Gå til innhold
MGrow

Planlegger min første grow

Recommended Posts

MGrow

Dyrking, dyrking, dyrking... 

Da har det seg sånn at jeg på veldig kort tid har lest flere titalls artikler og forskjellige forum om cannabisdyrking. Enda jeg har en del arbeid som gjenstår mtp studier, klarer jeg ikke å riste av meg den plutselige og spirende trangen til å fordype meg i gartner-faget.

Jeg var innom forumet her i fjor høst, men da var målet mitt først og fremst å få tak i noe cannabis å røyke for første gang. Vel.. Kanskje 20 gram senere sitter jeg her og har fått helt hekta på dyrking, enda jeg aldri har vært i nærheten av en cannabisplante engang. Eller... dvs en som ikke har vært livløs ;)

Jeg vil i denne tråden spørre om innsikt og tips av dere mer erfarne gartnere. Kanskje kommer jeg også til å poste litt om min fremtidige grow når jeg først kommer i gang. Jeg ønsker å være så forberedt som mulig, og er allerede i gang med prossessen med å se på grotelt og annet utstyr. Til nå har jeg kun skumlest dyrkehåndboka, men jeg synes jeg har fått et ganske bra inntrykk til nå. Nå har jeg ikke mulighet til å begynne min første grow før midt i august, så jeg tenker å bruke tiden frem mot dette til å planlegge så nøye som mulig. 

Her er utstyret jeg har undersøkt og planlagt å bruke til nå. Om det er noe dere tenker hadde forbedret planleggingen min, gjerne kommenter under :)

- HomeBox 80/80/160

- Electronic Ballast HID 400W H.P.S/M.H (Vet ikke helt hva alt dette betyr, men slik den står beskrevet i spesifikasjoner)

- 400W HPS pære (philips tror jeg)

- Liten vifte jeg har liggendes

- Vents TT150P max 60w 520m3/h 

- En digital lystimer jeg har. (husker ikke hva dette heter)

- Eurowing

Jeg tenker å gro i jord. Det jeg lurer på er hvor mange planter/hvor mye kunne jeg fått ut av denne plassen? Jeg har sett litt på frø ifra High supplies. Ser ut som dette er av kvalitet. Jeg vet at jeg må regne med å miste litt høyde til potte, lampe, osv.. Spørsmålet mitt er hvor høy plante kan jeg ha med et setup i dette teltet med en jord-grow? Til nå har jeg kommet frem til seeds av strainsa Top44 og Aghan. Ifølge High-supplies skal disse gi en grei avkastning uten å bli for høye. Disse er ikke auto. Burde jeg kjøpe auto seeds eller skal det gå fint med disse? Jeg kommer til å røyke en del selv, men også gi vekk til nære kompiser for en billig pris. Jeg kommer selvfølgelig ikke til å røpe at jeg dyrker selv. Grunnen til at jeg røyker er hovedsaklig for moroa sin skyld. Nå har jeg også ADHD da, og sliter til tider med søvnvansker og tilfeldig stress/angst. Jeg har aldri prøvd cannabis som selvmedikasjon mot dette, men det har vel også litt med at jeg kun har fått gateweed.. Om det er en strain dere anbefaler mot typiske ADHD problemer, som ikke er alt for avansert for en nybegynner å dyrke, tar jeg gjerne imot forslag. Jeg tenker å kjøpe inn ihvertfall 2 forskjellige strains når jeg skal handle frø. Jeg vil ha noe som space meg totalt ut, men også noe som kan røykes for å lette litt på humøret og kvikke meg litt opp.

Jeg tenker å gro nokså stealth, altså plassere teltet bak 2 skap med et hemmelig firkantet rom hvor teltet skal stå. Noen som har erfaring med å gro i telt i et hus hvor det også bor andre? Ettersom jeg vil få mest mulig avkastning, med kvalitet rus, regner jeg med at jeg må skaffe meg et kullfilter også. Hvor stort må dette filteret være for et telt på denne størrelsen? Jeg vil eliminere lukten totalt fra rommet, men vil helst bruke minst mulig penger på dette. 

Også, anbefales det at jeg fokuserer veldig på næring og forskjellige groteknikker, eller er dette noe man avanserer seg mot etter litt prøving og feiling? 

MGrow

Endret av MGrow

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Soilandcatsand

Lukt, støy og loos lips har avslørt mange kara og det er noe du være nøye på. Få på plass kullfilter som er litt større enn kanalvifte. Ennå bedre om du kjøper en overdimensjonert vifte, det blir mindre støy men da må også filter være større.

Ikke blir for grådig. Lag kun til deg selv. Med ditt påtenkte telt så rekker det med 4 planter i starten. Jeg ville gått for Northern light, de har kort blomstringstid og de blir ikke høy. Spesielt om du topper disse. Potent er de også med ok avkastning. 

Å være en dyrker kan være en ensom hobby. Derfor er dette forumet perfekt

Endret av Soilandcatsand

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
medicineurself420

jeg vil også legge til at teltet du har tenkt deg vil være lit for lavt til å dyrke regulær herbs  (feminize or not) med den høyde vil du få problemer med at plante vil våkse inn i lyse å brenne og selvfølgelig vil temp bli høy for budsene.. selv har nå problemer med å senke temp i telte mitt,  selv om jeg har 120x120x200 cm fire planter som jeg vege for 5 uker og nå er de i sin 6 uke bloms og lyse står 60 cm i fra cannopi nevner vel også at jeg har 600w hps lys og to roterenevifter og en utsugtsvifte med carbonfilter. og ballast er utenfor telte. du får vurdere det selv men litt ekstra høyde vil være kjekt å ha.. poff poff peace

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
MGrow

Takk for tips!

Ser ut som det blir et litt mindre telt enn først planlagt, sannsynligvis med grunnflaten 60x60. 

Har så godt som bestemt meg for å bestille noen afghan fem frø, og kanskje også noen northern lights eller ak47 auto. Bestiller nok fra high-supplies, om det ikke er noen andre sider dere heller ville anbefalt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
LHC
På 4.6.2018 at 8.12, medicineurself420 skrev:

jeg vil også legge til at teltet du har tenkt deg vil være lit for lavt til å dyrke regulær herbs  (feminize or not) med den høyde vil du få problemer med at plante vil våkse inn i lyse å brenne og selvfølgelig vil temp bli høy for budsene.. selv har nå problemer med å senke temp i telte mitt,  selv om jeg har 120x120x200 cm fire planter som jeg vege for 5 uker og nå er de i sin 6 uke bloms og lyse står 60 cm i fra cannopi nevner vel også at jeg har 600w hps lys og to roterenevifter og en utsugtsvifte med carbonfilter. og ballast er utenfor telte. du får vurdere det selv men litt ekstra høyde vil være kjekt å ha.. poff poff peace

Det er et viktig poeng du ha, men med SCROG og MH eller lys med tilsvarende spekter brukt til stretch er ferdig, kan du dyrke hva som helst med lav takhøyde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå