Jump to content
Sign in to follow this  
Megaflis

Første coco grow, 600w HPS, Critical Kush, LSD, CBD strains

Recommended Posts

Megaflis

God søndagskveld alle dyrkere. Skal nå igang med en forhåpentligvis artig grow. Har kun en halv dyrking under beltet foreløpig, men har studert svært godt og handlet inn utstyr av god kvalitet.

Handlet inn noen av de mest fristende frøa jeg og fruen var i Amsterdam. Kommer til å dyrke 6x RQS Critical Kush, 2x Barneys farm LSD, samt RQS Dance World og Painkiller XL, tror jeg. CBD planter til egen kos.

Teltet er et Secret Jardin på 90x150cm, 2m høyde. Inni henger en 600w HPS i cooltube, et stort kullfilter og temp styrt kanalvifte på 450/550m3. Før plantene settes i blomst skal det på plass et telt til.

Tror det grunnleggende skal gå greit, har en halv grow i jord før jeg måtte avbryte alt. Men jeg har ikke grodd i coco. Kan man f.eks. bytte ut perlitt med bensonitt (coop kattesand), eller vil det kun fungere i jord?

Er dette riktig fremgangsmåte når man mixer næring i vann? Vann først, la stå til ph stabiliserer seg? Deretter næring til riktig EC, så PH opp/ned til riktig PH?

Kommer jeg til å trenge cal-mag med en gang? 

Kjempespent på å komme igang, alt står klart og EC måler kommer imorgen. Må bare ha tak i noe isopor eller lignende å ha på det kalde gulvet. Så blir det prosjekt her :~)

gnukk

Anbefaler at du bruker perlitt. Poenget er å gi luft til røttene - kattesand tror jeg blir for soggy.

Calmag er kjekt å ha når du dyrker i coco. Jeg anbefaler å bløte opp cocen i calmag noen timer for så å rense i svak næringsløsning. Dette renser også ut salt som kan forekomme spesielt i komprimert coco. Ellers er det mange som tilsetter calmag underveis, eller flusher med calmag i overgangen vekst-blomst. Søk på rollitup for den næringen du har tenkt å bruke så finner du mange tips.

Megaflis

Coop kattesand laget av bentonitt skal vel gi lignende resultater som perlitt, men dette har jeg kun prøvd i jord. Men får hentet perlite imorgen så er alt klart

skogtrollet

Du skal ikke bruke bentonitt. Klumpfri kattesand laget av Damolin, såkalt dansk Moler, fungerer fint.

Megaflis

Det var godt du fikk nevnt i tide :nerd: nå er tappene ute og plantes ikveld. Prøver å få til bilder da

Megaflis

Oppdatering etter mye prøving og mye feiling. De fikk et hardt liv de første 4-5 ukene, med overvanning og underernæring. Men , nå er de 2 uker uti blomst, og det ser ut til å ihvertfall bli et bra eksemplar av hver strain. Veldig bra, for imorgen setter jeg opp veksttelt på 100x100x200, med 250w CFL til spiring og en 400w HPS til vekst. Da er planen å ta kloner av den beste LSD eller Critical Kush planten, og kjøre 4-8 planter i ScrOG,  og håpe at neste avling blir et hakk bedre med kunnskapen jeg har fått skylt over meg :)

Imorgen kommer bilder av alle 8 planter som får 600w i cooltube nå,  og 1.5 EC.

Vil gjerne ha maks ut av teltet, som er på 1,3kvm. Lurer derfor på å kjøpe ~ 200w LED lys og supplere med. Men det blir kanskje trøblete å kombinere..?

Har også kjøpt 15 liters potter, men disse er det vel for sent og ikke vits å potte om til nå. Så disse blir vel tatt i bruk ved siste ompotting på neste avling.