Jump to content
Hasselfugl

LED vekstlys til SCROG

Recommended Posts

Hasselfugl

Hei venner!

Ser etter produkterfaring og/eller LED kompetanse til mitt nye LED vekstlys.

Jeg gror 1-3 planter i SCROG i ett L:100, B:100, H:200 telt. Mulig jeg kjøper et mindre alternativt telt, da 2m høyde ikke er så stealthy der det står.

Kommer til å bruke lyset gjennom alle fasene.

Utgangspunkt: https://ledsale.no/300w-sun-led-grow-light-100x3w.html

Setter pris på alle tilbakemeldinger

EDIT: Bruker DWC system

Edited by Hasselfugl
,

stealthgrower

Mars hydro II kan anbefales om du greier å vente noen dager ekstra. Disse led lysene er populære og gir mye for pengene. Du får bestilt dem i 3 spektrum, veg, veg/grow og grow. Personlig har jeg 2 av mars hydro 700w og har fungert meget bra.

Ser at de har kommet med en oppgradering av mars hydro II, Mars hydro pro II - Ser ut som at de er hakket bedre, cree eller epistar led kan man velge mellom der.

Husk på at 300 LED watt ikke er det som blir dratt ut av støpselen. Regner med at det lyset du linket til drar ca 80w fra støpselen.

Hasselfugl

Tusen takk for svar!

Mars Hydro så grei ut!

Fant ingen norske butikker som solgte denne, hvordan er det å kjøpe slikt fra utlandet? Har i fortiden holdt meg innenlands.

Kan lett mistenkes hva det skal brukes til. Vil ikke ha loven på døren etter 2-3 mnd

stealthgrower

Jeg bestilte de rett fra Mars hydro, i Kina - tok jo sikkert nesten 2 uker. Husk på å velge "full spectrum" viss du bruker de til både vekst og blomst.

Ingenting å bekymre seg for mtp posten. Det står jo ikke på lyset at dette er for marijuana dyrking. Men viss du er bekymret, så lån en kompiss adresse eller noe. 

JohnDeFoe

Anbefaler dessverre ikke å gjøre som stealthgrower sier, å bare ta sjansen med posten. Det er litt «Lotto» og kan gå skikkelig galt. 

Anbefaler minimum å bruke en adresse/person som ikke dyrker selv,som du kan stole 100% på. 

Men det er mine 20 spenn

SixIxIx

Jeg ville styrt unna lampen du linker til, det samme gjelder Mars Hydro. Dette er nå utdatert teknologi, og man kan som @bornstellar sier få langt bedre utstyr (effektivitet/spektrum/holdbarhet) for kronene

Sjekk denne leverandøren, som bruker hvite Samsung lm561c-dioder. Eller, det er det de påstår, men i verste fall kan du få en Samsung-chip som yter noen prosent lavere (lm561b+), dette har ihvertfall skjedd med enkelte andre som bestiller denne type LED boards fra Kina.

Det er uansett veldig mye lys for pengene, minimalt med DIY-innsats, og et mye bedre og mere moderne alternativ til Mars Hydro og lignende lamper med såkalt blurple spektrum.

Lykke til!

Hasselfugl

Å hjelpes så bra tilbakemelding! Skal ta en nærmere titt å komme tilbake med hva det blir.

Ønsker dere en flott uke!