Gå til innhold
Garge

Hva i alle dager er det som foregår?!

Recommended Posts

Garge

Overgjødsling? Overvanning? Bugs? Nitrogen mangel? 

Jeg er helt blank. Først ble bladene gule, så jeg tenkte nitrogen mangel, så valgte jeg da å tilførte ca. 1 ml npk blanding i 1,5 liter vann og ga dem en grei slurk. Men dagen etter fortsatte bare symptomene. Og nå ser de altså slik ut. 

Mistenker overvanning, så jeg lar de tørke litt ut nå. Så hvis de forbanna symptomene fortsetter i 3 dager til, tenker jeg å flushe alle plantene. Med vann, ikke i do.. : p

Men, de hvite prikkene.. hva kommer de av? Bugs? Meldugg/mugg?  Har ganske mye vind i groboksen (3 datavifter, en utsug og to inn) , så skulle være rart om det klarte å utvikle seg mugg der... :-? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Cunning

Kva jord bruker du? tar noken dager før du ser forandringer. Kan være lockout av nitrogen ja...

Har du spraya planta med noke? ser ut som du har fått ein del jord på den i tillegg til alt det andre. Husk det er masse bakterier i jorda samt soppsporer og ymse så ikkje søl på planta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Sjekk for bugs dude.

Jeg ser du har lockout av noen form (N) om du ikke har brukt næringsfattig jord, som igjen vil gjøre planten mere sårbar for bugs.

Endret av Onkel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Garge

Finner ingen bugs, men har sølt jord på de ja for en stund siden. Sprayet med litt grønnsåpevann i går i tilfelle bugs. Burde jeg spraye flere ganger? Og er det sunt for bladene?  Noen tips mot bugs? 

De gror selv om de sliter, men de gulner mer å mer. Har gitt de nitrogen og sulfur så får bare vente å se Om et par dager. Slenger ut noen bilder da også.

Bruker gartnerjord med litt kompost (eggeskall, bananskall, kaffe) og lecakuler. Har brukt denne blandingen før uten noen problemer. 

Endret av Garge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
SixIxIx

Jeg skjulte tråden med link til bildene, da de var lagt ut på en registrert IMGUR-konto. Anbefaler OP å laste opp bildene på nytt, uten å være logget inn på IMGUR.

Hvis du synes det er greit slik det var er det bare å si fra i denne tråden, så skal jeg ordne så den blir synlig igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå