Gå til innhold
Selvforsynt

Legalisering av sopp?

Recommended Posts

SixIxIx

Vi hadde jo nylig en meget interessant dom i høyesterett ang LSD, hvor påtalemyndighetenes utgangspunkt var 5 mnd ubetinget fengsel for innførsel av 125 brukerdoser, mens den tiltalte endte opp med 45 timer samfunnsstraff. Argumentet var at LSD ikke var spesielt farlig, noe dommerne tok til følge. Jeg tror dette er noe vi kommer til å se også i forbindelse med andre rusmidler etterhvert, som f.eks sopp og cannabis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar

Jeg tror også den dommen vil sette en presedens. Bare et spørsmål om tid før høyesterett må ta stilling til cannabis 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt

Det er jo ofte det høyesterettsdommer gjør, setter presedens.

Ja noen burde nekte å betale bota for røyking av cannabis og tatt det hele veien opp gjennom rettssystemet og sett hvor høyesterett landet, skal ikke se bort i fra at de mener personlig frihet over egen kropp veier tyngre enn at myndighetene har satt ei plante på narkotikalista(hva som skal stå på den lista er bare de plantene/stoffene som myndighetene til enhver tid definerer som narkotika, i Sverige f.eks er LSA lovlig) :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen

Syns det er dumt aa legge herben paa samme hylle som LSD , ,, har aldri vert i samme kategorien ,,,,  dette kommer fra en gammal syre freak ,,,, ifra sytti tallet 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar
2 timer siden, pollen skrev:

Syns det er dumt aa legge herben paa samme hylle som LSD , ,, har aldri vert i samme kategorien ,,,,  dette kommer fra en gammal syre freak ,,,, ifra sytti tallet 

Hvorfor sier du det? LSD er mindre skadelig enn cannabis, men begge er ganske ufarlige, begge har medisinsk verdi og ingen av dem har en særlig risiko for avhengighet, dog er cannabis verre her også. 

Vi ønsker jo å legalisere cannabis, så det er i så fall en selvfølge at lsd og sopp også blir legalisert 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt

Typisk for mange tørrlagte alkoholikere er at mange av dem mener at alkohol er en styggedom og at alle andre også burde sette korken i flaska, det samme gjelder nok de som har hatt noen skikkelige badtrips på syre ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303
6 timer siden, pollen skrev:

Så klart er det ikke farmakologisk like, har forskjellig effekter og reseptorbinding, og verken lsd eller cannabis er noe leketøy(lsd er vel litt mer "alvorlig" om ting går galt), og med all respekt min gode mann, jeg vet du har levd lenger enn meg, men vi har faktisk mer viten om slike ting nå, og "vår"(nå er jeg vel middeladrende selv men) "rusbruk" er veldig annerledes enn den dere hadde på 70 tallet, både dårligere(da det har kommet mange grusomme stoffer på markedet som "erstatninger" og noen folk hiver i seg hva som helst på måfå, sånn vil det altid være), og bedre da vi er mer informerte om potensielle skadevirkninger enn det dere var

Unskyld om det ble litt blærete formulert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar
56 minutter siden, Selvforsynt skrev:

Typisk for mange tørrlagte alkoholikere er at mange av dem mener at alkohol er en styggedom og at alle andre også burde sette korken i flaska, det samme gjelder nok de som har hatt noen skikkelige badtrips på syre ;)

Mitt største traume her i livet er min første sopptripp, men jeg dyrker sopp selv as we speak. Prøve microdosing.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt
2 minutes ago, bornstellar said:

Mitt største traume her i livet er min første sopptripp, men jeg dyrker sopp selv as we speak. Prøve microdosing.

Hehe, uffda

Du får lov til å dele med oss opplevelsen din, vi kan sikkert ta lærdom av den :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar
1 minutt siden, Selvforsynt skrev:

Hehe, uffda

Du får lov til å dele med oss opplevelsen din, vi kan sikkert ta lærdom av den :)

hehe. Den kom på slutten av ei lang festhelg med div. og endte med meg i en mørk kjeller etter det som i ettertid viser seg å være en heroic dose. Primal frykt i mange timer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt
1 minute ago, bornstellar said:

hehe. Den kom på slutten av ei lang festhelg med div. og endte med meg i en mørk kjeller etter det som i ettertid viser seg å være en heroic dose. Primal frykt i mange timer.

Hvor stor dose snakker vi om, over 400 ug?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar
2 minutter siden, Selvforsynt skrev:

Hvor stor dose snakker vi om, over 400 ug?

sopp, ikke lsd.
nok til egodød lenge før jeg peaket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt
1 minute ago, bornstellar said:

sopp, ikke lsd.
nok til egodød lenge før jeg peaket.

Ok, jeg har bare litt erfaring med flein og det var virkelig en fin opplevelse, dog kun 20-25 sopp om jeg ikke husker feil.

Chilla med musikk og alt var bare idyll, gleder meg til neste høst for da skal det PLUKKES! :D

Men føler du at du sliter med ettervirkninger fra detta i dag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar

Dette var en cobensis av et eller annent slag.

Nei, jeg sliter ikke med det til dagelig, men det er den eneste gangen i mitt liv hvor jeg har opplevd genuin, primal frykt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303

Har hatt en del badtripper, mange ganger var det fortjent, psykedlia skal ikke bare være glitter og kosing, synes emma sofia har ett jævlig naivt forhold til mdma spesielt, selv verdsetter jeg stoffet høyt,men det er *ikke* helsekost, dog har de negative skadevirkningene blitt overdrevet noe utrolig, det har heller ikke så veldig ego oppløsende kvaliteter, de få gangene jeg tar mdma nå(1-2 ganger året) føler jeg faktisk att jeg må "spe på litt" for å få den ekstra dybden jeg forventer av pskydelia :O poenget er da att å sammenligne mdma med annen "klassisk psykedelika" er litt feil, så fikk jeg lov til å være en belærende bedrevitende dust samtidig, hihihiiiih *gni seg i henda*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303

En annen ting med den skade rangerings skalaen der, som jeg aldri skjønte bæret av, hvordan kan anabole steroider og butan komme så langt ned på lista? Nå er de strengt tatt ikke rusmidler i tradisjonell forstand, men ser ikke helt det der. Anabole steroider spesielt skaper store sosiale ringvirkninger og er overbevist om att det skaper en del vold og psykiske problemer, i tillegg til att det er EKSTREMT utbredt.

Endret av Bamse303

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar
1 minutt siden, Bamse303 skrev:

Har hatt en del badtripper, mange ganger var det fortjent, psykedlia skal ikke bare være glitter og kosing, synes emma sofia har ett jævlig naivt forhold til mdma spesielt, selv verdsetter jeg stoffet høyt,men det er *ikke* helsekost, dog har de negative skadevirkningene blitt overdrevet noe utrolig, det har heller ikke så veldig ego oppløsende kvaliteter, de få gangene jeg tar mdma nå(1-2 ganger året) føler jeg faktisk att jeg må "spe på litt" for å få den ekstra dybden jeg forventer av pskydelia :O poenget er da att å sammenligne mdma med annen "klassisk psykedelika" er litt feil, så fikk jeg lov til å være en belærende bedrevitende dust samtidig, hihihiiiih *gni seg i henda*

Jeg har tatt mye MDMA og personlig ser jeg ikke på det stoffet som et psykadelika. Fine farger og lys, samt glad i alt og alle rundt meg, men ikke noe tripping av noe slag og jeg har prøvd store doser. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303

Personlig mener jeg både mdma og cannabis har psykdeliske kvaliteter, det er mange som vil argumentere att ketamin o.l. ikke er psykedelisk heller, kommer vel ann på definisjonen, men ikke likt de tradisjonelle serotogene psykedeliske stoffer, det visuelle aspektet av psykedelika mener jeg faktisk en av de mindre viktige. Var forresten innom norshroom.org her om dagen, for en stagnasjons-kirkegård, ikke har de oppdatert forumdesign eller funksjoner siden 2003 heller tydeligvis, huff.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt
6 minutes ago, bornstellar said:

Dette var en cobensis av et eller annent slag.

Nei, jeg sliter ikke med det til dagelig, men det er den eneste gangen i mitt liv hvor jeg har opplevd genuin, primal frykt.

Sikkert ingen hyggelig opplevelse men overdosere kan man vel gjøre med det meste, selv cannabis, Maureen Dowd skapte uttrykket "overdowd" etter å ha spist for mange hasjkaker :Dhttp://overdowd.com/2-uncategorised/21-overdowd

https://www.nytimes.com/2014/06/04/opinion/dowd-dont-harsh-our-mellow-dude.html

du får være glad det ikke var datura/piggeple :P  https://www.erowid.org/experiences/subs/exp_Datura_Bad_Trips.shtml

Hvor mange sopp tror du at du tok, og er styrkeforholdet pr sopp omtrent som for fleinsopp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse
13 minutter siden, bornstellar skrev:

Jeg har tatt mye MDMA og personlig ser jeg ikke på det stoffet som et psykadelika. Fine farger og lys, samt glad i alt og alle rundt meg, men ikke noe tripping av noe slag og jeg har prøvd store doser. 

Denne MDMA som dere tildels hyller, eller vertfall beskrives som et ok inntak med positive effekter. Jeg har vurder å prøve dette så jeg skyter inn ett innspill her, er dette gatadop eller butikk dere henviser til? Er det mulig å skaffe MDMA på "noelunde" trygt vis som f.eks coffeshop for weed (selv om det kan være dårlig brød), Dere skjønner :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt
21 minutes ago, Bamse said:

Denne MDMA som dere tildels hyller, eller vertfall beskrives som et ok inntak med positive effekter. Jeg har vurder å prøve dette så jeg skyter inn ett innspill her, er dette gatadop eller butikk dere henviser til? Er det mulig å skaffe MDMA på "noelunde" trygt vis som f.eks coffeshop for weed (selv om det kan være dårlig brød), Dere skjønner :)

Emmasofia viser vei ;)

https://emmasofia.no/testkits-og-rusvett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå