Gå til innhold
Selvforsynt

To prosent

Recommended Posts

Selvforsynt

"98 prosent av de som røyker cannabis opplever ikke problemer. Samtidig kan cannabis være ødeleggende for de som er disponert, sier Bramness."

" Ifølge The Independent vil 22 prosent av alle som drikker alkohol en gang i livet utvikle en avhengighet til øl, vin eller brennevin. Alkoholmisbruk er også en stor årsak til at folk dør."

"De mest avhengighetsskapende stoffene i verden

1. Heroin

2. Alkohol

3. Kokain

4. Barbiturater
- herunder sovemedisin, angstdempende medisin og liknende

5. Nikotin"

Her har forbudstilhengerne et problem dersom de mener cannabis skal være forbudt samtidig som alkohol skal være legalt

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2017/11/10/hoyere-genetisk-risiko-for-psykose-blant-cannabisbrukere/

http://www.side2.no/helse/derfor-blir-du-avhengig-av-alkohol/3423212655.html

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303

barbiturater er nesten fraværende i dag, er vel heller benzodiazepiner og de er MYE mer avhengighetskapende enn f.eks heroin.

Tingen er att cannabis kan misbrukes , som alt, det er folk som har problemer med generelt rusmisbruk og kan de ikke misbruke det ene erstatter de fort med noe annet, det er ingen farmakologisk basis for å hevde att cannabis er avhengighetskapende, vanedannende er dog noe annet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
skogtrollet
13 minutter siden, Selvforsynt skrev:

Her har forbudstilhengerne et problem dersom de mener cannabis skal være forbudt samtidig som alkohol skal være legalt

De fleste forbudstilhengere er nok også for en mer restriktiv alkoholpolitikk. Fordi alkohol er lovlig, så skal samfunnet også akseptere flere skadelige rusmidler? Høres ikke logisk ut for meg. 

Endret av skogtrollet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse

Det er vell noe sånt som over 90 % av Norges befolkning som drikker og dersom forbudtilhengere er av prosenten som nyter alkohol (9 av 10?) , er for er mer restriktiv alkoholpolitikk, men imot regulering av et stoff som er mindre farlig. Da har vi et stort hylekor med hyklere. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt
15 minutes ago, Bamse303 said:

barbiturater er nesten fraværende i dag, er vel heller benzodiazepiner og de er MYE mer avhengighetskapende enn f.eks heroin.

Tingen er att cannabis kan misbrukes , som alt, det er folk som har problemer med generelt rusmisbruk og kan de ikke misbruke det ene erstatter de fort med noe annet, det er ingen farmakologisk basis for å hevde att cannabis er avhengighetskapende, vanedannende er dog noe annet.

Kaller du all bruk av cannabis for misbruk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt
8 minutes ago, skogtrollet said:

De fleste forbudstilhengere er nok også for en mer restriktiv alkoholpolitikk. Fordi alkohol er lovlig, så skal samfunnet også akseptere flere skadelige rusmidler? Høres ikke logisk ut for meg. 

Det logiske ville vel være å tillate de minst farlige rusmidlene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303
2 minutter siden, Selvforsynt skrev:

Kaller du all bruk av cannabis for misbruk?

Absolutt ikke, men att Cannabis kan misbrukes det er ett faktum, Er liksom noen i "cannabisverden" som har ett esktremt urealistisk forhold føler jeg, man kan elske en ting og være kjempeinteressert men samtidig se att det kan ha negative effekter, har ikke all rusMISBRUK negative effekter som regel? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar
10 minutter siden, skogtrollet skrev:

samfunnet skal akseptere rusmidler fordi staten har ikke noe med hva mennsker ønsker å putte i seg selv, samme hvilken grunn folk har for dette.
Vi har lovfestet rett til abort uten å måtte gi noen forklaring, så hvorfor staten skal blande seg i hva jeg driver med på fritiden så lenge jeg ikke plager andre er for meg helt latterlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar

og hvis en legger alle andre årsaker til legalisering bort, så vet vi at forbudet alene skaper mer lidelse og problemer i samfunnet enn rusmidlene gjør. Forbud fungerer ikke for noen andre enn de som får økonomisk gevinst fra forbudet. Dealere, private fengsler, narkoskvadronene verden over osv osv. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt
2 minutes ago, bornstellar said:

samfunnet skal akseptere rusmidler fordi staten har ikke noe med hva mennsker ønsker å putte i seg selv, samme hvilken grunn folk har for dette.
Vi har lovfestet rett til abort uten å måtte gi noen forklaring, så hvorfor staten skal blande seg i hva jeg driver med på fritiden så lenge jeg ikke plager andre er for meg helt latterlig.

Tror det har å gjøre med beskatningen

Alkohol er jo som bilismen og tobakken en flott melkeku for staten, så jeg tror eneste måten å få politikerne med på en legalisering er å vise til Colorado hvor de nå har fått en god skatteinnekt på avgifter på cannabissalg ;)

http://fortune.com/2016/12/13/colorado-billion-legal-marijuana-sales/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse

Pisseprøver er big business btw, takk muchulum og takk muchulum. 

Hva eier man om man ikke eier sin egen kropp???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
bornstellar
2 minutter siden, Selvforsynt skrev:

Alkohol er jo som bilismen og tobakken en flott melkeku for staten, så jeg tror eneste måten å få politikerne med på en legalisering er å vise til Colorado hvor de nå har fått en god skatteinnekt på avgifter på cannabissalg ;)

Staten får jo tjene skatte og avgiftskroner på cannabis og andre rusmidler også når det legaliseres. Statens motstand er rotet i lobbyvirksomhet tror jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303
1 minutt siden, Selvforsynt skrev:

Personlig så synes jeg ikke amerikansk mccannabis er noe å trakte etter, vent bare på føderal legalisering og de store firmaene får kloa ordentlig i, da det plutselig blir ulovlig å dyrke hjemme igjen osv, de apolitiske stonersauene har ingen anelse om hva som venter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303

interessant lesning, dog kansje litt avsporing https://www.gq.com/story/the-great-pot-monopoly-mystery

" Some very powerful people are trying to corner the market on legal weed and turn their company into the Monsanto of marijuana. Who are they? And can they be stopped? "

Endret av Bamse303

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse
8 minutter siden, Bamse303 skrev:

har ikke all rusMISBRUK negative effekter som regel? :)

"har ikke all rusMISBRUK negative effekter som regel? :)" Slår en strek over rus, så ingen blir forvirret å tror at kun rusmisbruk er misbruk samtidig som annen misbruk er legitimt. Personmisbruk f.eks, Hadde man kaldt det Person-rusmisbruk hadde man risikert at det ble brukt ressurser på å løse saken. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303
1 minutt siden, Bamse skrev:

"har ikke all rusMISBRUK negative effekter som regel? :)" Slår en strek over rus, så ingen blir forvirret å tror at kun rusmisbruk er misbruk samtidig som annen misbruk er legitimt. Personmisbruk f.eks, Hadde man kaldt det Person-rusmisbruk hadde man risikert at det ble brukt ressurser på å løse saken. 

les artikkelen over! personmisbruk kan jo være ålreit, det kommer jo ann på situasjonen >:O

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse
2 minutter siden, Bamse303 skrev:

Personlig så synes jeg ikke amerikansk mccannabis er noe å trakte etter, vent bare på føderal legalisering og de store firmaene får kloa ordentlig i, da det plutselig blir ulovlig å dyrke hjemme igjen osv, de apolitiske stonersauene har ingen anelse om hva som venter.

ENIG! Jeg tonet faktisk ned aktivismen min for legalisering og her har vi Bamsene et godt poeng. Avkriminalisering hadde kanskje vert det beste?

Jeg er også redd for at en industrialisering skal ha negativ effekt på kultur og produkt. Cannabis er smidd utav musikk, opprør og subkultur, hva skjer når det blir kultur.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303

Jeg er fortsatt for full legalisering, av *alle stoffer* men som du sier,dårlig produkt, komersielle interessert kommer også føle til gentisk stagnasjon, Det er allerede ett tonnevis av det jeg kaller for "parasittindustri" rundt dette i USA, som f.eks Diego-Pellicier, som selger overpriset vare i fancy schansy inpakning til japper o.l.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse
32 minutter siden, Bamse303 skrev:

Jeg er fortsatt for full legalisering, av *alle stoffer* men som du sier,dårlig produkt, komersielle interessert kommer også føle til gentisk stagnasjon, Det er allerede ett tonnevis av det jeg kaller for "parasittindustri" rundt dette i USA, som f.eks Diego-Pellicier, som selger overpriset vare i fancy schansy inpakning til japper o.l.

Vell, dersom jeg selv og menneskene rundt meg får råderett over egen kropp føler jeg vi er kommet langt. And there you have it, parasitt industri, kan være jeg skal lese litt om, henvis gjerne gode kilder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303

Er også dette med å slippe å være redd for straff angående "produksjon" som er litt "alfa og omega" for meg her, har ikke noe linker akuratt for hånden, men med en fullstending "kapitalistisk legalisering" vil jo de med finansiell backing få komme først og ikke de som har ferdighetene så og si, dette manifesterer i ting som masse tullestrains, oppmarkerte priser og søppelprodukter uten like.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Cunning
4 hours ago, Selvforsynt said:

Det koster meir for AS Norge å betale alle sjukehusopphalda som følge av alkohol og tobakk ein det dei tjener på skatter ifrå salget :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen

Naar " Big Pharma " faar skikkelig orden i systemet  demmes , saa faar vi froe med bar codes ,,,,,, herre gud ,,, 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt
10 hours ago, Cunning said:

Det koster meir for AS Norge å betale alle sjukehusopphalda som følge av alkohol og tobakk ein det dei tjener på skatter ifrå salget :)

Skulle ikke forundre meg, men ang skatt på cannabissalg så går vel regnestykket i pluss

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
skogtrollet
18 timer siden, Bamse skrev:

Det er vell noe sånt som over 90 % av Norges befolkning som drikker og dersom forbudtilhengere er av prosenten som nyter alkohol (9 av 10?) , er for er mer restriktiv alkoholpolitikk, men imot regulering av et stoff som er mindre farlig. Da har vi et stort hylekor med hyklere. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå