skjelving kommer av en form for "overstimuli", enten det er Cannabisen i seg selv, eller hvordan du forholder deg til rusen du opplever. 

Høres ut som du fikk trent godt og det å bli støl er en naturlig respons på muskelbruk som er "noe unormal/ukjent" for kroppen. 

Lykke til videre !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303

Det virker litt som ett neurologisk problem, men ville prøve og øke magnesiumintaket mitt, har samme symptomene som deg når jeg skal sove blandt annet da jeg har "rastløse ben", men cannabis pleier da og hjelpe/være en gudegave så dette var virkelig merkelig.

Prøv og øke mangesiumintaket som sagt, vet det ikke er sammenlignbart men jeg pleier og ta 2-3x dagsdose med magnesium de få gangene jeg skal ta mdma/ectascy f.eks, det hjelper svært på muskelspenningene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå