Jump to content
GadgetMan

Cannabis pga plager ifm kreft - Behøver gode råd

Recommended Posts

GadgetMan

Hei,

Som følge av cellegiftbehandling for kreft, sliter jeg betraktelig med polynevropati, dvs. stikking/prikking/nummenhet/soving/smerter i hender og føtter. Fordi jeg har mottatt behandling i USA, har jeg blitt innrullert i offisielt medisinsk marijuana program. Dette innebærer at jeg kan kjøpe dråper inneholdende THC/CBD. Disse kan jeg lovlig ta med meg til Norge.

Prisen for stadige reiser til USA, kombinert med prisen på produktene på "dispenceries" over there, gjør dette svært vanskelig, og jeg behøver derfor å undersøke andre alternativer.

Er det noen som har erfaring fra Amsterdam, som kan gi tips om leger jeg kan kontakte der (og besøke) for å få utskrevet medisinsk cannabis?

Jeg er helt nybegynner i forhold til dette, og vlle sette pris på alle tips og råd om legekontor, medisinutsalg, priser, produkter, tollbehandling til Norge osv osv.

Bamse

Norske leger kan skrive ut Cannabis og norske apotek har anledning til å ta det inn. - veien dit, vet jeg lite om. 

Oppfordrer deg til å søke. Med din diagnose er du så absolutt innenfor betingelsene for en vurdering. 

Skal du alikvell hente cannabis innen Schengen, Amsterdam e.l. vil du alikvell nytte godt av en norsk anbefaling fra lege - det kvalifiserer til å få med 1 måneds forbruk hjem. 

Uten dette vil du få med en ukes forbruk maks. 

Oppfordrer også til å lese om Cannabis olje - RSO (RICKSIMPSONOIL). - Vesentlig mer potent enn cannabis i vanlig form. 

Ønsker deg videre all lykke og og helse!

GadgetMan
2 hours ago, Bamse said:

Skal du alikvell hente cannabis innen Schengen, Amsterdam e.l. vil du alikvell nytte godt av en norsk anbefaling fra lege - det kvalifiserer til å få med 1 måneds forbruk hjem. 

Uten dette vil du få med en ukes forbruk maks. 

Snakket med tollere på OSL for par dager siden, de fortalte at det fra EU/Schengen _uansett_ nå etter regelendring bare er mulig å få med for en ukes bruk, visstnok for å tette hull der flere har reist over grensen med en mnd x 50g per dag...
(Hvis man har dokumentasjon fra norsk lege, kan man ta med for en måned, både fra EU og utenfor EU)

Edited by GadgetMan

sunmork

Sakset dette fra Lovdata,  Narkotikaforskriften §19: For reisende med folkeregistrert adresse i Norge gjelder ved innreise til Norge en mengdebegrensning tilsvarende én ukes forbruk etter angitt dosering når legemidlet er anskaffet i utlandet. Den reisende kan likevel medbringe slike legemidler tilsvarende inntil én måneds forbruk etter angitt dosering dersom den reisendes medisinske behov kan dokumenteres ved erklæring fra lege i Norge.

Du bør få et dokument fra din norske lege.

Lege i NL: http://www.natuurarts-praktijk-zutphen.nl

Lykke til 

GadgetMan

Mange takk for svar: Jeg sendte henvendelse til Natuurarts-legen, men har ikke fått svar. Jeg fant imidlertid referanse til annen lege i Amsterdam, og har fått svar som indikerer at det er håp :-)

Av svaret jeg fikk, forstår jeg det slik at jeg må påregne å bli i Nederland minst 2-3 dager, fordi apotek må spesialbestille preparatene?

Er det slik at en resept går til et bestemt apotek, eller er det slik at jeg med resept kan gå til hvilket som helst apotek i Nederland?
-Videre: Er det noen som vet om noen apotek som har medisinsk cannabis "på lager" og ekspederer over disk? 

Bamse

Har inntrykk av at første kontakten med Zupten må vøre over telefon for å få svar. 

Videre har det blitt ved tidligere anledninger kommentert at, JA, man må vente seg en prosess på noen dager. 

Angående apoteket har jeg ingen konkrete svar, jeg vet flere her har dem og kommer med dem om ikke lenge. 

. lykke til

pappaweed

Hei der, jeg bruker å vente 2 dager før jeg oppsøker apoteket, etter  legetime. Benytter meg av Ron selv.

Skal ned igjen 19 Februar. Noen andre som er i området rundt da?

Sist gang jeg hentet, var jeg uheldig eller med bedrocan typen. Halvparten var rusk, og ikke buds. Har det skjedd flere?

GadgetMan

Hei, takk for tilbakemeldinger.

Jeg har fått skrevet ut resept på ulike kombinasjoner THC og CBD: Høy THC / Lav CBD, Lik THC og CBD, og Lav THC / Høy CBD. Jeg ser at dette tilsvarer de følgende nederlandske produktene:

-Bedrocan THC22%, CBD<1% (evt Bedrobinol THC13,5%, CBD < 1%)

-Bediol (THC 6,8%, CBD 8%)

-Bedrolite (THC <1%, CBD 9%)

Kan noen dele sine erfaringer med disse eller tilsvarende produkter, når det gjelder nevropati og ubehag/smerter relatert til dette?