Gå til innhold
husmor

Jordfeilsvarsel

Recommended Posts

husmor

Hei,

Jeg har akurrat flyttet til ny blokk og når jeg skulle dra igang min 250W MH så etter sån 10 min begynte varsel og gå ute i gangen. Jordfeilsbrytern gikk ikke ned så det skjedde ikke noe med strømmen. 

Jeg prøvde idag en gang till med 600 hps og det gikk fint i 15-20 min siden kjørte det igang med varsel. 

Dette skjer kun når jeg koppler in pæren.Så fort jeg drar ut kontakten for ballasten ur strøm så slås varslen av. Har prøvd med 3 ulike ballaster, 3 ulike pærer men det hjelper ikke. 

Noe som kan tenke seg hva som skjer? Må ju kunne dyrke litt hjemme faen :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Urban

Hvilket varsel er det snakk om?

Har du prøvd forskjellige/andre støpsel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
husmor

Modellen heter DMR01P. Jag har provat med 1 cooltube, 2 air cooled hoods med 3 olika lampor og 3 olika ballast. ALLA sætter igang varslen. 

Dock provade jag med en vinge och den fungerade med 600w hps utan att jordfeilsvarsler blev satt igang. Betyder det att min cooltube och air cooled hood x2 er det noe feil på? 

Jeg prøvde hos en bekjent i samma hus med 600w hps och air cooled hod, den som gav utslag hos mig. Der gikk det fint utan noe varsel. Detta trots att vi har samma sikringsskåp, jordfeilsvarsler och allt likt. 

Jag tenkte bestille en led (HLG quantum bord kit 550w). Tenkte eftersom den har vanlig kontakt som vilka andra køksapparater som helst, den lær væl fungera? Eller er jeg helt ute og sykler?

Jag har provat på alla olika kontakter i leiligheten och alla gav samma utslag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Urban

Har selv ikke hatt annet enn grunnleggende elektro kurs for skip. Så tror ikke jeg har kunnskapen til å kunne svare på dette. Det kan tyde på at problemet ligger i strømmen i din leilighet? Med tanke på at den fungerer fint i andre leiligheten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå