Gå til innhold
Cocho

200W CFL og avstanden til plantene

Recommended Posts

Cocho

Hei godtfolk! :joint:

Som noen av dere sikkert har fått med dere, så driver jeg for tiden å prøver meg fram med noen kloner og en liten sak som jeg spirte fra frø.

Saken er den at fra de første dagene hadde den lille spiren rukket å bli 2-3 cm lang, men natt til i går hadde den strukket seg til 4-5 cm. Og det er i meste laget, så jeg tenker jeg senker lampen fra nå av (har hengt 15-20 cm fra planten fram til nå). Målet er å holde dem så korte som mulig hele løpet gjennom.

Planlegger å toppe før jeg kjører en runde med LST, før jeg starter et ScroG, som jeg planlegger å benytte meg av fram til høsting.

Saken er bare den at dette er første gangen jeg virkelig forsøker meg på å dyrke med CFL. Tidligere har jeg brukt HPS lampe med Cooltube. Og da var det ganske lett å vurdere avstanden ved å legge hånda noen cm fra lampen, og kjenne hvor varmt det var. Med denne CFL pæra er det litt vanskeligere, siden den egentlig ikke utstråler noe varme på den måten.

Så nå er pæra 8-9 cm fra toppen av plantene. Er dette overkill, eller burde det gå fint? Pæren er på 200W, så jeg er redd for å brenne den lille.

Jeg har også lagt sirkulasjonsviften ned på gulvet i teltet, slik at den blåser rett på pæren, og dermed skaper ekstra sirkulasjon rundt pæren. Det blir fort 27-29 grader i nærheten av pæren, og jeg syns det er litt varmt. Liker å holde det rundt 26,5 (pluss, minus 1 grad).

Hva tror dere? Ser på google at flere lar plantene berøre pæren, men jeg syns det er litt uforsiktig, og kommer ikke til å begi meg ut på noe sånt.

Peace! :joint:

- C

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå