Gå til innhold
Med.Can.Bruker

Danmark går mot cannabis legalisering.

Recommended Posts

Med.Can.Bruker

På mandag (11.06.) vil det være danskenes tur å diskutere en modell for legalisering  av cannabis.  Ordførere fra 5 forskjellige partier skal finne en Dansk modell for legalisering av cannabis i Danmark. Konferansen kommer på et tidspunkt der Det Canadiske Senatet  har vedtatt legalisering bare for noen dager siden.  Det er ikke små foredrag holdere Danskene har fått på foredrag lista heller. Vi legger merke til  Tomar Todd fra den verdens omspennende organisasjonen Drug Policy Alliance.  Til daglig er hun Senior Direktør for organisasjonens Juridiske kontor avdeling,   men hun er nå mer kjent som  rådgiver  for nasjonen Uruguay med sin verdens-kjente cannabis legalisering.  Som om ikke det er nok kommer hun rett fra Canada der hun har hvert rådgiver for det Canadiske Senatet de 2 siste årene.  Muligheten til og skaffe seg verdens fremste rådgiver på cannabis legalisering kommer nok Danskene til å benytte seg av tror vi.  OG HÅPER VI.  Vi konstaterer at brikkene faller på plass for danskene i riktig rekkefølge. Det er midt i blinken for folket som nå venter i spenning på om de får godkjent et borgerforslag om folke avstemming,  som nå ligger til behandling. Les mer og følg saken på Røvernytt.  Google:  roovernytt17  eller gå til:  http://www.roovernytt17.com/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pooh
3 timer siden, Med.Can.Bruker skrev:

Det er midt i blinken for folket som nå venter i spenning på om de får godkjent et borgerforslag om folke avstemming,  som nå ligger til behandling.

Er det dette borgerforslaget? Det har vært ute siden i vinter og er ikke i nærheten av å få nok oppslutning til at det blir folkeavstemning. 

Endret av pooh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
LHC

Nei det har vel presset seg stille og rolig frem, men det er vel den pågående voldsomme kampen på Christiania som har satt gang i hjula igjen. Det er seriøst nå. Det er flertall i befolkningen og når fem partier (pluss Dansk Folkeparti som er på glid) setter i gang en prosess for å få cannabis legalisert, kommer det til å skje i løpet av et par år tror jeg. Og DK som har hatt en helt annen historie med bander og MC klubber kommer aldri til å avkriminalisere. De kommer til å legalisere/regulere. Da blir det enda deiligere å være norsk i Danmark:-)

• Tommel opp 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
LHC

I tillegg har 12 firmaer til nå fått godkjennelse til dyrking av medisinsk marijuana. Og de satser på å bli størst i Europa med milliardomsetning. Dumme, treige nordmenn lener seg på olje og laks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Tyren44

Kanskje begynne å se på mulighetene for å kjøpe aksjer i disse firmaene :) Har du noen link til hvilke firmaer dette er? Eller navn? Noen som vet hva som må til for og få godkjennelse til dyrking i Danmark?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
LHC

Jeg skal se etter det. Du kan jo prøve å google litt selv: medicinsk cannabis danmark

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Med.Can.Bruker

pooh. Er det dette Borgerforslaget? Svar: Jeg var inne på siden til Folketinget i etterkant og skvatt selv når jeg så oppslutningen. Det er bra at du stiller spørsmålet her så det ikke blir stående feilaktig eller misvisende. Jeg har sjekka det nå da og fått gravd frem linken. Men det er altså et nytt forslag med 4 Christianitter som er medlemmer av denne bydels foreningen om jeg har forstått det rett. Det er tydeligvis de samme som organiserer mannskap og hiver ut kriminelle inntrengere. De har tydeligvis en krevende jobb med disse inntrengerne og var akkurat ferdig (sist jeg leste) sist når politiet dukka opp og rydda hele gata nok en gang. Fult forståelig at det koker da. Ellers er jeg kjent med at det er fort gjort og forvente seg for mye.  " Det er utrolig hvor seig menneskerasen er når det gjelder håp " Sitat Professor Frank Aarebrot. :joint: Hvis ikke det dukker opp mer om saken snart så får jeg redigere forhåpningene litt:). Denne artikkelen er datert  25.05.2018.  https://politiken.dk/indland/art6536383/Christiania-vil-jagte-underskrifter-som-skal-presse-politikere-til-at-lave-folkeafstemning-om-hashlegalisering

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå