Gå til innhold
Kjell T. Ring

Privat samtale

Recommended Posts

Kjell T. Ring

Hvorfor @Casper DiNapoli insiterer du på privat samtale hele tiden? Har du noe å skjule?

Edit: hvorfor skal ikke allmennheten se hva vi har å si?

Endret av Kjell T. Ring

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Hva er det du snakker om?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Jeg foreslo at vi kunne ta krangelen dere insisterer på å dra ut i langdrag i en avskjermet del av forumet sammen med administratorene, for å ha bedre sjanser til å bli ferdige med det og for å unngå å plage resten av forumet med den unødvendige støyen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Kjell T. Ring

Altså, vi kunne blitt ferdig med det om du ikke invaderer et forum for dyrker med aktivisme. Det er faktisk enklere om du drar enn en haug med andre brukere, men slik ser du det ikke. For slik jeg ser det, så er du den gode og vi de onde. Du er religiøst overbevist om at du gjør en god gjerning uten å se det hele perspektivet... Forumet var flott det inntil at du kon innom. Og en ting til, joda, du var utslagsgivende til at Onkel stakk, selv om han peker på andre feil, de kan rettes på, men ikke du! Slikt trenger man piller og terapi til, tunge piller!

Endret av Kjell T. Ring

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Så du mener forumet kun er for gartnere og ikke for såkalte aktivister?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Kjell T. Ring

Det er i hovedsak et dyrkeforum

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Kjell T. Ring

Du bringer mose til et forum av gress!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Kjell T. Ring

Men hey!

Jeg tror du har de beste intensjoner, men du drar agendaen din vel langt og ofte er det ting som blir en nærmest religiøs overbevisning om at canna er bra, "derfor bør samfunnet akseptere det". Men det er ikke så lett, desverre!

Endret av Kjell T. Ring

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Kjell T. Ring

Cannadebatten er ikke gullforgylt selv om du tror det er guds ord. Det er her kjærnen i debatten ligger, man må faktisk innse at ikke alt er bra med canna heller.

Edit: når du innser det er du forstått og inntar også de negative ting som følger av en slik legalisering. Vi vet for lite, rett og slett.

Endret av Kjell T. Ring

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Kjell T. Ring

Jeg tror ikke at du legger til grunn onde intensjoner, men det er viktig å ikke la skylappene overta debatten helt. Ikke sant?, da mener jeg ikke kverruler, for du vet det er en sannhet i det.

Endret av Kjell T. Ring

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Kjell T. Ring

Dessuten møter du deg selv i døra når du snakker om gram, slik kan ikke en dyrker tenke, derfor tror jeg du har veldig lite å tilføre debatten eller legaliseringen for dyrkere, de vil ha like mye ut av en avkriminalisering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Legalisering er enn så lenge en fjern drøm, men en potensiell avkriminaliseringsreform står rett foran oss.

Hvis du hadde fulgt med i timen, så hadde du visst at det er årsaken til at jeg er her nå. Jeg mener det har en verdi for alle cannabisbrukere og spesielt dyrkerne, om dere leverer et innspill til utvalget som skal utrede og forberede rusreformen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Kjell T. Ring

Det er her jeg påpeker du har feil, jeg leser andre tråder der F.eks Onkel nevner kvm, men du synes vi skal forholde oss til gram... ikke belær meg, jeg vet hvor jeg står og du står ikke for det samme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Jeg har da ikke lagt noen føringer, jeg har delt min mening som alle andre av de 19.000 medlemmene også står fritt til å gjøre, også hadde det vært fint om dere kunne utforme et innspill som reflekterer flertallets mening. Dere kan godt skrive innspillet helt uten min innblanding, men hvis dere ønsker å sparre om noe så står jeg parat til å bistå. Dere kan også unnlate å skrive og sende inn et innspill hvis dere ikke ønsker å være med på å påvirke prosessen frem mot reformen.

I tillegg til selve utvalget er det startet et uavhengig skyggeutvalg som skal besvare nogenlunde samme mandat som selve utvalget skal forholde seg til. Samme innspill kan sendes til begge disse utvalgene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Jeg mener ikke at kvadratmeter er en dårlig grensedragning, men IMO tror jeg politikerne har lettere for å forholde seg til mengde enn til kvadratmeter. Det betyr ikke at man MÅ gjøre som jeg sier, det betyr heller ikke at man nødvendigvis må velge en av dem - man kan jo nevne begge deler i innspillet. Eller man kan gå for kvadratmeter uten at jeg kommer til å lage noe bråk av den grunn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Kjell T. Ring

Hey, det er vagt å bruke de 19k medlemmene som et solid tall, npr du vet det er over tid... siden 2001 og ja, jeg vet. Jeg var meget aktiv da forumet  faktisk var aktivt. Igjen, du er en politikers hode, du kan ikke tenke nytt, for du skal forholde deg til hvordan politikere tenker, for enkelhetens skyld..(du forhandler, det gjør ikke vi, vi sier det som det er) Slikt blir det aldri nytt av. Du er inngrodd og derfor vil du absolutt aldri forstå. Du har fått innspillet, nå har du valget om å utforme det, det er du som har tatt denne kampen, ikke vi! Vi er ikke problemet, du er det, skapt kun av deg. Vi hadde nok dyrket uansett, lovlig eller ikke.

Endret av Kjell T. Ring

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Kjell T. Ring

Kan du svare meg på dette.

Er cannabis bra for befolkningen? Og hvorfor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli
11 minutter siden, Kjell T. Ring skrev:

Hey, det er vagt å bruke de 19k medlemmene som et solid tall, npr du vet det er over tid... siden 2001 og ja, jeg vet. Jeg var meget aktiv da forumet  faktisk var aktivt. Igjen, du er en politikers hode, du kan ikke tenke nytt, for du skal forholde deg til hvordan politikere tenker, for enkelhetens skyld..(du forhandler, det gjør ikke vi, vi sier det som det er) Slikt blir det aldri nytt av. Du er inngrodd og derfor vil du absolutt aldri forstå. Du har fått innspillet, nå har du valget om å utforme det, det er du som har tatt denne kampen, ikke vi! Vi er ikke problemet, du er det, skapt kun av deg. Vi hadde nok dyrket uansett, lovlig eller ikke.

Jeg skjønte svært lite av dette. Men som nevnt så har jeg ikke lagt noen føringer på hva dere skal mene, jeg har kun oppfordret dere til å sende inn et innspill.

Om cannabis er bra for befolkningen:
Cannabis har noen potensielle skadevirkninger, primært fysisk på lunger og luftveier hvis man røyker det over tid. Sammenlignet med andre rusmidler er cannabis svært lite skadelig. Sporadisk bruk er ikke skadelig, massiv bruk over tid kan være skadelig. Hvis cannabis blir mer utbredt og alkohol mindre utbredt vil det være bra for folkehelsa. IMO.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Kjell T. Ring

Hvor har du altså de solide 19k'ene ifra? ( de er absolutt ikke aktive) Uten at den upartiske eller overrasskende BK har gitt de til deg?

Så det er bra for de som har latente psykiske sykdommer, som depresjon, eller sosiale egenskaper? Og de studiene som er utgitt er faktisk ikke så gamle. dvs ikke over langtidsvirkning og dypere samfunnsutvikling. Jeg vet flere som ikke er i jobb og er deprimerte, sosial angst er faktoren som går igjen hos de alle... Gjett hva de har til felles? Alle sniffer formfett, bensin eller lim?

Selv om du har det bra med røykings dude, så betyr det ikke at det er den "endelige løsningen".

Endret av Kjell T. Ring

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Da kommer jo spørsmålet om høna og egget opp. Men det har du fasitsvaret på?

Jeg er klar over at forumet ikke har 19.000 aktive medlemmer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Kjell T. Ring

Nei, det er det ikke og jeg har ikke svaret.

Men jeg vet at ikke alle har bra av det, og det er de jeg vil beskytte, det vil ikke du. Det er egoisme

Edit: du forenkler ting, for å fremme ditt perspektiv. Du kan ikke forandre folks liv, sett kun i fra dine øyne, dude. Det er lov til å tenke på andre og.

Endret av Kjell T. Ring

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Ja, og da kommer vi til statistikken. Det er ingen sammenheng mellom lovform og grad av bruk, så uavhengig av om det er straffepolitikk, avkriminalisering eller legalisering som gjelder i et land så har landet en del cannabisbruk.

De brukerne som opplever bruken som en belastning; hvorfor mener du det er bedre for dem at bruken deres er kriminalisert enn lovliggjort?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Kjell T. Ring

Igjen, så handler det om avkriminalisering, slutt å vær en kverrulerende testikkel. Men du skal absolutt legalisere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Nå skjønte jeg ikke helt innvendingen din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå