Gå til innhold
MaxHarry

Lampe skjev i reflektor.

Recommended Posts

MaxHarry

Jeg har endelig fått ordna ballast som er kompatibel med reflektoren. Når jeg skrudde i pæra la jeg merke til at den står ganske skjeivt. Det kommer plenty lys, men jeg har en stygg mistanke om at jeg mister masse verdifullt lys når pæra står sånn. Den var sånn fra butikken. Det er fire små skruer som holder lampa, men jeg vil ikke risikere å fucke opp reflektoren pga manglende kompetanse Håper det er noen der ute som har peiling og kan gi meg noen gode svar. Jeg skulle gjerne lasta opp bile, men av en eller annen grunn gårt det ikke....

Endret av MaxHarry

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Cocho
På 12/31/2017 at 20.06, MaxHarry skrev:

Jeg har endelig fått ordna ballast som er kompatibel med reflektoren. Når jeg skrudde i pæra la jeg merke til at den står ganske skjeivt. Det kommer plenty lys, men jeg har en stygg mistanke om at jeg mister masse verdifullt lys når pæra står sånn. Den var sånn fra butikken. Det er fire små skruer som holder lampa, men jeg vil ikke risikere å fucke opp reflektoren pga manglende kompetanse Håper det er noen der ute som har peiling og kan gi meg noen gode svar. Jeg skulle gjerne lasta opp bile, men av en eller annen grunn gårt det ikke....

Hvis det er snakk om en slik vanlig "bølgeblekk" reflektor med en lampesokkel skrudd fast i den ene enden, så vil jeg nok tro du kan løsne på skruene og regulere sokkelen slik at den blir bein. Utstyr som reflektorer produseres i massevis og nokså billig, så det skjer at slikt ikke alltid er 100%.

Så lenge lampen er festet ute i det åpne, og ikke "innestengt" i selve reflektoren, så ser du jo alt som foregår der. Vil tro det er en enkel sak å fikse.

Er det av denne sorten?

horti-pro-dimmable-digital-ballast-euro-

Hvis det er en ala den sorten der, så er det nokså greit å justere skulle jeg tro.

Lykke til!

- C

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
MaxHarry

Takk for tilbakemelding og gode råd. Det var ikke en sånn lampe, men en luftkjølt. Fikk ordna det med en god person tålmodighet og litt lesing.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Cocho
16 timer siden, MaxHarry skrev:

Takk for tilbakemelding og gode råd. Det var ikke en sånn lampe, men en luftkjølt. Fikk ordna det med en god person tålmodighet og litt lesing.

Det er bra! Ingenting er bedre enn når det ordner seg :)

Såg du hadde "problemer" med c13 kabelen mellom lampe og reflektor. Godt det også ordner seg.

Lykke til, og happy growing!

- C:joint:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
MaxHarry

Litt lesing og gode råd, så går det seg nok til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå