Jump to content
Sisteutvei

Medisinsk cannabis i håndbagasjen

Recommended Posts

Sisteutvei

Har tenkt meg en tur til min lege i Nederland og hente ut mer cannabis på resept. Men ser dette blir dyrt da jeg må reise alene, ingen å dele bil med osv, så vurdre å ta flybillett med bare håndbagasje da man spare en tusenlapp på det. Hvordan er det å gjlre det? Kan man gå gjennomført sikkerhetskontroll med camnabis i sekken? Og samme jeg spør. Noen som kjenner en lege i Trøndelag som har litt forståelse for oss som bruker dette til medisinsk bruk? Min lege nekter å skrive ut papir på at jeg kan bruke dette. Ergo får jeg barr en ukes bruk med meg hjem. Går konkurs vis jeg skal holde på sånn. Å vare det lengre enn 1 uke pga forståelsesfull lege i Nederland... Men pls hjelp :)

Sisteutvei

Ingen som vil besvare om cannabis i håndbagasjen ?

Mr.Rosin

Har du resept og kan vise til(fra lege i amsterdam), skal du gå på rødt og vise det du har i bagasjen. De kan ikke hindre deg dette, siden det er en del av EØS/EU-avtalen.

Gro sjøl i ettertid, og putt det på samme boksene, for politiet vet ikke forskjellen på lovlig og ikke lovlig (handler om bevis). Men du må nok opprettholde litt av de reisene, ellers lurer de på datoene. (jeg røyker ikke såååå mye, men nok til å holde meg frisk)

Edited by Mr.Rosin

Sisteutvei

Tenkte mer at jeg reiser uten bagasje. Bare håndbagasje. Og nei man skal IKKE gå på rødt viss man ikke har med til verdi over 6000 kr. Det er lovlig ergo slipper man å vise det frem viss verdien er under lovlig 6000kr. Har reist noen ganger og ikke noe problem i koffert. Var mer å komme gjennom sikkerhetskontrollen med cannabis i håndbagasjen.