Gå til innhold
Casper DiNapoli

Innspill til Høies rusutvalg

Recommended Posts

SixIxIx

Jeg synes arealbegrensningen kun bør gjelde blomst, men skjønner at dette ikke blir så lett å få til. Jeg skulle gjerne hatt en haug morplanter stående, samt mulighet for å ta stiklinger, starte masse frø etc.

Jeg synes heller ikke politiet skal komme med linjalen eller wattmeteret sitt uten at det foreligger en velbegrunnet mistanke om salg.

• Tommel opp 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Ja vi må huske på at prute-prinsippet gjelder, så vi må smøre litt på i kravet. Det går an å kreve/anbefale at areal-begrensning bør gjelde for blomst og ikke inkludere det man måtte ha for vekst samt morplante(r)/stiklinger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
LHC

Det kunne kanskje være nyttig for utvalget å forstå at cannabisdyrking er en positiv hobby som selv om den forblir ulovelig, er av mange grunner å foretrekke fremfor organisert kriminalitet. De skal jo ha en god grunn til å nyansere diskusjonen utover antall gram. Poenget er å skille personlig bruk fra omsetning, og det kan man ikke gjøre med et gramskille. Heller ikke antall watt eller kvm. Det burde da være sånn at hvis politiet kommer over en som dyrker, må de foreta en vurdering om de vil anlegge sak eller henvise til helse. Hvis de så velger å anlegge sak, er det opp til dem å bevise at det har vært dyrket for salg. Kan de ikke bevise det, er det privat bruk.

Er jeg helt på jordet eller?

• Like 3
  • Tommel opp 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Du er ikke på jordet og er helt enig, men problemet er at slik tenker ikke politikere som lager lovene og politiet som håndhever dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
LHC
3 timer siden, Onkel skrev:

Du er ikke på jordet og er helt enig, men problemet er at slik tenker ikke politikere som lager lovene og politiet som håndhever dem.

Nei jeg skjønner. Nå har jo @Casper DiNapoli et poeng i at utvalget trenger innspill ift hjemmedyrking. Det beste hadde kanskje vært om Normal hadde stått for det. Da kommer det fra en interesseorganisasjon. Jeg kan ikke se noe annet enn at alle parter er tjent med at så mange som mulig dyrker hjemme til eget og venners bruk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Normal kommer til å sende innspill. De har også etablert seg i rusfelt-fellesskapet av organisasjoner som mottar statsstøtte og har sånn sett kort vei til utvalget, men jeg tviler på at de kommer til å skrive noe om dyrking.

@BK og @SixIxIx, hvor mange registrerte brukere har NorCan totalt oppigjennom årene, og hvilket år ble vi etablert?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pumpy

Bruk ordet dekriminalisering ikke avkriminalisering! Ellers veldig fornuftig innspill!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Takk for feedback :) Kunne du lagt ved en begrunnelse også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Du kan også føye inn i dette skrivet ang stikklinger/mødre(for det er ikke slik at man dyrker alt på en gang, men selektivt dyrker det man har lite av og etter behov), samt at det er satt av plass til disse i egne rom/telt og bør ikke føyes inn under samme bevisbyrde, da disse ikke er for konsumering i den tilstanden de er i. Så her trenger du å føye inn et tilegg. og evt et kapittel om konsentrater, som vil legitimere f.eks et grow på 1kg(ca 100gram konsentrat, grovt estimert), som skal vare til neste grow er ferdig, da snakker man plutselig ikke om så mange gram(gjennomsnittelig 0,7-2g om dagen i en periode på 2-4 måneder).

Også kan du ta med ang frø. For det er slik at det finnes straffesaker (husker ikke hvor i norden, det var så lenge siden), men de antok at hvert frø kunne potensielt bli 50g og dermed medførte hard straff. Jeg mener dette bør skrinlegges og frø er slettes ikke noe som skal tas med i betraktningen, da disse ikke inneholder noe som helst av THC og heller ikke kan bevises at de blir benyttet i hele tatt.(noen av oss preserverer gener slik).

Kommer sikkert på mere senere, er litt tidlig enda og jeg har en del som jeg må gjøre unna.

Endret av Mr.Rosin
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Ja, de punktene du nevner må vi få med :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå