Gå til innhold
gamlingen

Gjødsel minimumskrav

Recommended Posts

gamlingen

Jeg satser på å dyrke en plante (fra frø) om gangen (auto, fem.) med minst mulig kostnader. Hva slags effekter vil det ha om den bare får vanlig gjødsel for stueplanter? Må man ha ørten typer kjempedyr gjødsel og tilsvarende dyre tester (for å sjekke hvilken man skal bruke når) for at planten skal overleve og komme i blomst?

Når det gjelder jord pleier jeg å bruke kokosjord fra ClasOhlson eller Plantasjen til andre planter, og disse skal jo fungere som jord? Driver ikke hydrokultur på mine andre planter som bruker kokosjord, men må jeg det med cannabis?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
jiffemann

Kommer til syvende og sist ann på hvilket resultat du ønsker deg.
Det er ugress, det vokser uansett, men jo bedre forhold jo bedre resultat. Om du bruker "ukjent" jord og næring kan det bli vanskelig å justere mengden riktig, men du vil sjå det på planten(e) etterhvert om de trivst eller ikkje.
Kokosjord har jo ingen næring fra starten av, så du må begynne med det umiddelbart, men i svært lave doser selvsagt så du ikkje dreper planta på den måten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
skogtrollet

Gjødsel for stueplanter fungerer fint. Jeg har prøvd cannabisgjødsel(hesi), biltema blomsternæring, helgjødsel, fullgjødsel, blåkorn og diverse annet.

Har aldri målt pH.

Kan ikke si at jeg merker mye forskjell.

Endret av skogtrollet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt

Mine første planter fikk kun plantejord og urin, that's it!

Riktignok kun frøproduksjon men det ble da endel frø ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Soilandcatsand

Jeg bruker bare Maxi Bloom. Bruker ca 50% av anbefalt dose. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
gamlingen

Takk for svar! Da satser jeg på vanlig gjødsel  første omgang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå