Gå til innhold
Selvforsynt

2018 nytt år og nye muligheter

Recommended Posts

OGrow

Dutch Passion har mange varianter av superautoer som folk skryter av. 

Hazy på Autoflower.net har dyrket flere av disse med drøye resultater til autoer å være. Kjører enkelt med Plagron Lightmix + Biobizz Fishmix/Bloom og en fiffig LST.

http://www.uk420.com/boards/uploads/gallery/album_10418/gallery_89266_10418_98863.jpg

Endret av OGrow

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Cocho
3 timer siden, bornstellar skrev:

https://www.autoflowering-cannabis.com/super-autoflower/

min spådom for fremtiden er at autoflowers vil ta over hele det kommersielle markedet siden de kan utnytter 50-100% mer lys enn fotoperiodestrains. 
Jeg tror også det vil komme strains som flipper når de går fra 24 til 18 timer lys, fremfor 12 timer.

2 timer siden, Selvforsynt skrev:

Spennende, hadde jo vært veldig praktisk om man kunne vegget 24/0 inne og så satt de ut 1.juli og de begynte å blomstre med en gang og ble ferdige før 1.september :)

Samt være mulig å blomstre selv nordpå hvor det i enkelte områder er midnattsol til ganske sent på året, og det egentlig ganske med en gang blir veldig fort mørkt store deler av døgnet så fort høsten kommer. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
skogtrollet
4 timer siden, bornstellar skrev:

https://www.autoflowering-cannabis.com/super-autoflower/

min spådom for fremtiden er at autoflowers vil ta over hele det kommersielle markedet siden de kan utnytter 50-100% mer lys enn fotoperiodestrains. 
Jeg tror også det vil komme strains som flipper når de går fra 24 til 18 timer lys, fremfor 12 timer.

For meg virker det som at plantevekst hovedsakelig skjer i mørkeperioden. Om lysutnyttelsen er så god, hvorfor er det da så mange delte meninger rundt hva som er optimal syklus for autoer?  Har også sett flere eksempler på folk som har gjort eksperimenter i blomst(fotoer) med f.eks 12.5/11.5, 13/11 osv, og lyset blir ikke utnyttet. Det samme har jeg selv sett i veg med 24/0, 20/4 og 18/6. 18/6 og 20/4 gir bedre vekst for meg.

Det som så optimistisk kalles "super-autoflower" i linken har eksistert lenge. De har tidligere blitt kalt "earlies" og feilaktig "semi-auto" her på forumet. I følge KrK så har ikke slike strains auto-egenskaper. Det har jeg også observert inne og utendørs med Mighty Freeze som er en slik "super-autoflower"/"early"/"semi-auto". Det er Mighty Mite-genetikken som skinner gjennom, og den er nyttig for de som vil dyrke utendørs langt borte fra ekvator uten å måtte ta til takke med svak autogenetikk. Men innendørs så tror jeg rene fotoer kommer til å være fremtiden, akkurat som i dag. Ingen profittmotivert grower ved sine fulle fem bruker noe annet.

Mighty Mite har vært dyrket siden 80-tallet i Canada og USA. "Super-autoflowers" er gammel cannabiskultur og ingen nyhet.

Endret av skogtrollet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar

@skogtrollet Genetikken er ikke der i dag og det tar sikkert mange år før vi er der hvis det er mulig. 
Fotosyntese skjer kun når planta har lys, så rent teoretisk vil en plante som tar opp mer lys kunne bli større. Hvorfor det ikke fungerer slik i dag vet jeg ikke, men med med selektiv utvikling av genetikken, så ser jeg ingen grunn til at vi ikke kan gjøre noe med dette i fremtiden.
En autoflower dyrket under 12/12 blir mindre enn en som er dyrket under 20/4, så disse plantene klarer å gjøre flere timer lys om til mer plantemateriale, så hvorfor ikke dette trekket kan tas vare på når en krysser i fremtiden, vet jeg ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
stealthgrower

Sitter og vurdere en utegrow veldig langt nord. For å holde lokasjonen litt hemmelig, så kan vi sammenligne plassen med nordkapp! Vet at dette kan bli tøft, men skal nu gi det et forsøk.

Har sjekket litt frø og sånnt, og har funnet ut at cannaseeds.dk er vell dem som er mest pop her på forumet - dog så savner jeg litt info om genetikk fra dem. Står jo stort sett bare at de aktuelle typene ble smuglet inn i danmark på 70 og 80 tallet, og så synser dem bare hva dem tror det kan være. Virker jo bare totalt useriøst.

Havnet inn på siden til strainhunters/greenhouseseeds - da jeg har sett litt av dem på youtube og de virker som de satser litt på å vite om genetikk og kvalitet. Kom over noe typer som vistnokk skal tåle tempraturer på 10 grader og som er auto. 

Så det jeg tenkte var rett og slett å får ordnet meg noe forskjellige typer av disse hardbarka frøene og hive dem ut her i villmarka - og prøve å få ordnet noen frø fra disse. Viss jeg isåfall greier å ordne frø fra disse, så skal de vell i teorien være enda bedre rustet til neste år? 

Så her er hva jeg tenker - Kjøper 10 frø av 2 typer jeg velger ut, ordner meg en male av noe regulere frø jeg gror inne (tips til male?) og hiver litt pollen på disse autoen når den tid kommer. Høster avlingen og tar vare på frøene og kjører samme løpet neste år også. Jeg skal vell i teorien få veldig tøffe planter etter en 2-3 runder med frøhøsting som tåler det nord norske været veldig bra?

Er det verdt forsøket?

Endret av stealthgrower

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
skogtrollet

Mitt tips: Velg useriøse danske frø uten beskrivelse.

Om youtube og Arjan sier hans frø blir frodige planter når de vokser i isen på nordpolen så må vel det være sant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Cannawizrd
På 3.3.2018 at 9.36, stealthgrower skrev:

Sitter og vurdere en utegrow veldig langt nord. For å holde lokasjonen litt hemmelig, så kan vi sammenligne plassen med nordkapp! Vet at dette kan bli tøft, men skal nu gi det et forsøk.

Har sjekket litt frø og sånnt, og har funnet ut at cannaseeds.dk er vell dem som er mest pop her på forumet - dog så savner jeg litt info om genetikk fra dem. Står jo stort sett bare at de aktuelle typene ble smuglet inn i danmark på 70 og 80 tallet, og så synser dem bare hva dem tror det kan være. Virker jo bare totalt useriøst.

Havnet inn på siden til strainhunters/greenhouseseeds - da jeg har sett litt av dem på youtube og de virker som de satser litt på å vite om genetikk og kvalitet. Kom over noe typer som vistnokk skal tåle tempraturer på 10 grader og som er auto. 

Så det jeg tenkte var rett og slett å får ordnet meg noe forskjellige typer av disse hardbarka frøene og hive dem ut her i villmarka - og prøve å få ordnet noen frø fra disse. Viss jeg isåfall greier å ordne frø fra disse, så skal de vell i teorien være enda bedre rustet til neste år? 

Så her er hva jeg tenker - Kjøper 10 frø av 2 typer jeg velger ut, ordner meg en male av noe regulere frø jeg gror inne (tips til male?) og hiver litt pollen på disse autoen når den tid kommer. Høster avlingen og tar vare på frøene og kjører samme løpet neste år også. Jeg skal vell i teorien få veldig tøffe planter etter en 2-3 runder med frøhøsting som tåler det nord norske været veldig bra?

Er det verdt forsøket?

Har du vurdert et stealth drivhus....Dere har i det minste lange dager i nord som er bra for auto grow...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
stealthgrower

Ja, har vurdert det - men redd for at sommerturistene og naboer skal bli litt nysgjerrige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
OzOz

Har prøvd meg flere ganger med autoer nord for Dovre og erfart at det er en risikosport. Du skal være steika heldig med sommeren om det skal lykkes noe særlig, snitt-tempen blir bare for lav. Ihvertfall med de jeg har testa med, Northern Lights og LowMaster. Ved siste forsøk greide jeg å få fram et par planter med noe som kan kalles utbytte, disse ble satt ut i midten av juni (liten fare for nattefrost) og under hvit, tynn planteduk, den holder på varmen og demper mot regn, sludd og hagl. Et godt kamuflert telt er nok løsningen om du ikke skal spille russik rulett. Men dette er lenge siden, mulig det har kommet mer tolerante sorter nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Salmotrutta

Det er da nok frø i landet her som fungerer til at man burde sleppe scary import 

I år satser jeg på ett nytt spor, i år blir det autoer i små fjellsprekker :) har hatt store dansker ute nesten hvert år siden 08, men i år lar det seg ikke gjøre :/ 

@skogtrollet lenge siden sist, du skjønner fort hvem jeg er hvis du ser på profilbildet :P 

Endret av Salmotrutta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
exil

D

På 2017-11-19 at 15.03, skogtrollet skrev:

For meg virker det som at plantevekst hovedsakelig skjer i mørkeperioden. Om lysutnyttelsen er så god, hvorfor er det da så mange delte meninger rundt hva som er optimal syklus for autoer?  Har også sett flere eksempler på folk som har gjort eksperimenter i blomst(fotoer) med f.eks 12.5/11.5, 13/11 osv, og lyset blir ikke utnyttet. Det samme har jeg selv sett i veg med 24/0, 20/4 og 18/6. 18/6 og 20/4 gir bedre vekst for meg.

Det som så optimistisk kalles "super-autoflower" i linken har eksistert lenge. De har tidligere blitt kalt "earlies" og feilaktig "semi-auto" her på forumet. I følge KrK så har ikke slike strains auto-egenskaper. Det har jeg også observert inne og utendørs med Mighty Freeze som er en slik "super-autoflower"/"early"/"semi-auto". Det er Mighty Mite-genetikken som skinner gjennom, og den er nyttig for de som vil dyrke utendørs langt borte fra ekvator uten å måtte ta til takke med svak autogenetikk. Men innendørs så tror jeg rene fotoer kommer til å være fremtiden, akkurat som i dag. Ingen profittmotivert grower ved sine fulle fem bruker noe annet.

Mighty Mite har vært dyrket siden 80-tallet i Canada og USA. "Super-autoflowers" er gammel cannabiskultur og ingen nyhet.

Jag blir mer och mer osäker kring utegenetik ju mer jag odlat. 

Det känns som det är en hel rad med parametrar som styr blomningen och där ingår så väl ljustimmar, kyla, tillgång på näring, vatten, hur tätt de är planterade osv. 

CB är en jävla lurig planta.

Håller med om att semiauto är ett dåligt ordval för att beskriva sorter som är pigga på att blomma. 

(Side note: viss genetik kring ekvatorn är även den auto då dygnet i princip alltid är lika långt och att blomningen ändå måste komma igång, i evolutionen tappat bort den värdelösa klockan :-) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Den Andre Giraffen

Min plan for 2018 er å starte mitt første prosjekt. Jeg har ingen tidligere erfaring. 

Jeg ser for meg å lage bedd på forskjellige plasser med 10-20 frø i hvert bedd. Jeg kommer til å bruke flere danske strains for å teste ut hva som funker i mitt nærmiljø, typ typhoon, mighty freeze og muligens en type auto flower også.

Jeg kommer til å plante ute i slutten av mai/starten på juni, men er usikker på om jeg skal plante frø direkte ut eller om jeg skal la de vokse litt inne først. Noen tanker fra dere med erfaring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Salmotrutta

Hvor gamle pleier autoene og være når de viser kjønn? Virker meget enkelt og kjøre rundt med jord/gjødsel sekker og ett lite lass huplanter, finne en fin spot, slenge ut 100L jord, sette 10-20 autoer der, så kjøre til neste spot og gjøre det samme osv osv osv. Så vente 4-8uker før det er høsting

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
skogtrollet
17 timer siden, Den Andre Giraffen skrev:

Min plan for 2018 er å starte mitt første prosjekt. Jeg har ingen tidligere erfaring. 

Jeg ser for meg å lage bedd på forskjellige plasser med 10-20 frø i hvert bedd. Jeg kommer til å bruke flere danske strains for å teste ut hva som funker i mitt nærmiljø, typ typhoon, mighty freeze og muligens en type auto flower også.

Jeg kommer til å plante ute i slutten av mai/starten på juni, men er usikker på om jeg skal plante frø direkte ut eller om jeg skal la de vokse litt inne først. Noen tanker fra dere med erfaring?

Gi plantene dine et forsprang, for utesesongen er veldig begrenset i Norge. Dessuten større sjanse for overlevelse, snegler og duer elsker å spise spirene. Spiring i slutten av april er perfekt, da får de en måned innendørs før de går ut i naturen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
LHC

Sjekk ut markedsplassen hos våre danske venner http://www.grønstue.net

Hender at private selger utefrø som er avklimatisert i generasjoner

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Den Andre Giraffen

Takk for svar skogtrollet. Jeg har ikke mulighet til å starte de før tidligst midten av mai, men skal gjøre et forsøk da. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt
6 hours ago, Den Andre Giraffen said:

Takk for svar skogtrollet. Jeg har ikke mulighet til å starte de før tidligst midten av mai, men skal gjøre et forsøk da. 

Går sikkert bra bare du gir de et forsprang innendørs noen uker, skal gøre det selv i begynnelsen av mai og plante ut når faren for nattefrost er over :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå