Gå til innhold
Stavangermann

Min aller første grow. (The cheap and chinese way)

Recommended Posts

Stavangermann

Jeg prøvde min første grow, med relativt lite investeringer.

• 1 stk. 400 w. Kinesisk led. (Kostnad 600,-)
  • 1 ca 8 liters potte (Hadde hjemme)
  • Jord fra europris, blandet med litt kattesand. (Har katt, så stjal av den)
  • 1 pk gjødselpinner (ca kr. 30)
  • 1 flaske flytende gjødsel fra Coop (Ca 35)

Sådde et frø: Bluetooth Auto inne i et ledig klesskap.

Resultat: ca 50 gram tørket. (Noe som er ca hva andre har fått fra denne strain)

Det er nok langt ifra hva de erfarne growerne vil anbefale.. Men det går fint an å strarte uten de store invisteringene. Så sett i gang å dyrk :-)

• Tommel opp 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
SixIxIx

Gratulerer med valget av hobby, og med å ha kommet i mål med første grow :group:

Det er ingen tvil om at man kan komme langt med minimale investeringer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse

@Stavangermann, jeg må først og fremst få gratulere med gevinsten, i blomst og erfaring! 

Dernest må jeg rose deg innlegget. - så godt, så enkelt. Ja matbutikkene kan sine slagord og jeg er glad jeg kan låne det for å beskrive ditt engasjement. 

Takk for en flott post, her på norcan er det mye dyktige mennesker og avanserte kommentarer i trådene.

Behovet for å ha noen som kan dekke et segment, et lavere nivå, dyrking i all enkelhet - er absolutt til stede! 

Takk!

Endret av Bamse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Stavangermann

Her er et bilde av det "simple" oppsettet mitt. 
Har satt i gang en ny i skapet. Denne gang ikke auto. Prøver Dutch Passion sin "The Ultimate". 

På bilde er den ca5 uker i vekst. Toppet den i uke 3 for å se om jeg greier få litt mer utav den, så den stoppet litt. Men grønn og fin. 
Kun brukt "billig" kinesisk LED. Samt gjødsel fra butikk.

weed1.JPG

weed2.JPG

Endret av Stavangermann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
skogtrollet

Ser veldig bra ut. Mye kan gjøres med lite. For mange er opptatt av å problematisere dyrking med overfokus på teknikaliteter og utstyrshysteri.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Stavangermann

Eneste som jeg ser nødvendig med denne, da den gir godt med avling og kommer til å gi litt lukt. Så jeg må nok investere i et lite kullfilter. Det hadde jeg ikke sist. Det gikk greit, men ikke optimalt.
Noen som har forslag på billige kullfilter til en plante ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Stavangermann
4 minutter siden, skogtrollet skrev:

Ser veldig bra ut. Mye kan gjøres med lite. For mange er opptatt av å problematisere dyrking med overfokus på teknikaliteter og utstyrshysteri.

Helt enig med deg. Jeg ble faktisk litt skremt i begynnelsen, og tenkte. Dette greier jeg aldri. Men bestilte lys fra Kina, og i ventetiden på postgang studerte jeg youtube. Og dette gikk over all forventning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
skogtrollet

Hadde kjøpt en slik løsning med innebygget kontroller på vifta. Går ikke an å redusere kostnadene ytterligere i mine øyne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Stavangermann
1 minutt siden, skogtrollet skrev:

Hadde kjøpt en slik løsning med innebygget kontroller på vifta. Går ikke an å redusere kostnadene ytterligere i mine øyne.

Akkuratt hva jeg så etter. Tusen takk for tips :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse
14 timer siden, Stavangermann skrev:

Her er et bilde av det "simple" oppsettet mitt. 
Har satt i gang en ny i skapet. Denne gang ikke auto. Prøver Dutch Passion sin "The Ultimate". 

På bilde er den ca5 uker i vekst. Toppet den i uke 3 for å se om jeg greier få litt mer utav den, så den stoppet litt. Men grønn og fin. 
Kun brukt "billig" kinesisk LED. Samt gjødsel fra butikk.

weed1.JPG

weed2.JPG

Pent! Jeg er nysgjerrig. 

Link til denne "billige" kinesiske led? Hvor stor potte har du nå og skal du potte om?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Stavangermann
2 timer siden, Bamse skrev:

Pent! Jeg er nysgjerrig. 

Link til denne "billige" kinesiske led? Hvor stor potte har du nå og skal du potte om?

Søk på ebay og skriv "led growlight" og merk av for free shipping så finnes det et lass å velge mellom.

Potten jeg har nå vil jeg anta er 8-10 ltr. Har ikke planer om å potte om. Den er vel rundt 20-30 cm høy nå vil jeg anta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
MariusF

Kan noen fortelle meg hva dere synes om denne Blueberry babyen min... Jeg vegger for 4 uker og startet 12/12 med alt rett av fuktighet prosent og PH justert vann med bra utsyr kjøpt fra dyre gro butikker. 

Ting går bra, det eneste er at den er i uke 4 nå under 250w (HPS) hele tiden under veg også. Ser ikke ut til og blomstre så veldig fort, men at den blomstrer jo. (jeg er utålmodig heheh...)

Hva synes dere, kommer jeg til og få buds ut av denne fine ho planten tror dere? dette er som sagt igjen mitt første try.

Tar noen planter bare lengre tid før det faktisk begynner og skje noe stort under blomstrings fasen?

Hoved frustrasjonen min er liksom det at det ser ut til at ting står litt stille med budsa, de har ikke begynt og fylle seg på en måtte at de har begynt og gro tett og kompakt.

Jeg takker og bukker for snille og positive tilbake meldinger "Theonehitwonder"

Endret av MariusF

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
onto

MariusF det er ganske uhøflig å squatte en annens tråd med din egen plante spørsmål åpne din egen tråd det er bedre og ta med bilde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Stavangermann

Den lever enda i beste velgående med billig oppsett :-) Blomstrer fint

Skjermbilde_1.jpg

Endret av Stavangermann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
SheepOfWallSt

Kjøpte du en ph-pen/ph-strips eller ba du for det beste og vanna på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Stavangermann

Nei kjørte på og vanna på. Men testet for moro skyld da en kompis hadde ph måleren. 

Kjører dobbel så mye så anbefalt på substral orkide blanding. Og da holdt vannet perkeft ph :-D

Kommer snart med nytt bilde, nå blomstrer det fint her :-D Like grønn og fin, og med god helse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå