Gå til innhold

Recommended Posts

Pål A

Hei,

Mitt navn er Pål Andor Østvold og jeg er ny bruker av dette forumet.

Jeg er her for å lære mer om medisinsk cannabis men jeg er ikke imot personlig bruk av cannabis. Det er klart at cannbis burde være lovlig.

Jeg er lokal politiker i Sandnes og sitter som uavhengig i bystyret 2015-2019, og jeg er åpent for medisinsk cannbis og jeg deler dette emnet ofte på mine Facebook sider. Du finner meg ved å søke navnet mitt. Jeg har en rekke medisinske problemer og er ufør og jeg har forsket såpass i dette med å lese forskning, brukerbasert innformasjon og jeg er sikker på at dette ville hjelpe meg mye. Jeg bruker i dag mellom 100-200 Paralgin forte i måneden og det samme med Paracet pga mine smerter i kroppen. Og finner det klart at CBD ville kunne ha en virkning for meg som var bedre for min helse. Dog er dette ulovlig i Norge og dermed ikke mulig å få tak i. Dog ser det ut som det ikke er så mye nytt om CBD på dette forumet og jeg håper denne tråden kan åpne opp om dette og kanskje brukes til mer informasjon og deling av mulige emner som er tilkyttet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Carmen

Jeg mener jeg leste en plass at CBD ikke går under narkotika i loven. Så hvis du finner cannabis uten THC kan du bruke det lovlig :)

Endret av Carmen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse

De kan være oppført som legemiddel. Da må man ha godkjenning for bruk. - dvs tilnærmet ulovlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
OGrow

Legemiddelverket har nå sagt det ikke er et legemiddel og sendte saken til Mattilsynet. De gjorde CBD lovlig, men selvfølgelig med et forbehold som gjør det veldig vanskelig å skaffe det lovlig selv. Oljen må være garantert 0% THC fra produsent, mens de aller, aller fleste kan ikke garantere/dokumentere at det ikke finnes spor av det. Om det inneholder 0.01-0.02% THC er det definert som narkotika. Heia Norje!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Cbd fan

Hej. Jag köpte nylig cb D olja med olika procent nivå på Redbergs plasten i Göteborg. Hälsokost butiken som säljer den heter Re~Fresh tror jag och ligger ca 50 meter från trikke stoppet Redbergsplatsen. Ca tre stopp från centralen tror jag.

Där har dom massa annat bra också. Bär pulver från alla våra skogsbär till super bra pris ex. 

Dbd olja får inom EU nu bara säljas som smaktillsättning under namnet hampa, men innehåller 2, 4 eller 8 procent cbd beroende på vad man väljer och vilken prisklass. Den flaskan med 4 procent kostar 400 svenska kronor. Alla har bara 0,2 procent th c. Och framställt av folk som verkligen kan det. Spagyrskt heter det.

Personalen där var mega kunniga och berättar gärna och sänder med broschyrer om man vill ha.

Bussbiljett  med flixbus Oslo~Göteborg kan kosta ned till 90 kr per väg. Annars er Gobybus super bra med bekväma säten. Resan tar 3~4 timmar.

Det har tidigare var låv å ta med från grannländerna till Norge om man fraktar det själv.  Läste detta i en läkartidningen på Lovisenberg sykehus i september 2018. Osäker nu efter 1 oktober med den nya loven, men det er sällan kontroll och en nu mer sällan med hundar på gränsen och jag vet inte om dom kan lukta det. Men för säkerhets skull kan man ju vänta med att öppna flaskorna om man bor i Norge.

Min mosters kompis prostata cancer gick ned från hög nivå till närmast noll efter 24 droppar per dag av den starkaste.

Mina ryggsmärtor jag slitit med i åravis blev borta efter ett dygn har inte kommit tillbaka nu efter att jag tar en paus. Tog upp till 24 droppar av den starkaste, men greppade upp från 14 per dag. Nu underhåller jag det  med ca fyra droppar per dag. Antar att det også förebygger can Er å andra otäcka sjukdomar pga sina brett spridda  helso egenskaper

Min mosters hört inflammation som hon slitit med i månader blev helt borta på kort tid.

Min kära har slitit med enorma smärtor i rygg i årsvis, verkar funka bra på honom også. Han er redan efter en ute nest intill smärtfri. För folk med sömnproblem er det effektivt, det har lugnande effekt. Mor depressioner skall det vara bra og. 

Jag tror många smärtor egentligen beror på inflammationer. Diclofinac har ju visat sig att vara högst dödligt för många. Leder till hjärtstopp även på friska unga individer. Väldigt många kända fall i Danmark  Finns i Voltaren kräm også. Meloxicam er ett bättre medicinskt alternativ. Osäker på om det finns i norden. Men cb D er så effektivt och så himla sunt på 100 olika sätt att om ni kommer över det så er det guld värt. Er känt för att underlätta i avrusning från opiater også.

Det var mitt tips ;)

Endret av Cbd fan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå