Gå til innhold
Onkel

Vil behandle narkomane – ikke straffe

Recommended Posts

Onkel

Altså, jeg ville ikke blande meg inn i denne samtalen, men nå ser jeg at jeg blir dratt inn ufrivillig. Men jeg husker at jeg redigerte Kjell og du ble ganske opprørt av det. Etter det tok jeg etter det kontakt med kjell, for jeg kjenner/vet av ham. Han er slettes ikke til noen fare for noen, bare så det er klart, noe jeg tok opp i administrasjonen også, så BK er klar over det om han husker på den samtalen.

Men etter så mange år så husker jeg faktisk ikke hva han skrev, men det var iallefall drøyt og derfor jeg tok å grep inn. For samtalen gikk ikke vidre, men bare dritprat fra alle sider.

Nå trodde jeg at dette aldri skulle bli tema igjen, men jeg vil altså bli holdt utenfor dette temat framover, om det kan respekteres.

-Onkel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Jeg kan si så mye at det meste av innlegget til Kjell.T.Ring står i sin helhet, det var vel mere den vulgære språkbruken om noe "klisterdans" og "rasshølet" ditt som ble temaet, samt at det var et bilde som var rimelig "fargerikt" i mangel av et bedre ord. Men jeg redigerte ikke bort noe av de andre tingene, for han får stå for hva han sa selv. Det er det jeg husker etter dette, for det er mange år og en god del røykingser siden.

edit: Men ja, jeg er ikke en del av administrasjonen lengere, så jeg treenger vel igrunn ikke å utdype eller si noe i hele tatt. Men dette gjør jeg kun av respekt til ledelsen her på forumet, slik at det kanskje kan få en avsluttning.

Endret av Onkel
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Ja avslutte det kapittelet synes jeg vi absolutt bør gjøre. Det var ingen som ga meg juling, så jeg driter i det nå, og ingen ble tysta på og ingen av de involverte virker å ha noe issues med det. Men jeg kan ikke ha 'gjøk', 'rasshøl', 'tyster' og lignende slengt etter meg med jevne mellomrom. Da er det bedre om alle som har noe på hjertet bare får det ut nå.

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Salmotrutta

Man får som man sår, men av respekt for @BK @SixIxIx så skal jeg holde kjeft og la dette gå sin gang

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Flott. Er det noen andre som har behov for å si noe også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Jeg kan si noen flere ting som kanskje er av allmenn interesse her på fora;

Det er altså ikke så jævlig fedt å sitte i administrasjonen når slike flame wars går av stabelen. Man må huske at flere av oss har knyttet bånd til mange av brukerne og det blir ganske tette vennskap. Da bør man også tenke på hvordan det er for de som sitter der og prøver å sjonglere for å ikke tråkke folk på tærne, samt beholde roen. Så det er noe alle her bør ta til ettertanke, for jeg lærte smertelig på denne episoden og noen andre som jeg ikke skal dra inn i debatten. Så kudos til @SixIxIx og @BK.

Og apropos utsagnet til @SixIxIx om at "rett skal være rett", så vil jeg tilføye noe;

Når du @Casper DiNapoli sier at det ikke var du som var den utslagsgivende grunnen til at El og Dubbud dro, så kan jeg si at det er bare delvis rett. Det er riktig som du sier at El dukket opp under et annet nick, men kun for en kort tid. For det var utrolig demotiverende for ham å måtte bytte nick og starte på scratch, samt prøve å gå under radaren etter den trusselen, det samme gjelder meg og Dubbud. Igjen, så er det riktig som du sier at det ikke var du som var utslagsgivende grunn for at vi forlot skuta, det var også andre forhold bak kulissene. Men det var faktisk uhyre demotiverende for oss (meg og Dubbud). Vi alle tre hadde gått inn i Norcan med et stort hjerterom og en glød for det vi gjorde. Men ja, du bidro til at det ble som det ble, så du er ikke helt skyldfri i dette. Det er det som er sannheten om "rett skal være rett".

Samtidig skal det ikke gå upåpekt hen, at det hele startet med at du og en kompis kom inn og var ganske grov mot Steinh og dro fram ting fra fortiden, som faktisk startet hele sualmitten. Og dere nektet å gi dere og var virkelig på høgget. Selv om jeg kan fortelle at jeg er en sterk forkjemper for yttringsfrihet, men det var på grensen til hets og forfølgelse etter mitt syn. Derfor grep jeg inn og det ble ikke godt motatt. Det endte med at også Steinh forlot. Så om vi skal peke fingere og renvaske oss, så er det på sin plass å si det som det er/var.

Men det skal sies, du gjør en utrolig bra jobb med liberaliseringen, det skal det absolutt ikke være tvil om, det samme gjaldt Steinh. Så det skal du ha og Steinh ha kudos for.

Sånn, da er jeg ferdig med denne saken og vil ikke kommentere dette mere, for meg er det dødt, men igjen.... Rett skal være rett...

Endret av Onkel
  • Like 1
  • Thanks 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Kjell T. Ring

Yo barn av regnbuen, dere husker vel ikke meg siden det er så lenge siden. :D

Snakka med @Onkel i går og jeg ser det blir tatt opp igjen noe som er årevis gammelt. :nerd:

Men som jeg sa til Onkel er at ingen trenger å frykte meg, men det er skammelig at @El skulle føle frykt. Så når sykdommen kom på banen, må noen komme med medisinen. :joint:

Så vi legger alt dette bak oss og røyker ei feit fispipe.. ehm.. phuck it!... 3sec rule... fredspipe! :group: puffpuff

Kjellvis, the man of love :love:

Endret av Kjell T. Ring
  • Like 1
  • Tommel opp 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

@Onkel Hvorfor måtte egentlig El late som han forlot forumet ved å lage nye nick? Som sagt kan jeg ta 50% skyld for konflikten som helhet, men jeg tar 0% skyld for falsk forumsavskjed.

Ja stakkars Stein. Han har jo ALDRI vært hard i klypa mot noen, og må selvfølgelig forsvares med moderatormakt hvis noen forteller han noen sannhetens ord.

Takk for sist, @Kjell T. Ring.

Endret av BK
  • Confused 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Altså ved at han sa i fra seg posisjonen som admin, så måtte det skje slik(for offentligheten)...noe som er selvskrevet. At Stein har muligens vært hard mot dere, kan være så, men det startet ikke med ham. Igjen, jeg sa meg ferdig med saken. Og nå virker du som du trår i de samme sporene som før enn å ta til deg det som blir skrevet, så jeg føler det blir bare sirkulering av samtalen.

Men helt i orden om du vil forsette denne krigen, men da forlater jeg også... for godt denne gangen. Så kan du bruke energien din på å rettferdigjøre deg igjen.... Somethings never change...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Salmotrutta

Og såååå lang tid tok det før man brant seg :/ nå forsvant en av de største gartner ressursene vi hadde på forumet pga en jævla $@*#&!

Det er synd du forsvinner @Onkel, men kan ikke nekte på at jeg skjønner deg. Vi snakkes :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Wow, slapp av Onkel, nå er du litt vel sensitiv. Jeg skjønner ikke hvorfor El måtte late som han stakk fra forumet pga meg, men jeg driter i det fordi det er 8 år siden. Hvis noen andre har noen issues med det som skjedde da, så snakker jeg gjerne om det sånn at alle kan får det ut av systemet.

Hvis det som skjedde for 8 år siden, og som skjer daglig i diverse andre nettsamfunn, er så vanskelig for NorCan, så kan dere godt be meg stikke og aldri komme tilbake - så vil jeg etterkomme det. Men det er på tide å ruste opp cannabis-kampen. Jeg har opparbeidet meg kontakter som kan brukes til å forene NorCans cannabis-krefter med andre cannabis-krefter. Og på sikt kan jeg potensielt hjelpe dere med å få økonomisk støtte. En av mine tetteste samarbeidspartnere sørget for at Normal nå har fått en sekssifret sum i statlig støtte. Vi har finstudert mange av rusfeltets søknader til Helsedirektoratet, og veit hva som skal til.

Stein Hoftvedt har for øvrig bedrevet en anti-Normal-kampanje over mange år, etter at han rundt 2000-tallet fikk et forslag nedstemt hos Normal. Anti-Normal-kampanjen hans fikk stor oppslutning både på NorCan og på FreakForum. At jeg satte han på plass med siviliserte setninger og poenger angrer jeg ikke et sekund på. Stein har ikke gjort noe bra for saken utover å slå et slag for ytringsfriheten med websiden han hadde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
BK

Dette blir for dumt, karer. Nå gjør vi som @Kjell T. Ring og legger dette bak oss :group:

Etter åtte år gir det oss ingenting å diskutere hvem som startet hva; diskusjonen går uansett i sirkel og bringer intet nytt på bordet. Foreslår min post blir den siste i dén diskusjonen. Vil dere diskutere Høies nye rusreform er dere velkommen til det!

• Tommel opp 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt

Er det ikke naturlig at RIO er med, de representerer jo brukerne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Tja, hvordan mener du de representerer brukerne? Pga navnet deres?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt
29 minutes ago, Casper DiNapoli said:

Tja, hvordan mener du de representerer brukerne? Pga navnet deres?

Ja, forkortselsen RIO står vel for rusmisbrukernes interesseorganisasjon eller noe i den duren, hva har jeg misforstått?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

De er en privat bedrift/organisasjon som ikke har medlemmer. Med andre ord så representerer de ingen andre enn seg selv, men de hevder å representere de aller fleste rusmisbrukere. Denne representasjonspåstanden har vært svært kontroversiell i et tosifret antall år.
De er også medlem av Actis.

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/3gXM/RIO---Rusmisbrukernes-interesseorganisasjon---er-udemokratisk-og-ikke-representativ

Endret av Casper DiNapoli
La til opplysning om Actis-medlemskap.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Altså, jeg kan kun snakke ut i fra det som skjedde på Norcan under mitt ansvar og da skitkastingen faktisk begynte, så jeg kan ikke stå for hva som ble gjort på andre platformer. Også jeg ble faktisk ufrivillig dratt inn i debatten av ingen andre ringere enn deg. For som jeg nevner er det kun det jeg kan stå for, og jeg husker godt hvordan kverruleringen var da, så ja, jeg blir oppgitt, ikke sensitiv i rettningen du kanskje antar.

For jeg har langt viktigere ting i livet enn å diskutere en situasjon hvor du skal renvaske deg på dette området. Og på den andre siden hadde det vært fint om Stein hadde mulighet til å til å forsvare seg ang disse anklagene, for det du kommer med kan ikke jeg stå for, kun det som skjedde her inne.

Når du kom til Nc igjen, så var jeg kun imøtekommende til deg og jeg hadde ønsket at du skulle drit å dra, så hadde jeg sagt det. Og slik hersketeknikk på å bruke det pengemessige til NC for å vinne poenger synes jeg er billig(kun min mening), noe som jeg følte du gjorde for å kneble El også. Så slikt kan man holde seg for god til spør du meg.

Men jeg mener at jeg var ganske klar i min tale om at dette ville jeg ikke skulle bli en diskusjon, i en gitt situasjon, hvor du etterspør folk om å få det ut. Jeg bare gav deg mitt synspunkt og til forøvring andre på forumet, som igjen kan være med å bidra til en oppklaring(slik at det ikke blir en heksejakt på deg også forøvrig). Så når man skal begynne å grave i dette så gir det meg sterke assosiasjoner fra dine tidligere krumspring. Og det er noe jeg bare ikke gidder å delta i... Håper det kan respekteres.

Jeg lar det ligge der...

Endret av Onkel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

@Onkel la oss gjøre som @BK sier; la oss gjøre som @Kjell T. Ring og legge dette bak oss.

Det hadde vært fint hvis noen kunne ta en prat med @pollen også hvis han fortsatt er på forumet, hvis ikke så kommer dette til å rippes opp i når han plutselig støter på meg her.

pollen-comment.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Jeg tror @pollen tar det med knusende ro, han er igrunn en meget god fyr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel
1 time siden, BK skrev:

Dette blir for dumt, karer. Nå gjør vi som @Kjell T. Ring og legger dette bak oss :group:

Æsj, jeg vil ikke røyke av fispipa hannes... høhø :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Ja Pollen er sikkert en kjærnekar. Hadde vi hatt en sementblander og gravdanser som han i Graveteamet så hadde det kanskje ikke endt med nedleggelse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Off-topic: Jeg mener at jeg husker å ha lært her på NorCan, kanskje det var av El til og med, at såkalt pollen-hasj egentlig heter pollem. Og at dette er et nederlandsk ord som betyr lys. Altså at pollen/pollem er lys hasj som er presset mildt?

Google translate er ikke så velvillig med å oppklare dette.
https://translate.google.com/#auto/no/pollem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Det stemmer, det er bare at over tid har folk uttalt det feil. Pollem(er såvidt meg bekjent uttrykket som blir brukt i amsterdam) er igrunn ikke helt riktig heller, det er "Polm" som er det rette uttrykket.

Robert C. Clarke sa dette i boka Hashish;

"Pollen - a confusing term in Hashish terminology

Since the late 60's the term pollen frequently has been used to denote hashish produced by sieving, a misnomer applied because sieved hashish powder is often fine and dry in texture, and light and yellow in colour, appearing much like pollen. In cannabis, pollen is produced only by the male plants, while resin powder is collected only from the female plants. It would be extremely unlikely to find more than a minuscule percentage of pollen grains in any hashish sample."

Endret av Onkel
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303
På 4/8/2018 at 20.10, Casper DiNapoli skrev:

@Onkel la oss gjøre som @BK sier; la oss gjøre som @Kjell T. Ring og legge dette bak oss.

Det hadde vært fint hvis noen kunne ta en prat med @pollen også hvis han fortsatt er på forumet, hvis ikke så kommer dette til å rippes opp i når han plutselig støter på meg her.

pollen-comment.png

Morn Caspar, vakke du ferdig med dette her nå? Greit att du ikke tysta på noen selv etter den jævlige tvilsomme blogposten din og skjønner du var på ett mørkt sted, blabla,men kan vi ikke drite i å slå ihjæl døde hester nå det er ingen her som er ett offer inkludert du kamerat, det går ikke ann å "glemme det" når du stadig skal shitposte på forumet om samme dritten igjen og igjen,ellers håper jeg du har en fin dag kamerat og att livet smiler til deg.

• Tommel opp 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå