Gå til innhold

Recommended Posts

Mortenn35

Hva er straff for en plante for eget bruk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
stealthgrower

20 år, lett.

• Haha 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
stealthgrower

Neida.. kanskje i verste fall litt samfunnstraff viss det kun gjelder 1 plante.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
J.bacon

og i beste fall en snau bot =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
skazar

Jeg skjønner at hvis vi snakke bare om en plant det er grei, men hva store mengder man må ha til å få mer ubekvem straff , hvor er grensen ? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
SixIxIx

Fra Wikipedia:

• Skillet mellom besittelse i legemiddelloven og oppbevaring i straffeloven går ved 1-2 brukerdoser, uavhengig stofftype.
  • Skillet mellom narkotikaforbrytelse og grov narkotikaforbrytelse i straffeloven går ved 15 gram for heroin, 50 gram for amfetamin , og ved én kilo for cannabisprodukter. (For maksimum strafferamme ved henholdsvis 750 gram heroin, 3 kilo amfetamin og 80 kilo cannabis.)
  • Maksimumsgrensen for når politiet har mulighet til å benytte forelegg går ved 15 gram for cannabis, 100 tabletter av type Benzodiazepiner, og ved 1-2 brukerdoser for hardere stoff som heroin og amfetamin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
skazar

takk, men hvordan ser det ut når man ha for ex.15 planter som vekster, uten ferdig produkt på samme plass ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
SixIxIx
3 timer siden, skazar skrev:

takk, men hvordan ser det ut når man ha for ex.15 planter som vekster, uten ferdig produkt på samme plass ?

Politet ser stort sett på vekten på ferdig tørket materiale, men de kan også prøve seg på å dra inn produksjonspotensiale, basert på antall planter. Noen ganger kan de også se på hvor lenge de tror growen din har pågått, og kombinere dette med antatt produksjonspotensiale for å virkelig dra på med straff. Dette er nok mest vanlig når man dyrker for salg, spesielt om de mener du er innblandet i organisert kriminalitet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Error

Jeg ble tatt med kun 1 plante, som heller ikke var i blomst, men også 147g ferdig tørket vare. (Holdt på å pakke ned alt jeg...dette var siste planten før jeg skulle flytte)

De ga meg 50 dager ubetinget (fikk det som fotlenkesoning da, men det har ikke noe med dommen å gjøre, det søkte jeg jo om etterpå)

Men det rare var måten de regnte ut dette på...de gikk utifra at jeg måtte ha dyrket noen ganger iallefall basert på utstyr de fant hos meg...så var jeg plutselig tiltalt for nesten 800g cannabis, selv om de fant kun 147g og en plante som ikke var i blomst engang...men har hørt mye rart, tror ikke snuten vet hva de driver med selv engang angående dette.

Endret av Error

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
skazar

7 hours ago, Error said:

...de gikk utifra at jeg måtte ha dyrket noen ganger iallefall basert på utstyr de fant hos meg...

hvordan kan dere gjøre det ;/ skjønner ikke ....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Error

Nei si det...det må du spørre politi om...de bare setter et tall rimelig vilkårlig virker det som av og til.

*Jeg var heller ingen angrende synder i rettsmøtet mitt, jeg tok med meg materiale om medisinsk cannabis osv til dommeren....det falt ikke i god jord...visste de ikke kunne straffe meg så hardt uansett så kunne likegodt slå et slag for saken! legalize!

Endret av Error
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Soilandcatsand

Jeg kjenner en fyr som ble tatt for noen år siden med 30 planter eller noe sånt. Straffen ble samfunnstjeneste, han ble veldig happy med det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt

I en sak i Østerdal ble en mann tatt med 58 planter, de konkluderte med at det ville gitt minst 1,4 kg, altså minst 24 gram i snitt pr plante

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Drøyt. Ingen burde få fengsel for dyrking når det ikke foreligger klare bevis for omfattende profittvirksomhet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
stealthgrower

Sykt... Rart at straffen er så høy mtp politikken er under forandring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse

Viktig å anke til en rett som forstår at jorda snurrer. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå