Gå til innhold
Spanianyter

Insekter på blader

Recommended Posts

Spanianyter

Hei, da sitter jeg her i Spania og har startet en veldig billig og enkel skapgrow da jeg er veldig nybegynner, håper noen her kan hjelpe en som er iverig på å lære dette med å kunne gro :)

• CFL
  • 1x 250w 1x 150
  • Ca 5-6cm
  • 18/6

• 25 grader 
  • Luftfuktighet har jeg ikke skjekket
  • Skapdør på gløtt med 2 små vifter
  • 10L biobizz
  • Har brukt en næring som heter "automatik" står du kan bruke den igjennom hele perioden.
  • 3ml pr L/ 1 gang i uka
  • Har du hull i bunnen av pottene?: ja :)

• Den er ca 1 mnd og 1 uke
  • Ca 40cm?
  • Northen Haze Express fra positronics
  • Fra frø :)

For jord:

• hver 2-3 dag 
  • Ca 0,5L
  • 1 i uken :)
  • 10L
  • biobizz All Mix tror jeg det var :)

Bekrivelse av problem:

Har da oppdaget at bladene mine har MASSE små hvite "prikker" på seg pluss at bladene er veldig skrukkete og rynkete , men dette hr kun skjedd på nye blader og buds, noe som jeg så at kunne være tegn til spider mites og jeg er da veldig redd for om det er dette,  i og med at jeg ikke har noe telt som betyr at det nesten er fritt fram, er dette noe jeg kan få bort evt om de ødelegger alt av buds? Jeg har sett på bladene og de er bitte små og noen beveger seg så er jo et dyr men har ikke sett noen spider mites eller noe som hva jeg syntes ligner på bilder av thrips, håper på gode svar :P:)

Endret av Spanianyter
Legge til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Spanianyter

God Morgen, takk for svar :)

Hva vil dere tro da? Prøve med "neem" olje eller siden den er så kraftig rammet å bare kvitte meg med den og prøve på nytt å heller spraye mere regelmessig med olje? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen

Sjekk vannet ditt foerst . Har lang erfaring her i Spania . Med klimaet her nede trenger du neem ,,,,, white flies og spidermites kommer inn bak doera di foer du aner det . Min rutine er full neem spray av hele arealet du skal gro i ei uke foer start , deretter hver tredje uke , 2 ml pr. L .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen

Vannet ,,,, her trenger du et EC meter ,,,,  fra krana mi maaler det 800 + ppm ,     nesten som aa vanne de med sjoevann . Har RO system som bringer det ned til ca 100 ppm ,,,, velkommen til Sola

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen

De har fine RO 5 trinns systemer her for under 100 euros ,,,,,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Spanianyter

Skal ta å investere i et telt, å starte på nytt og være nøye med dette med neem og holde det rent så satser vi på at det skal funke bedre, hvis jeg da kjøper vann og vanner de med disse? Da vil dette være mye bedre? Takker mye for svar! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen

Hvis du skal kjoepe vann saa ver obs paa at det er masse merker som er like ille som vannet fra krana di . Foer jeg kjoepte RO systemet mitt , saa testa jeg 14 forskjellige merker fra forskjellige supermarkets . Beste er Sierra Fria ifra Lidl , selv Nestle sitt vann var tragisk hoyt paa ppm . Mitt raad er aa investere i et godt RO system , ikke bare for plantene, men for hele familien ,,,, kaffe vann , koke ris , suppe etc . Hvis du har RO saa kan du kjoere " semi hydro " aka coco under full kontroll . Jeg fikk skumle blikk naar jeg kom til kassa med to shopping trolleys full lasta med Sierra Fria ,,,, lol 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Spanianyter

Da skal jeg skjekke ut dette med RO system så skal jeg prøve å finne den typen ;) visste ikke det skulle være så mye i kjøpe vann :P 

Hahha :P skal nok finne en løsning der ;) takker igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå