Jump to content
Sign in to follow this  
Megaflis

Syke planter i coco, overvannet lenge..

Recommended Posts

Megaflis

Jeg har litt problemer i min første grow. Temmelig sikker på det tekniske er på stell, stort tell med overdimensjonert vifte og jevn fuktighet. 600w hps. Men jeg valgte å dyrke i coco, og lurer på om jeg har overvannet de over lengre tid, samt som jeg kanskje har gitt de nutrient burn. Skylte gjennom med 1.0 EC med calmag for 4 dager siden, og så avkloret vann med PH 6.0 for 2 dager siden. Da hadde jeg en EC på ca 0.3-0.4 i avrennet og PH cirka 5.7-5.9. 

Plantene er mellom 4-6 uker gamle, litt forskjellige strains, som ja er litt teit for første grow. Men jeg har lært.

Symptomene er litt visne blader som har gulnet veldig, samt blader litt høyere opp som begynner å bli gule i kanten. Jeg har vannet annenhver dag, plantene står i 4liters potter, næring var oppe i 0.7-0.8 før flush. Dette kan vel også være nitrogen mangel men kan jeg ha det med så høy næring?

Bilde kommer ikveld

onto

vannet kan ha ec på 0.1 til 0,8 kommer ann på kilden bilde sier mer

stealthgrower

Last opp et bilde, det forklarer så mye mer.

Mange nybegynnere har den uvanen til å overvanne og overgjødsle, noe som ofte fører til mer skade enn nytte. Less is more! Prøv heller å kun gi de vann uten næring eller calmag, kun ph justert vann mellom 5,5 og 6,0. gi de en skikkelig flush og så gir du kanskje 1/4 næring til neste vanning. Vent til å vanne til du merker at potta er lett å løfte og at den har sugd til seg det meste av vannet.