Gå til innhold

Recommended Posts

Bamse

Hei norcanianere, norcansitanere, norcanværinger, og alle øvrige lokale supertitler, 

Jeg er en type med få forpliktelser og økonomisk frihet. Jeg eier dermed svært lite og belager meg på en livsstil uten di store anker som f.eks egen bolig. 

Med dette vil jeg slå ett slag for alle leietakere og starte en tråd ang. Dyrking for de uten egen bolig. 

Er det noen her som er i denne situasjonen som allerede dyrker i en leiebolig? 

Har noen gått på en smell med positivt utfall? Litt morro om husverten viser seg å være all inn. Historier? 

Har noen gått på en smell med negativt utfall der de har lært noen nyttig? 

Øvrige tips eller spørsmål? 

Velkommen til en generell prat om utleie og dyrking, jeg håper dere vil være med å skape en fin tråd. 

Ha det fint sålenge! 

/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
SixIxIx

Kul tråd!

Jeg mener å huske at vi har et par medlemmer som har fått problemer på grunn av husverten, men også noen som har hatt husvert med felles interesse for cannabis. 

Jeg tror dette med dyrking i leid bolig er veldig individuelt og avhengig av mange faktorer. Mitt største ankepunkt er at man mister kontrollen over en del viktige ting. Det er f.eks kjipt når husverten er av typen som ringer og sier at rørleggeren kommer innom i morgen. Jeg kjenner flere som har måtte stresse fælt med flytting av growen sin, eller ta livet av plantene og legge ned hele prosjektet, grunnet besøk av el.tilsyn, håndtverkere osv på kort varsel. Det er lettere å slappe av når man slipper å bekymre seg for sånt.

Hvis du ikke allerede har et sted å bo har du mulighet til å lete etter et sted hvor du virkelig kan gjemme bort growen din. Det hjelper også at du kan treffe husverten for å få et lite inntrykk av hva slags menneske du har med å gjøre. Uansett hvor bra location du finner, tror jeg det er lurt å bo der en liten stund før du setter i gang.

Ellers tenker jeg at dyrkeoppsettet bør være stealthy, stille, luktfritt og lett å pakke vekk.

:group:

• Tommel opp 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
J.bacon

SixIxIx nevnte vel det meste. 

men ja, har litt erfaring med det da jeg ikke eier. Det er selvfølgelig flest ulemper, men noe positivt med å leie også. Ved evt. mistanke av naboer osv er det ganske ålreit at man ikke ser dem igjen etter man flytter. 

jeg har vel flytta en 6 ganger siste 5-6 åra og syns det er ganske ålreit. 

Det verste etter min mening er som nevnt her over at huseier har mulighet til å dukke opp når som helst. Det var et sted jeg leide med en kamerat hvor huseieren ikke kom inn eller tok kontakt på et år og vi starta opp etter 6mnd.... Så plutselig en dag når min kamerat satt å fyrte seg en i stua, ringte han og sa han måtte sjekke huset for brannalarm eller lufting eller noe sånt. Han spurte om å få komme inn, og det ville jo vært rart å nekta fyren. Han syns det var en merkelig lukt i stua, men hang seg heldigvis ikke opp i det. (var bra med trekk i peisen)- 

heldigvis gikk han heller ikke ned i kjellern, da hadde det blitt litt verre.....

• Tommel opp 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
xyzzy

Tja.. Jeg bodde i ei lita lavblokk, typ 4-6 boenheter pr oppgang. Vi eide og jeg hadde en fin grow på G i en homebox nedi kjelleren. Ordner og styrer på, mekker meg eget strømuttak i kjellerbod osv osv.
Etter hvert flytter det inn noen østeuropeere som leier leiligheten ved siden av oss. Ok folk, i full jobb osv. Lite fyll og fanteri til å være østeuropeere, men likevel ikke helt A4.

En dag jeg er nedi kjelleren for å stelle med jentene mine oppdager jeg at det er strekt en skjøteledning fra en felles stikkontakt, gjennom hele kjellertaket og inn i boden de har.

Nysgjerrig som jeg er så smugkikker jeg og prøver å se noe mellom sprekker, kriker og kroker - og da ser jeg det. Han har et forbanna vitrineskap med glassdør hvor han har en LED lampe som lyser..
Altså, takes one to know one- med en gang jeg ser det lilla lyset så vet jeg godt hva han driver med.
Jeg blir veldig WHAT!?!??? Det er ikke akkurat diskrét. Skjøteledningen som henger og slenger i gangen er ikke akkurat diskrét også har han ikke tatt seg bryet med ventilasjon eller kullfilter eller noe som helst sånt.

Det var et prosjekt som var dømt å faile! Jeg turte ikke annet enn å kvitte meg med alt jeg hadde, for jeg skulle IKKE bli tatt i det samme rennet! 

Var litt usikker på hvor mye jeg skulle involvere meg så jeg skrev nå en lapp til han jeg.
Typ i tonen "it smells like a fucking snoop dogg-concert down there. Watch out, the people who owns the apartment would be very mad if they found out bla bla bla" med en litt humoristisk og samtidig alvorlig undertone.
Fast forward et par måneder, onkel har ikke vært på besøk. Eierne av leiligheten hadde vært innom et par ganger, klødd seg i hodet og lurt på hva skjøteledningen gjorde i kjelleren. (überstreite folk!)
Jeg sitter på trappa utenfor blokka og tar meg en sigg. Plutselig stikker han østeuropeeren hodet ut av vinduet. "haha, I love your note man. bla bla bla". Så tar han ut en feit bag med weed og vifter ut av vinduet - midt i et boligstrøk og er rimelig fornøyd med seg selv.

Altså, da jeg ble litt smågretten - jeg gjorde veldig mye efford for å være stealth, så kommer han inn som en døddrukken russisk sjømann, klæsser opp noe LED, klæsser opp noe strøm, lar det gå et par måneder og alt går liksom fint.
Ja ja, han hadde hvertfall greie naboer som ikke meldte fra ;)

Ellers har jeg selv dyrket i kollektiv uten å involvere de andre.
Jeg er veldig usikker på hvor mye de visste eller mistenkte. Bodde med noen rimelig streite folk - egentlig idioti å dyrke.
Ved en anledning fortalte de meg at en felles kompis (som er veldig "anti") visstnok hadde vært innom rommet mitt - nysgjerrig på hvordan jeg bodde og sånn. Da reagerte jeg egentlig ikke og jeg hørte aldri noe spes fra han.
Der hadde jeg gjort en rimelig ålreit innsats for å holde det skjult, klesskapene hvor plantene var hadde glass hvor jeg hadde dekket innsiden med mørk filt +++, slik at det så ut som man så sprekker og sånn men at man umulig kunne se at det var noe lys inni klesskapet.. Og dermed enda mindre suspekt. Du ser for deg at du garantert ville sett lys om det var lys i det skapet, men herregud så mye lim og tykk filt det gikk med der :D

Noe sånt noe: https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70245853/

• Tommel opp 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
THCHerbalist
På 4/12/2018 at 0.57, Bamse skrev:

Hei norcanianere, norcansitanere, norcanværinger, og alle øvrige lokale supertitler, 

Jeg er en type med få forpliktelser og økonomisk frihet. Jeg eier dermed svært lite og belager meg på en livsstil uten di store anker som f.eks egen bolig. 

Med dette vil jeg slå ett slag for alle leietakere og starte en tråd ang. Dyrking for de uten egen bolig. 

Er det noen her som er i denne situasjonen som allerede dyrker i en leiebolig? 

Har noen gått på en smell med positivt utfall? Litt morro om husverten viser seg å være all inn. Historier? 

Har noen gått på en smell med negativt utfall der de har lært noen nyttig? 

Øvrige tips eller spørsmål? 

Velkommen til en generell prat om utleie og dyrking, jeg håper dere vil være med å skape en fin tråd. 

Ha det fint sålenge! 

/

Jeg grodde En gang i min leilighet, og jeg har en annen leietaker i leiligheten under.

Etter min mening burde ikke dette være noen problemer, men du må nok regne med å punge ut Litt ekstra (sånn for sikkerhet skyld). Noen strains lukter ikke så alt for mye, men andre stinker (godt) men lukten er som regel ikke til å ta feil av.

God ventilasjon, gjerne et grow-tent, og hvis du da får montert dette inni et skap, en garderobe, eller lignende og du vet at du ellers ikke har mange folk inne i det rommet så burde det gå greit. 

Jeg personlig ville ikke anbefalt det med mindre du er helt sikker på hva du gjør, men marihuana har i mange år vært ulovlig i de fleste land så mange smarte individer har utviklet metoder for å gjøre hele prosessen omtrent 100% fri for lukt.

Planter trenger ofte tilsyn og det er denne perioden hvor du og dine er mest sårbar, siden lukten siger jo litt ut. Hvis du har en løsning på dette, så prøv deg frem, men jeg ville anbefalt 1-3 planter maks i en sånn situasjon.

Endret av THCHerbalist
  • Tommel opp 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
SixIxIx

Man kan skjule mye i et IKEA-skap:

hPUGGmlh.jpg

• Like 4
  • Tommel opp 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse
På 25.4.2018 at 2.25, SixIxIx skrev:

Man kan skjule mye i et IKEA-skap:

hPUGGmlh.jpg

Stilig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå