Gå til innhold
Cocho

Sofakroken - Stedet hvor alt som er godt møtes

Recommended Posts

Cocho

Hei folkens!

Har en liten stund nå "savnet" en tråd hvor man kan snakke løst og fast om det som er godt her i livet.
Da tenker jeg ikke penger, religion eller politikk, men heller ting som mat, en god ullgenser, hjemmelaget Tapas, film, musikk, en god bok osv.

Se for dere en komfortabel, delvis isolert krok, en lounge med gode stoler, samt noe å spise og drikke.
En plass hvor røyking er tillat, men som også har god ventilasjon. En plass som er skikkelig "toppers", og som bare virker oppløftende på kroppen.
En "Cannabis Lounge" på lik linje som de klassiske "Sigar Loungene" en finner rundt om i verden. En plass hvor likesinnede møtes, for å nyte deres felles interesse, men samtidig tilegne seg ny nyttig informasjon, uten å føle seg pålagt å forholde seg til "normale" sosiale normer. Rett og slett en plass man kan senke skuldrene litt, og nyte godt selskap.

Vi har "Coffeeshoppen", "Hvordan liker du å røyke" og mange andre tråder.
Men jeg savner en tråd hvor man kan snakke om det en selv digger å gjøre når en skal slappe av. Alene, sammen med venner, eller med de man er glad i.
Jeg tenker ikke i de baner hvor enkelte vil si "TMI dude!", så vi trenger ikke dra den for langt.

Jeg kan starte, for å vise hvordan jeg ser for meg at dette vil fungere.

Personlig er jeg veldig glad i kaffe. Og da tenker jeg ikke for å våkne om morgenen eller fordi det er slik i pausen på jobb.
Jeg tenker på gode kaffebønner, rett mengde friskt og rent vann, som kokes opp til perfekt temperatur før det siles gjennom et ubleket kaffefilter.
Den bør være sterk, men kan blandes ut med litt feit melk/fløte for smakens skyld.
Jeg liker å kverne bønnene selv, og har derfor en skikkelig kvern stående på kjøkkenet.
På den måten kan jeg velge selv hvor grov kaffen skal være, siden dette avgjør aromaen til tider.

Personlig er jeg fan av de fleste blandinger som benytter seg av Blå Java. Det er noe med den fyldige smaken som virkelig treffet inner-tier hos meg.

Men en ting er sikkert.. det finnes ingen kaffekopper på størrelse med fingerbøll her i huset. Her er det bare skikkelige "mugger", slik at man får fingrene skikkelig rundt koppen, og som holder på varmen mer enn 5 min.

Det finnes ikke noe værre enn å reise på besøk til noe, som serverer kaffe i slike pene kaffeservise hvor "hanken" kanskje rommer lillefingeren til en gammel dame.
Man blir bare sittende der, ukomfortabel som bare det, og forsøke å drikke denne "munnfullen" med kaffe, som det sikkert går lonk i før du får drukket den.

Er det noen av dere som liker kaffe. Hva er det som gjør at akkurat denne råvaren appellerer til deg?
Eller er det kanskje noe annet som tar opp fritiden din? La oss høre :) Jeg er alltid på utkikk etter gode ideer til ting å gjøre sammen med min kjære når vi begge har fri og kan slappe av, uten noen forpliktelser, for et par timer.

- C

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå