Gå til innhold
Salmotrutta

lever fortsatt dyrkeklubben?

Recommended Posts

Salmotrutta

sånn type klubb har man jo her på norcan :) mange meeeget flinke gartnere her som kan dra dyrkinga de til "next level" hvis du følger rådene demmes. 

lag en growlogg, så skal du se tipsene kommer som perler på en snor. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Dyrkeklubben var en gjeng med dyrkere/aktivister som delte ut cannabis til de som var de mest sårbare i den medisinske verden(de som hadde mistet håpet eller at de ikke fikk den hjelpen de følte de trengte/hadde behov for),(det kan bety folk som er på kemoterapi med vanskeligheter bare ved det å stå opp, være sammen familien, spise mat etcetc, i den siste tiden de hadde). Vi delte gener med hverandre og bidro med å gi minimum 10% av avkastningen som en donasjon. I gjengjeld fikk vi masse gener av diverse breeders fra hele verden som vi kunne kultivere og krysse, igjen for å fremme medisin til forskjellige lidelser.

Jeg ble personlig sendt ut til flere pasienter i en tid, hvor jeg enten bidro til å hjelpe de med å kjøpe utstyr og veilede dyrkingen(ofte de med kroniske sykdommer, men langtidssyke som f.eks MS eller epelepsi) eller i form av donasjon av medisin. Kort fortalt er det mange grusomme situasjoner man ender opp i, men at man kan bidra til en bedre levestandard for de svake, gjør jobben vanskelig, men verdt det på mange måter. Det er her vi kom inn... ikke for å bli mest mulig phucked up! Det krever tid, risiko og engasjement, for en litt bedre verden... ofte for en kort tid, desverre.

I Dyrkeklubben, dyrket vi ikke bare fram weed, men hverdagshelter du skjeldent hører om.

Endret av Onkel
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Salmotrutta

og det er noe sånt jeg vil at vi skal dra igang igjen. 

vi er desverre en del av ett meeeget kynisk miljø, men hvis vi er mange nok (forann og bak kulissene) så kan vi faktisk vise at vi ikke er en del av det alikavel. det vil bedre livskvaliteten til svært mange rundt i landet her og det vil hjelpe på legaliserings delen. 

i tilegg kan vi føle litt på den følelsen det gir av og hjelpe de som virkelig trenger det. 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
medicineurself420

det dere gutter sier høres jo fantastisk .. men jeg har jo en spørmål .. hvordan trår man fram til disse mennesker som er syk (pasienter) hvordan går man fram, jeg vet om noen som har fått kreft men er usikkert på hvilken måtte skal jeg snakke til vedkommende,, jeg har nok info om hvor bra cannabis er, men mangler  erfaring på akkurat det å fortelle folk om cannabis siden jeg har holdt dyrkinga for meg selv .. setter pris på dere erfare aktivister eller hverdagshelter som når fram til de som trenger det fantastisk medisin som cannabis er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Vi ble kontaktet av disse selv eller nær familie, word to mouth.

Det handler mere om at når man har prøvd alt eller ikke har mere å tape, så er det verdt et forsøk, ikke sant? Det er aldri noen "forsiktig" måte å si ting på, man må bare hoppe i det, desverre.

Men man kan aldri tvinge noen som helst og vi er ikke for tvang, vi er for individuell frihet til å bestemme selv hva man putter i kroppen sin. Så dette er en individuell holdning og etterspørsel.

Edit: informasjon er nøkkelen til å nå folk, for det hele handler om medlidenhet.

Endret av Onkel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Nå skal det sies at vi er ikke her for å redde verden, men som sagt hjelpe de få vi klarer med de ressursene vi har. Men jeg vil påpeke at dette er kun et prosjekt på tavla nå og ikke noe som er tilgjengelig pr dags dato.

Edit: en ting til, jeg må si at jeg har ikke energien til å møte folk selv lengere, men kan gjerne være med på å organisere dette, det blir min kjernesak isåfall. Men vi trenger folk som tørr å stikke hodet ut for en god gjerning og ikke har noe å tape på det. Vi skulle gjerne sett at vi har advokater også tilstedet på forumet for slike hendelser. Mitt rop til dere er som følger: Spre ordet og engasjer folket! Vi alle har noen vi kjenner og er glad i som trenger hjelp, det vil nok motivere folk til å hjelpe flere også.

Endret av Onkel
  • Tommel opp 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Salmotrutta

@medicineurself420

du kan jo starte med og si at du så denne dokumentaren og tenkte på den du vil ta det opp med, hvis de syns det er intressant så kommer de til og spørre om div

Endret av Salmotrutta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Salmotrutta

da har jeg laget en email som vil bli gitt vidre den dagen vi får en som kan administrere dette og som er flink med ord (det er ikke meg med andre ord, men jeg får gjøre så godt jeg kan i mellomtiden)

gartnere og andre som vil bidra til og dra dette igang igjen, oppfordres til og sende en mail til adressen under. skriv gjerne litt hva du/dere kan bidra med.

dyrkeklubben @ protonmail.com

Endret av Salmotrutta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
medicineurself420

jeg ser det,, skal prøve å skaffe meg mer info agn hva vedkommende trenger,, til nå vet jeg at denne person har hatt en aggressive kimo for å krympe  kreftsvulst og bivirkningene er ikke noe god,, jeg takker for tid dere bruker til å svare hva man lurer på og håper denne klubben blir noe av.. is 4/20 kee it going and have a nice day poff poff peace ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli
10 timer siden, Salmotrutta skrev:

@Casper DiNapoli bedre og snakke rett fra levra enn å pakke inn falskhet vettu :) det VET jeg at du er enig i.

men du kjenner endel folk rundt i landet som ikke er redd for å stikke hue frem, tåler endel kritikk og avhør, for og møte de trengende (sjekke at de trenger det og ikke bare er stonere som vil ha goood weed gratis) og som er koselige nok til at bestemor på 70 slipper de inn sånn at man kan lære de beste inntaks metode etter demmes behov (joint, pipe/bong, kaker, olje i kapsel osv) lære de litt om bivirkninger som noia, "å grønne", at man fort kan bli lat osv. 

fin måte for en aktivst og faktisk få "vist det frem" på medisinsk grunnlag 

Jeg kan i første omgang bidra med å påpeke at det minste problemet i prosjektet deres er å finne ut av om folk er kosher* eller ikke. Be dem sende en kort søknad inkludert diagnose, så er den floka løst. Å sende folk på hjemmebesøk for å gjøre en subjektiv vurdering har risiko for å bli besudlet med trynefaktor og småsnuskete vennetjenester.

Det største problemet er å få dyrkere til å donere cannabis. Hvis dere får til det, så burde det gå rimelig greit på skinner.

Også viktig å huske på at dette er ulovlig, så dere må gjøre dette i all hemmelighet. Er dette forumet trygt? Sitter snuten og leser dette? Det er jo faen ikke godt å vite.
Dere må finne ut av en god løsninger der mest mulig kommunikasjon om dette foregår mer skjult enn her vi er nå, men det må også informeres om opplegget på forumet sånn at både dyrkere og pasienter rekrutteres.

* Hvis for eksempel han her sender en søknad inkludert dokumentasjon på diagnose, så er det vel ikke så vanskelig å innvilge søknaden?
https://www.nrk.no/ytring/nar-cannabis-er-det-eneste-som-hjelper-1.12818881

• Like 1
  • Tommel opp 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Salmotrutta
4 timer siden, Casper DiNapoli skrev:

Be dem sende en kort søknad inkludert diagnose, så er den floka løst. Å sende folk på hjemmebesøk for å gjøre en subjektiv vurdering har risi8ko for å bli besudlet med trynefaktor og småsnuskete vennetjenester.

Det største problemet er å få dyrkere til å donere cannabis. Hvis dere får til det, så burde det gå rimelig greit på skinner.

* Hvis for eksempel han her sender en søknad inkludert dokumentasjon på diagnose, så er det vel ikke så vanskelig å innvilge søknaden?
https://www.nrk.no/ytring/nar-cannabis-er-det-eneste-som-hjelper-1.12818881

du har noen gode poeng her ja, en søknad og dokumentasjon på diagnose på email burde holde i grunn. men burde ha noen som reiser på hjemmebesøk også

Det og få gartnere til å donere er lettere sagt enn gjort. hu som inspirerte meg til og dra igang det greiene her igjen, trenger det nå, ikke når growen min eller hennes er ferdig om 3mnd (hu får låne rimelig komplett utstyr av meg som rigges til uka)

han der burde kvalifisere, men da må man få folk med mer greie på sykdom til og bli med på det her. han der vil kunne dyrke selv hvis han får hjelp til innkjøp/lån av utstyr, litt hjelp til dyrking og får noen gode gener sånn som jeg ser det, men igjen så kommer det ann på leilihet og bosituasjon 

Endret av Salmotrutta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Det er sant som du sier ang dyrkere. Jeg selv dyrker ikke lengere, men det er jo alltid et håp om at folk tar tak i situasjonen. Når det er sagt så var det jo langt flere medlemmer før i tiden, så det var vel ikke så vanskelig på den tiden.

Vi får bare krysse fingrene at folk stiller opp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Salmotrutta

vi får bare krysse fingre og tær for at det dukker opp ett par mailer fra gartnere fremover

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse

Jeg er med. - ikke som dyrker. Jeg har andre evener som er mer etarblert. 

I et prosjekt - uansett hvilket. Det må ha en konkret begynnelse. 

Det vi vet vi trenger og de som trenger trenger - råvarer. 

Så hvem har varene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Hvor mange aktive dyrkere er det på NorCan nå da? Jeg har ikke sjekket den delen av forumet enda :bigtounge:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Salmotrutta

hvis vi skal se på antall logger, 2-4stk. men det burde være flere enn det som dyrker aktivt her inne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Da er vel å blåse liv i NorCan et nødvendig skritt før man kan vurdere å blåse liv i Dyrkeklubben.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Det er nok det, men utfordringen ligger i at det er så mange andre arenaer for cannabis, at norske platformer blir liggende litt i skyggen, desverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Salmotrutta

regner med at det er endel growere her inne, som ikke lager logger mer heller :/

men det å blåse liv i norcan igjen, hadde seff vært det beste. men en dyrkeklubb som hjelper syke er faktisk viktigere i mine øyne enn at det blir masse liv her igjen

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
OzOz

Blei det noe framgang på dette?
Mulig jeg kan bidra med noe her, men er såpass paranoid at jeg kommer ikke til å benytte Protonmail, da heller Wickr. Om noen har styringa med dette så PM meg for videre komm.

• Tommel opp 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
aarya

Hei folkens!
Er ikke så ofte jeg er innom her på norcan, da energien som regel ikke strekker til for de mest rutinemessige daglige gjøremål, og slett ikke til diskusjonsforum.
Jeg er småaktiv på twitter @johk, og på forskjellige cannabisgrupper på facebook, men det går også veldig i bølgedaler.
Det er jeg som skrev den ytringen på nrk.no, om at cannabis er det eneste som hjelper.
Det gleder meg at ideen om dyrkeklubben, eller hva man skal kalle det, det å hjelpe folk som faller mellom stoler og ikke får støtte fra helsevesenet, fremdeles er i live.

Nytt etter at ytringen ble publisert på nrk.no, er at jeg kjempet i over to år for å bli vurdert av spesialister ved Oslo Universitetssykehus, for å se om de kunne søke om Bedrocan-produkter til meg.
Svarene jeg fikk, etter å ha klaget avslaget opp til fylkeslegen i Oslo og Akershus, var ganske enkelt at problematikken min var for komplisert.
Ellers har jeg ikke brukt cannabis siden februar 2016, før ytringen ble publisert, da jeg ikke kjenner noen som kan skaffe meg det jeg har behov for, for en pris jeg kan betale.

Har tenkt tanken på å dyrke selv, men da jeg bor i leid kommunal leilighet, hvor vaktmesterne kan låse seg inn for å sjekke ting, som de vil, tja...
Jeg trives godt her jeg bor, i rolige omgivelser, og vil nødig bli flyttet tilbake der hvor jeg bodde før, med narkomane naboer som klatret i takrennene og avfyrte luftgevær i hytt og skvett, lagde mye bråk, etc.
Å leve i/med varig angst for naboene er ikke morsomt. (Det skal sies at naboene var som regel koselige, men i lange perioder var det meget vanskelig.)

Om noen vil kontakte meg for spørsmål, så står jeg i telefonkatalogen.
Bruker signal for sms. (Tror det er ganske sikkert.) 
Tar ikke telefonen om noen føler for å ringe, så spar både meg og deg selv for bryderiet. :P 
(Sjekket 1881.no akkurat nå, og det er bare jeg som har navnet mitt i hele Norge.)
Eventuelt så skal jeg forsøke å sjekke denne tråden her med jevne mellomrom.
Ellers er jeg også å finne på twitter @johk

Håper virkelig dere klarer å blåse liv i dette, da det er mange som sliter i hverdagen rundt omkring i lille Norge.

Hilsen
Jo Henning Kalbakken

• Tommel opp 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
holken

Gillar verkligen idén:) återkommer när jag köpt hus och gjort 30 i lägg utan att spamma. God kväll nu folkens 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Dyrkeklubben er desverre død, det skjedde under trussler med tysting og andre omstendigheter her på NC for noen år tilbake, da folk ble outet og prosjektet ble lagt på hylla. Så det er litt ris til egen bak for legalistene, desverre. :(

Legalistene er blitt ideologiske rasshøl nå, alt handler om seg selv og deres røykings, de later som det skal hjelpe befolkningen med fri cannabis, på godt og vondt. Vi delte ut gratis medisin, ikke for profitt, men ironien er komplett, for nå skal de har femmer'n sin hva enn det innebærer, så nå omfanver anti-kapitalistene skatter, go figure!

Kun for egen grådighet og vinning, for de skjønner netopp at de ikke står så fedt i det selv (og overbetaler for dritt-hasj), når det kommer til gode varer, for ingen liker de, desverre!.

Rasshøl, er desverre det riktige navnet på slike folk... Egoister!

Endret av Onkel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå