Jump to content
Sign in to follow this  
WizardNO

Førstegangsdyrker utendørs

Recommended Posts

WizardNO

Hei. Jeg tenkte å prøve å dyrke ute, og som sagt er jeg en nybegynner. Jeg har lest litt frem og tilbake på forumet, pluss fått endel tips av en jeg kjenner, men dette er veldig mye å ta innover seg på en gang.

jeg lurte derfor på om dere kunne hjelpe meg med å komme med en kjapp liste med ting jeg trenger for å lykkes med plantingen. 

Jeg lurer også på hva slags frø jeg burde velge og terreng/sollys på hvor jeg velger å plante

setter pris på alle tilbakemeldinger! dere trenger ikke skrive noen bok, men setter pris på all hjelp og gode råd.  Små råd som store råd, tusen takk:-)

OGrow

Hadde min første utegrow i fjor og selv om jeg ikke kom helt i mål pga råte, så kom jeg langt med billigjord fra Byggmax og noen håndfuller med Blåkorn. Dyrket både danske utendørssorter fra HFH og WhiteWidow autoflower fra ILGM. 

Finn en solrik spot som vender mot sør- sørøst med morgensol (for å bli kvitt morgenduggen). Om det er et stykke å gå er det bra om den er i nærheten av vann så slipper du å bære langt. Hogstfelt er visstnok populære.

De vanligste å dyrke her til lands er utendørssorter som Nepal, Mighy Freeze etc. Disse finner du hos cannaseeds.dk. Eller autoflowers som tåler fuktig/kjølig vær.

Bruk kart på gulesider og tråkk i vei for å finne en god spot. Ble noen timer med det i fjor vinter for sattelittbilder og faktisk terreng er to vidt forskjellige ting ;)

Med godt forarbeid og vilje til å bære mange liter med jord er mye gjort.

skogtrollet

1. Åpen plass med mye sol. Planter må stå åpent, ellers råtner de og vokser dårlig.

2. Kjøp plantejord. Mer er alltid bedre.

Den Andre Giraffen

Lykke til med prosjektet! Start for all del en logg her på norcan når tiden kommer.