Gå til innhold
stealthgrower

Fersk trim, fryst.

Recommended Posts

stealthgrower

Har en liten pose med litt trim, fryst ned etter det ble trimmet av. Kan jeg lage cannabutter av dette nu? Eller må dette tørkes osv først? Tenker å dekarbonisere dette i ovnen og la det ligge i smøret en stund for å trekke til seg alt det gode. Lyst på muffins ikveld ;)

Endret av stealthgrower

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
stealthgrower

og tine ekte smør, er det godkjent å bruke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse

Hei mr. 

Vell, det er jo oljen fra tricomene du egentlig vil ha. Jeg vil dermed ikke tro det har noe å si om det tiner eller ei. 

Ikke tenk på plante materialet, det skal du sile vekk og kaste alikevell. 

Foreslår at du hiver det fryste i en panne med vann som dekker det, det vil tine, langsomt, ha i smør med mye fett. Meierismør er helt ypperlig og smaker også godt i kake *bonus* ! 

La det stå på svak varme, det skal ikke koke. Ha gjerne en shot med sprit i også for å løse mest mulig olje fra plantemateriale. Ha det på varme i noen timer. Personlig ville jeg kanskje si 4timer, det har jeg gjort med godt resultat. Alkoholen vil fordampe. 

Husk at edibals ganges med 4. Er din vanlige dose i en joint 1g, vil du få samme effekt av 0,25g edibal dose. Det er på grunn av metabolismen. Som er en lang historie. 

Kos deg. Lykke til ! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
stealthgrower

Endte opp med å hive hele posen med trim i ovnen, etter 15 min knuste jeg det tørkede trimmet og lot det stå i 30 min til. Smeltet da 120g smør med litt vann, puttet trimmet oppi og lot det stå i 1 1/2 time på laveste varmen. Presset alt gjennom en klut, endte opp med noe mørkegrønt smør og litt vann som hadde skilt seg ut. Kjørte på med en pose med muffins blanding, var bare å tilsette smør og vann. Mekket 5 store muffins, og kasta i meg 2 stk igår kveld. Har ikke hatt noe behov for å røyke noe særlig idag, hehe. De siste 3 ligger i fryseren til neste gang jeg får noen dager fri igjen :joint:

Syns trimmet såg nokså dårlig ut, men tydeligvis så var det brukbart nokk til å lage 5 stk veldig potente muffins! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse

Hvile temperatur brukte du? 

Terpenene inkl de som ofte refereres til som cannobinoider vil fordampe når de utsettes for, varme, luft, lys og tid. 

Ved forskjellige temperaturer. 

Dersom det ikke er en kilde som kan "plukke" dem opp i sin helhet eller delvis - jeg sikter til fettet f.eks. meierismør. 

Skal ikke smøret brukes umiddelbart og man har tid til å sette det til kjøling en liten stund, setter man pannen med smør og vann i kjøleskap, fettet vil legge seg på overflaten av vannet og stivne. - slik kan du enkelt plukke det ut og avfallet vil ligge igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
stealthgrower

Kjørte 110-120 grader i ovnen. Steketermometeret gikk bare til 90 - så kjørte på litt ekstra varme når den kom på 90 grader, og satset på at det ble riktig (resultatet tilsier at det funket). Smeltet så smør og vann i en kjele og lot trimmet ligge der i 1 1/2 time ca. Filtrerte dette I en skål og lot det ligge i vinduskarmen i 45 min - smøret hadde skilt seg ifra vannet og jeg satt igjen med 120gram mørkegrønt smør. 

Gleder meg til å komme hjem fra jobb og munche dem siste muffinsene om noen dager :joint:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå