Gå til innhold
overvanning

Overvanning av autoer

Recommended Posts

overvanning

Jeg sliter med overvanning i jord. Det er snakk om små planter tidlig i veg fasen. Innendørs i dyrkerom. God ventilasjon. 40-50 % humiditet. 23 grader konstant. 

Jorden er etter anbefaling fra forumet. Europris jord med 30 % kattesand. Luftig og fin.

Jeg startet autoene i koppholdere som seedlinger. Dessverre klarte jeg å overvanne de når de fikk deres fjerde sett med blader.

Jeg transplanterte i større potter og har slutta og vanne de. Men symptomene går ikke bort. Ti dager siden nå. De blir verken værre eller bedre. De står der bare helt utviklingshemmede og jorden er tørr men fortsatt henger bladene. Misfargede. Som om de er overvannet. Når jeg transplanterte sjekket jeg også røttene. De var fortsatt fine.

Kommer de noen gang til å komme seg tilbake?

Jeg har hørt skrekkhistorier om autoer som har blitt overvannet en uheldig gang, og uansett om alt ble fikset i ettertid. Temperaturer, humiditet, pause med vanningen, ikke mer næring osv. Og god tålmodighet. Ble de stående i en slags "time freeze". Det skjedde aldri noenting. Som de hadde gitt opp å vokse. De visnet heller aldri ut. Jeg håper dette bare er en myte. Noen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
overvanning

Glemte å nevne at relevant med overvanningen skjedde det en temperaturfall pga. tempen ute ble veldig lav. Derfor tror jeg plantene også fikk startsymptomer på magnesium lockout. De drakk mindre enn normalt og medium et tørket ut senere enn vanlig. Pga. dette tror jeg røttene reagerte på oksygenmangelen og det kan ha trigget plantenes respons til overvanning.  Men fikset dette problemet dagen etter.

Siste gangen jeg gidder autoer tror jeg... De virker så overfølsome.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
overvanning

Jeg bare resonnerer litt her. Om man overvanner planter i jord. Tar det jo litt lengre tid før symptomer dukker opp enn i feks. hydro. Det jeg lurer på er om man overvanner og slutter å vanne helt. Kan symptomene fra overvanning kamuflerer evt. undervanning? Eller vil man merke dette ganske fort?

Jeg har ikke vannet på ti dager. Men jeg tørs ikke å gi de en dråpe til før jeg er sikker på hva jeg bør gjøre. Trenger råd fra dere eksperter!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt

Om de henger selv om jorda er tørr så kan det vel tyde på at de tørster

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Frank420

Hadde vert lettere hvis du kunne fullt ut skjemaet under "LES DETTE FØR DU POSTER" og kansje noen bilder 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Spanianyter

Dette med at du transplanterte autoene kan vel sjokke plantene plantene og skape symptomer?

vet ikke hvordan disse symptomene er, men fant dette:

Sometimes a rootbound cannabis plant shows strange symptoms that almost look like nutrient deficiencies and/or overwatering, when the real problem is it just needs a bigger container!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå