Gå til innhold
KranPer

Mener legalisering av narkotika kan strupe økonomien til Young Bloods

Recommended Posts

Mr.Rosin

Det der blir for enkelt å si og det har Kanada og USA sagt også, men realitetene når det skal forhandles med politikere, er noe annet.

Så jeg synes du må komme med mere konkrete ting enn en "vag", sammensetting av synsninger og filosofi. For det du kommer med blir for åpent for forhandlig/tolkning og er ikke en reell "modell" slik jeg hadde forestilt at du hadde, men blir mere en "take it as we go along"-modell. Det er akkurat derfor kanada og USA er i trøbbel nå, det er ingen konkrete forslag og det virker bare surrete og lite betenkt.

Så jeg oppfordrer deg til å ta stikkord og ingen forhandling om du tror på menneskerettigheter, for alt du kommer med nå, er jeg redd blir sauset ned til en røykings(kjip og dyr) i lomma og bare til vidre irritasjon senere.. For enkelte ting vil aldri bli glemt.

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Jeg kunne gitt deg innspill jeg, men jeg føler det hele er så vagt planlagt at det er håpløst og jeg kommer heller til å kjempe imot, for jeg har faktisk ideer, men jeg vil heller forbeholde de til Høie alene, i en objektiv og ikke politisk-farget agenda, bare for litt røykings. Det er en forskjell på idologiske, filosofiske ideer og politiske løsninger og du er for lite bastant og uten en plan(kall det den du vil modellen).

Det er fakta, desverre. Og jo raskere du innser det, jo lettere er du å jobbe med. Dessuten hadde du "flere modeller", igjen for vagt. Kom med noe konkret, så kan vi diskutere politikk, lover og reguleringer og ikke bare "det bør være liberalt". For jeg kan garantere det hadde liberalistene i USA og Kanada også i tankene, gjett hva politikerne hadde? Du må heller innrømme at det ikke er en plan hugget i stein. For det hele virker som mere ideologi enn virkelighet. Gi folk et rammeverk og forståelse hva det innebærer å legalisere i din verden, så vi kan vite hva vi skal stemme på.

Innrøm det(se det fra en objektiv side) og jobb med oss, så innser du hva vi har sagt i debatten tidligere, det er et bedre utgangspunkt... iallefall til å begynne med. "better no deal, then a bad deal" For skal du forandre samfunnet, gjør det riktig.

Prøver ikke å være sur eller noe, men jeg vil absoulutt ikke godta hvilken som helst "legalisering", det må ha litt mere "hold" enn det du presenterer. Du må rett og slett bli hardere i klypa om du skal forhandle med politikere, gi de to valg(om du har flere, kudos), men begge(alle) skal gange oss som utfall/kompormiss... med solid begunnelse i begge(alle). Da har du en plan/modell.

Jeg har personlig har drevet med forhandlinger i 20år, kom til forhandlingsbordet og selg det til meg. Og ikke kast bort tiden min på hypoteser, ideologier eller filosofi, gi meg en solid plan og rettningslinjer. Først da kan det hele utformes og jobbes med.

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Da er Amster-"modellen" et mye bedre forslag, hvor du jobber med politikere som kan instruere politivesenet om å ikke gå etter coffeeshops, så kan du åpne en egen coffeeshop med alle de ekstra kostnadene det vil koste å fremlegge det du kaller for rene produkter(alt skal sjekkes for urenheter). Selv tror jeg du vil gå konkurs fort, men det er bare en måte å finne ut på. Så heller driv lobbyvirksomhet for å instruere politi, det er nok den beste løsningen.

Så kan vi andre meske oss i andre godiser fra verden rundt, som du ikke vil røyke for det er så ureint.

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli
1 time siden, Mr.Rosin skrev:

Jeg kunne gitt deg innspill jeg, men jeg føler det hele er så vagt planlagt at det er håpløst og jeg kommer heller til å kjempe imot, for jeg har faktisk ideer, men jeg vil heller forbeholde de til Høie alene, i en objektiv og ikke politisk-farget agenda, bare for litt røykings.

Kjør på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Her er en utsnitt av en hittil 25 sider rapport jeg skriver, det du ser nå er 4 sider som er kun et  utvalg.

feil utsnitt.

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Som sagt er jeg kun på side 25 i rapporten og den blir nok større. Men jeg må komprimere det hele til fordel av folk som skal lese et sammendrag, så myyyye er utelatt, flere kapittel for å si det slik.

Og igjen, tror jeg ikke vi er på samme bølgelengde, så jeg skal ikke gi deg for mye.

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Jeg leste teksten din. Litt usikker på hvorfor du slettet den, og litt usikker på hvorfor du mener jeg skal vise frem noe slags arbeide her.

Som du sier er vi neppe på samme bølgelengde.

Du er ganske ny på forumet, men agerer som om du er veldig varm i trøya. Er du den nye profilen til noen som har diskutert legalisering/avkriminalisering med meg tidligere i år?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Jeg har vært medlem siden 2004, men mista kontoen, så dette er en ny konto(jeg hadde vel en før og, men hvem husker passord etc). Og ja, jeg har grodd siden 2000.

Nei, jeg har ikke diskutert med deg før, men har lest diskusjonene dine, mulig jeg la inn noen innslag i 2009-10, men ikke mere enn det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Jeg sletter, for det handler om beskyttelse av mitt syn på saken. For jeg kan kun snakke ut i fra hvordan jeg ser debatten og vil helst den skal være fri fra innspill og så objektiv som mulig, for selv jeg er lett påvirkelig, så det er vanskelig nok å opprettholde et objektivt syn.

Men som du ser, så har jeg litt mere dypt innsyn enn den vanlige debatten, noe du ikke kan benekte heller. For dette har jeg ventet på lenge og tenkt på like lenge, og som jeg sier, skal det skje, la det blir gjort riktig.

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Jeg vil invareta alle sine interesser, ikke bare legaliser for kjøp av røykings på bekostning av andre, som jeg føler legalistene i dag gjør.

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Dude, for din egen del. La det ligge, Casper er Casper. Men kontakt meg for innspill... Jeg er "game" om du vill ha tankespinn, for du er inne på noe. Buhuuuu, Craper!

Endret av Onkel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel
3 timer siden, Mr.Rosin skrev:

Da er Amster-"modellen" et mye bedre forslag, hvor du jobber med politikere som kan instruere politivesenet om å ikke gå etter coffeeshops, så kan du åpne en egen coffeeshop med alle de ekstra kostnadene det vil koste å fremlegge det du kaller for rene produkter(alt skal sjekkes for urenheter). Selv tror jeg du vil gå konkurs fort, men det er bare en måte å finne ut på. Så heller driv lobbyvirksomhet for å instruere politi, det er nok den beste løsningen.

Så kan vi andre meske oss i andre godiser fra verden rundt, som du ikke vil røyke for det er så ureint.

Dude, ikke ta dette feil, men dette er noe Crap'er aldri vil forstå. Du vil rett og slett få tankene hannes i vranglås, tried and true! "your panties are in a bunch" som det sies.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Dere får vurdere å samarbeide, hvis dere ikke allerede gjør det. Lykke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

wtf!

Jeg er ikke slettes ikke her for å skape noen konspirasjon, Onkel. Jeg forstår du har en beef med Casper DiNapoli, men jeg vil holdes så langt unna dette oppgjøret deres som over hodet mulig.

Og hva du sikter du til Casper? Jeg har enorm respekt for Onkel og hans innsats og innspill, men dette tror jeg går til hodet på folk (erhm, er det bare meg?), for jeg har sett deres diskusjoner før (og uten å si hvem er idioten). Og om dere ikke kan holde en mere sivilisert tone enn beskyldninger, så ser jeg at slaget er tapt på forumet.

Jeg har nok å jobbe med, uten å måtte motsi konspirasjoner. Detter er billig retorikk imo. (hva faen er dette egentlig?)

Men ja, hvilke innspill? For Casper hadde "modeller" han ikke kan presentere, så jeg er åpen for mere idioti... Kjør på! (jeg skjønner ikke at jeg gidder, er vel bare idioti her og)

Og ja, jeg blir forbanna, for dette er latterlig. Ta deg sammen Casper, ja onkel er ikke bedre, men du skal liksom være så mye bedre og representere folk...vis deg verdig! Idioter!

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

skitunger hele røkkla! Og dere skal liksom representere en legalisering? Fullfør barnehagen først!

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303

Ja nei med risk for å være litt cheerleader så er jeg bare så jæævla lei nå.

Har ikke kommet med så mye vettugt sjæl i det siste så får vel bare ta en pause da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
OGrow

Forstår ikke helt hvorfor slike kverulanter får fortsette med dritten sin på et forum som trenger alle brukere de kan få. Jeg går over til passivt medlem. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen

Denne kverulanten er i ferde med aa drepe Norcan ,,,,,,  paa tide BK og gjengen gror baller nok til aa staa fram og si hvem side de er paa ,,,,,, makan til koedd har jeg aldri sett 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli
16 minutter siden, pollen skrev:

Denne kverulanten er i ferde med aa drepe Norcan ,,,,,,  paa tide BK og gjengen gror baller nok til aa staa fram og si hvem side de er paa ,,,,,, makan til koedd har jeg aldri sett 

Administatorene har allerede sagt sitt, og de var ganske tydelige på at sånne kommentarer ikke er ønskelige, @pollen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli
3 timer siden, pollen skrev:

gror baller nok til aa staa fram og si hvem side de er paa

Det beste dere kan gjøre for forumet er å slutte med å insistere på å ha konflikt. Jeg føler ikke jeg har noen konflikt med dere, det er kun dere som føler dere har en konflikt med meg - på grunn av noe som skjedde for 8 år siden og som strengt tatt ikke angår dere. De eneste den konflikten angikk var Stein Hoftvedt, El, Ganjalf, BK, DudBud og meg, det er 8 år siden og ingen av oss har rippet opp i det de siste 5 årene.

BK var tydelig på at forumets fremtid avgjøres nå, og at det er mulig det blir lagt ned. Hvis dere ikke vil at forumet skal legges ned, så burde dere også begrave stridsøksen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
J.bacon

mange kommentarer som blir slettet så vanskelig å si noe spesifikt om tråden, men interssant å se at folk ikke takler forskjellige meninger. og litt interessant å se at casper har et for en eller annen grunn et dårlig rykte, og at folk som ikke har noe med det, viser mindre respekt.... 

fra et nøytralt ståsted syns jeg ikke ideene til casper er urimelige. ikke noen anndre sin heller for den slags skyld.

men anngående topicen, når man sammenligner andre lands strategier så er det egentlig lite vits. mye kan høres bra ut, men gå for eksempel å hør med nederlandske coffeeshop eiere om de er strålende fornyøyd med reglene. eller køben eller spania for den skyld. vært å reist å hørt med de flere gager, og det er ALLTID samme svar. staten er på, det funker egentig ikke og tjener ikke nok. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen
17 timer siden, Casper DiNapoli skrev:

Administatorene har allerede sagt sitt, og de var ganske tydelige på at sånne kommentarer ikke er ønskelige, @pollen.

Kan du ikke bare forsvinne ifra dette forumet , din jevla tyster ??????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Onkel

Problemet er @J.bacon at folk har faktisk noe med det, dette gikk desverre utover hele forumet i sin storhetstid, da fleste av de mest erfarne dyrkerne forsvant pga trussler mot en person. Men når man føler at selv de som liksom skal stå på din side bruker slik retorikk, da vil automatisk de som har noe å tape trekke seg unna, og det var netopp det som skjedde, inkludert meg selv, faktisk så forlot hele staben skuta og NC har aldri blitt det samme igjen.

Og da gikk det utover de som var her for å lære og har vært her siden i håp om at det skulle gå over, slik ble det desverre ikke. Med dette så døde ikke bare forumet, men også kunnskapen som var tilstede. Så jeg skjønner godt hvorfor det sitter dypt til en del av folknene her inne.

Endret av Onkel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå