Gå til innhold
Sisteutvei

Medisinsk cannabis med utenfor hjemmet

Recommended Posts

Sisteutvei

Jeg har cannabis på resept fra Nederlandsk  lege, etter mye styr og masse utlegg. Skal reise hjem til mine foreldre i julen, innen Norge. Hvordan kan jeg da lovlig ta med meg min Medisin? Tenker på vis man skulle være uheldig å bli stoppet av onkel politi på vei hjem etc. Holder det med originalforpakning og resept? Alt er jo pakket i medisinbokser og spesialpose. Ikke store mengdene da jeg bare har fått for "1" uke pga ingen norsk lege ville skrive under så jeg kunne ta med mere:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
onto

det burde holde med forpakning og resepten. mange leger i Nederland er klar over problemet med anbefaling og er behjelpelig med å utskrive høyere dose så du kan få med deg mer så det ikke blir dyrere enn nødvendig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
onto

er andre hånds informasjon fra en psykiater fra Nederland så har ikke navn på de må vel forklare situasjonen og høre om de r villig til å doble daglig dose

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse
15 timer siden, zub0 skrev:

er andre hånds informasjon fra en psykiater fra Nederland så har ikke navn på de må vel forklare situasjonen og høre om de r villig til å doble daglig dose

Interessant, om det er tilfellet er det veldig positivt i en ellers så utfordrende lovgang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Henvisning til EU-forskriftene +resept er nok. Gå på rødt og henvis til resept, sålenge du ikke overskrider angitt mengde. Men regn med "hassle" fra Onkel (SWIM). De første som tok inn til Norge, er venner av meg... De kommer kontinuerling på besøk etter dette og konfiskerer(bare for å skape problem), for uten, når de kjøper "ulovlig", uregistrert. det de ikke vet, har ingen vondt av!

Anbefaler å kjøpe lovlig først (men vær forberedt på "hassle")... neste gang er det billigere å kjøpe "ulovlig"(kvalitet+++++, mengde +reise +opphold+ psykolog/lege), kvern det opp og få de til å bevise at det ikke er samme weed(på samme glassene)... The proof, is in the puddin' asshole!

Endret av Onkel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
sunmork

Ikke gå på rødt, men på grønt da medisinen du har med deg er LOVLIG!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Sisteutvei

Nå er ikke problemet å få det med hjem fra Nederland. Det har jeg gjennomført flere ganger uten problem, lovlig. Og ja man skal gå på grønt så lenge det ikke har en verdi over 6000kr. Da må man gå på rødt og fortolle. Dette har med toll  og mva å gjøre, ikke lovligheten. Har man papirene går  alt bra. Mitt spørsmål var mer med å ha med seg medisinsk cannabis innen Norge når man eks skal reise hjem for jul eller skal pp tur INNEN Norge. Utenfor er ikke noe problem så lenge man har papirene med. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pappaweed
På 15.12.2017 at 10.29, Sisteutvei skrev:

Nå er ikke problemet å få det med hjem fra Nederland. Det har jeg gjennomført flere ganger uten problem, lovlig. Og ja man skal gå på grønt så lenge det ikke har en verdi over 6000kr. Da må man gå på rødt og fortolle. Dette har med toll  og mva å gjøre, ikke lovligheten. Har man papirene går  alt bra. Mitt spørsmål var mer med å ha med seg medisinsk cannabis innen Norge når man eks skal reise hjem for jul eller skal pp tur INNEN Norge. Utenfor er ikke noe problem så lenge man har papirene med. 

Håper det gikk greit :)

Men for fremtiden, bare ha noen bilder på mobilen av papirer,bokser etc. Skulle det bli stress. Vis de bilder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå