Gå til innhold
Salmotrutta

sopp: dyrkesett fra gartnerbutikken

Recommended Posts

Salmotrutta

jeg har lyst til og dra igang en soppgrow før sommeren, sånn at jeg og "mine" har det tilgjengeligt i sommer, uten og måtte ta kontakt med de kriminelle miljøene i byen her evt kjøre 5mil til mine trygge kontakter

dere som har dyrka før, hva trur dere om det kittet her? Hvor lang tid tar det ? 

https://www.gartnerbutikken.no/products/kilo-kit

ang sporer, får man sporer/print kun fra ferske sopp eller kan man få ut sporer fra tørka varer ? Hvor er det dere skaffer sporene? hvis dere ikke er komfortable med å fortelle det på åpent forum, så send meg en PM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt

Tror det er vanskelig å skaffe ferske sporer over nett, de kommer jo i sporesprøyter som veldig lett kan oppdages i tollen

Ville heller tatt en helgetur til Amsterdam og kjøpt sporer der

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Salmotrutta

i gamle dager så husker jeg det gikk endel print rundt forbi, er det helt stopp på dette?

man la en fersk hette oppå alufolie, noen dager seinere så lå det ett lilla avtrykk igjen på folien. dette skrapa man av og hvis ikke jeg husker feil så blei det blanda men vann som man sprøyta inn i "kakene" 

Jeg skal absolutt ikke over en eneste grense med noe som helst på meg, eller som kommer adressert i postkassa mi. better safe than sorry

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303

www.fsre.nl kansje, sporer skal helst kjøpes som prints og ikke sprøyter da sporesprøyter har lett for å bli "besudlet" under transitt, har ingen formening om kittet ditt bortsett fra att pf-tek forlengst er avlegs, www.shroomery.org og www.mycotopia.net er fulle av resurser, lykke til.

• Tommel opp 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Salmotrutta

hvis jeg undersøker litt mer, så finner jeg garantert en eller annen bekjent av en bekjent som kan ordne meg ett print. satser heller på det enn posten og tollere, når jeg i tilegg har en hobby som gjør at jeg henger her

får lage en bruker på de foruma der og lese meg litt opp. har jo glemt passordet på norshroom :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt
22 hours ago, Salmotrutta said:

Jeg skal absolutt ikke over en eneste grense med noe som helst på meg, eller som kommer adressert i postkassa mi. better safe than sorry

Fornuftig å være forsiktig men helt risikofritt får vel aldri hobbyen vår blitt med dagens lovgivning ;) 

Jeg skal ta med med sporeprints bare jeg kommer meg til Amsterdam.

Slike sporeprints må man da vel enkelt klare å få igjennom tollen, slikt klarer vel ikke narkohundene å lukte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Salmotrutta

hobbyen vår er absolutt ikke risikofri, men det betyr ikke at jeg gidder å utsette meg for ekstra risiko. hvorfor satse utenlands når man kan få tak i absolutt alt man trenger innenlands ?

Er noen år siden jeg var ung og dum :) har blitt for gammel til rassia og fengsel føler jeg. da er det bedre og betale fly/hotell en helg til Amsterdam til en som fortsatt er ung og dum, men som holder kjeft i evt avhør :)

Endret av Salmotrutta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå