Gå til innhold

Recommended Posts

Mr.Rosin

Jeg kan legge til at det er en sammenlikning på 600W HPS vs 480W LED(sistnevnte gir faktisk større utbytte(vekt) enn førstenevnte). Samtidig vil jeg si at calyxene blir mere hovne(fysisk større/fetere). Jeg kan også si at det er det samme med f.eks 400W HPS(Son-t AGRO(disse lages ikke til 600W og er absolutt de beste pærene til 400W HPS) vs 600W av forskjellige varianter av HPS-pærer(bl.a Son-T og Dual-Spektrum). Så lysspekter har absolutt en del å si til dette formålet.

Nå er det ikke bare kompaktheten som spiller rolle, men også resin-innhold (forårsaket av "radiant heat"), som er bedre på LED's. Samme opplevelsen hadde jeg før LED's kom på markedet med Son-T AGRO-pærene, de generelt gav mere resin pga sitt blåspekter, samt potens(potensen la man mest merke til på høylands-strains som Nepal etc(UV-akklimatiserte strains)). Så om man skal fortsatt satse på HPS, hold dere til 400W og gå for Son-t AGRO-pærene, det er aboslutt de beste pærene for HPS. Men selv her har LED's et langt større potensiale.

Og en annen ting med LED's, som jeg ser som på som helt utrolig er at; det er en del strains som blir ferdige raskere under LED's enn under HPS. Jeg har opplevd planter som er ferdige en uke før, enn under HPS, noe som alle kan elske.

Endret av Mr.Rosin
  • Tommel opp 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Jeg kan også gi dere enda flere fordeler med LED's vs HPS, om dere enda ikke er solgt;

Og det er ang gjødning. Under HPS er persipering og fordampningen større, så du trenger faktisk mindre næring under LED's enn HPS.

Endret av Mr.Rosin
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå