Gå til innhold
Spanianyter

Hva ser du etter når du bestiller frø?

Recommended Posts

Spanianyter

Når dere ser etter et seriøst firma som tilbyr frø, hva «leter» dere etter og hva er fellestrekkene for en tillitsverdig frøprodusent?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt

For min del så var første betingelsen at det var autoer, sikkert mange meninger om autoer er det beste eller ei for nybegynnere men jeg følte det var det riktige for meg

Som nummer to så var det indica eller sativa-dominanse, det er jo greit å vite om man blir høy eller stein ;) 

Så var det et klima, dvs toleranse for kaldt klima

Høyde og antall uker fra spiring til høsting var også viktig

Men nå har jeg laget egne frø så blir vel en stund til neste gang jeg skal handle :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Dette er subjektivt,

Men når det kommer til breeders, så kan man alltids lese gode og dårlige reviews av breeders og frølagret (så her må man veie for andres erfaringer og evner til å gro). Men f.eks Herbies har også "pick & mix" på en del strains, på den måten kan man få et innblikk i genetikken deres og gjøre seg opp sin egen mening.

Men jeg antar at du ikke har så alt for lang fartstid innen dyrking, siden dette spørsmålet kommer opp. Da vil jeg si at det er det beste å gå for noen sikkerstikk som Sensi (evt white label), flying dutchmen, nirvana dutch passion, dinafem, seedsman ol. Ellers finnes det også noen danske frøbanker som har bra genetikk til en rimelig penge. Vi alle har nok tatt denne veien i begynnelsen ;)

Forutenom det så kan du se her og ta et valg. Men man kan også skumme igjennom en del forums om du søker på evt frøbank og reviews.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå