Gå til innhold
SixIxIx

Norcan på Facebook!

Recommended Posts

Bamse
11 timer siden, Curry skrev:

Det har med at du fremstiller min legning med hasjrøyking, noe som jeg sier er en dirkete feil. For du tar selektivt å plukker ut ekstreme lands holdninger til legninger og sammenligner de med et rusmiddel i et land hvor du får bøter og ikke blir steinet til døde eller kastet ut i fra byggninger. Noe som er en ekstrem tankegods og en ekstrem uttalelse, etter mitt syn. Kan du huske om noen har blitt henrettet her til lands for litt hasj?

Ja, så absolutt blir personer henrettet her i landet for Cannabis relasjoner. 

I det store bildet, Cannabis, homofili, heksebrenning, rasisme. -  All the same but not identical. 

Interessant. 

Å husk, i moderne tid henretter vi på sivilisert vis, ikke ved å ta livet - men drepe gleden ved det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303
På 8.5.2018 at 14.02, Curry skrev:

At homofile i andre ekstreme land blir undertrykt og i flere tilfeller drept, er ikke greit. Men hvordan kan man sette det i sammeheng mellom hasjrøyking her i Norge og bøter? Hvis det plager dere, så er dere hjertlig velkommen til å engasjere dere i det i stedet sammen oss og kanskje redde liv?

At du sier at det overrasker deg, er rimelig leit. For vi homoseksuelle er absolutt ikke noe annerledes og forskjellig innen våre samfunn enn det hetrofile er, det er en myte og en oppkonstruert situasjon. Dette sier mere om hvordan dere oppfatter oss og det er egentlig ikke noe annerledes enn de som hater oss, fordi de ikke vet bedre. Så stigamtiseringen, stemplingen, stereotypiske holdninger og fordommene er noe dere må legge vekk.

Da kan du tenke på dette. Min samboer, hun fortalte meg at en fellesvenn av oss hadde fått seg ny kjæreste og han liker ikke noe annet enn oralsex. Jeg har hørt om slike personer før, men det bare beviser at det er ganske forskjellige mennesker, ideer, meninger etc i vårt miljø også.

Og jeg kan si at jeg er ikke noe "traktorlesbe" og det er ikke samboeren min heller, vi begge er veldig feminine, trener og gjør alt som vanlige jenter gjør. Ja, du ville ikke tro at jeg er lesbisk om du møter meg eller min samboer. Det er heller ikke uvanlig at vi blir sjekket opp av menn når vi er ute og de fleste er veldig overrasket og nekter å tro at vi er et par. Så det er mye stereotypisk tankegang der ute.

Sammenlignen mellom "ulovlig rusbruk" og "homofili" er i høyeste grad relevant da homfile ble sett på som mentale avvikere helt til 70 tallet og måtte gjemme seg bort i subkulturelle undergrunnsmiljøer og lyve til alle de kjente om aktivtetene, skjønner ikke att analogien føyk over hodet på folk.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Curry

Når ble det nevnt homofile på 70 tallet?, mulig det gikk meg hus forbi ja. Men om det var temaet skulle jeg sagt det var mere riktig.

For jeg fikk med meg sammenligningen mellom Iran's lover og Norges lover. :-|

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Poenget mitt handlet om statistikk. Men erfaringsmessig vet jeg at det er et noe avansert poeng som går over hodet på enkelte.

Som Bamse303 nevner er det store likhetstrekk mellom hvordan homofili har blitt og blir kriminalisert og hvordan cannabis har blitt og blir kriminalisert. I begge tilfeller hviler politikken på A) at tilbøyeligheten er skadelig og moralsk forkastelig, og B) påstand om at en smitteeffekt som vil gi økt bruk vil følge hvis man tillater tilbøyeligheten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Curry

Hvorfor klarte du ikke å si det rett selv den første gangen og må få andre til å rette deg opp, eller var det for avansert selv for deg?

Når jeg søker på deg så ser jeg det er ikke veldig smart å bli kjent med deg, for da kan du bli så sint og true med å tyste på andre medmennesker. Hvem vet, kanskje du rotet deg borti noen som var for avansert?

Hvordan kan andre på forumet la deg komme tilbake etter noe slikt, eller har du smisket deg til en tilgivelse?

Edit: Men ja, takk for at du har en slik ovenpå og ned syn på andre mennesker, det er alltid flott å komme til et forum da. Så nå skjønner jeg mere om hvorfor Onkel dro også, så jeg tror jeg drar også. Blir vel bare deg igjen til slutt på forumet, slik som du snakker til dine medmennesker. Jeg kommer herved til å advare andre også mot å holde seg unna forumet og spesielt deg, for jeg har fått det inntykket du er en farlig person å bli kjent med.

Edit: Jeg leser i en tråd her, hvor du har tydligvis lokket noen i ledelsen ellerno med penger, helt utrolig.

Endret av Curry

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli
1 time siden, Curry skrev:

Hvorfor klarte du ikke å si det rett selv den første gangen og må få andre til å rette deg opp, eller var det for avansert selv for deg?

Når jeg søker på deg så ser jeg det er ikke veldig smart å bli kjent med deg, for da kan du bli så sint og true med å tyste på andre medmennesker. Hvem vet, kanskje du rotet deg borti noen som var for avansert?

Hvordan kan andre på forumet la deg komme tilbake etter noe slikt, eller har du smisket deg til en tilgivelse?

Edit: Men ja, takk for at du har en slik ovenpå og ned syn på andre mennesker, det er alltid flott å komme til et forum da. Så nå skjønner jeg mere om hvorfor Onkel dro også, så jeg tror jeg drar også. Blir vel bare deg igjen til slutt på forumet, slik som du snakker til dine medmennesker. Jeg kommer herved til å advare andre også mot å holde seg unna forumet og spesielt deg, for jeg har fått det inntykket du er en farlig person å bli kjent med.

Edit: Jeg leser i en tråd her, hvor du har tydligvis lokket noen i ledelsen ellerno med penger, helt utrolig.

Hehe, har jeg lokket ledelsen med penger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Curry
On 4/8/2018 at 6:36 PM, Casper DiNapoli said:

Hvis det som skjedde for 8 år siden, og som skjer daglig i diverse andre nettsamfunn, er så vanskelig for NorCan, så kan dere godt be meg stikke og aldri komme tilbake - så vil jeg etterkomme det. Men det er på tide å ruste opp cannabis-kampen. Jeg har opparbeidet meg kontakter som kan brukes til å forene NorCans cannabis-krefter med andre cannabis-krefter. Og på sikt kan jeg potensielt hjelpe dere med å få økonomisk støtte. En av mine tetteste samarbeidspartnere sørget for at Normal nå har fått en sekssifret sum i statlig støtte. Vi har finstudert mange av rusfeltets søknader til Helsedirektoratet, og veit hva som skal til.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303

hvis dere to ikke gir dere nå så blir det ikke noe middag og dere kan bare glemme ps4, for en måned.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Ja okey. Synes det hørtes ut som bestikkelser når du nevnte penger først, å tilby gratis hjelp til å få innvilget statsstøtte er noe litt annet.
Men greit, jeg trekker tilbake tilbudet inntil NorCan eventuelt er soleklart motstander av forbudspolitikk :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen

Admin . Kan Dere vennligst bli kvitt dette slimet ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Curry

Ja det ble nok litt for avansert.

Neimen kjære deg, ble du så furten at du truer et helt forum. Hva er det egentlig du prøver å kompensere for, med den holdningen? Alle vet at de minste hundene er de som bjeffer mest.

Og hva skal egetlig et forum med statstøtte? Det koster jo ikke så veldig mye.

Edit: Jeg gir opp, takk for meg :)

Endret av Curry

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Trusler er med en S.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Si meg, @Curry, har du andre profiler på forumet enn Curry-profilen? Eller registrerte du deg på mandag uten å på tidligere eller nåværende tidspunkt ha en annen NorCan-konto?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
SixIxIx

Denne tråden har sklidd helt ut, jeg låser den inntil videre.

• Thanks 1
  • Confused 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.