Jump to content
Amnesia Haze

LED lys. Hvilken er best å bestille for Max kvalitet?

Recommended Posts

Amnesia Haze

Hei!

Hvis man hadde mammoth telt, 120x120x215, 600d Mylar. Hvilke type lys er det mulig å bestille til Norge/Sverige? (Betaler gjerne for kvalitet) Og tror du 1000 eller 1050 w hadde passet til ca 6-7 planter?

Tusen takk på forhånd

Amnesia Haze

Hei Jiffemann. Takk for svar. 

Anbefaler du denne? Det er USA. Tror du dem frakter den til Sverige?  Er det noe du anbefaler som er veldig bra fra EU?

jiffemann
16 timer siden, Amnesia Haze skrev:

Hei Jiffemann. Takk for svar. 

Anbefaler du denne? Det er USA. Tror du dem frakter den til Sverige?  Er det noe du anbefaler som er veldig bra fra EU?

De sender worldwide : http://timbergrowlights.com/shipping-returns/

Sitat

We can ship to virtually any address in the world.

Amnesia Haze

Prøvde å bestille. Fikk beskyld fra kundeservice den er for stor å sende internasjonal :/ Virker som alt jeg prøver å bestille fra USA har ei problem. Er det ikke noe «kjente» som er like bra? Helst med veg/flower alternativ?

Rocky

har du prøvd https://growerslights.com/

jiffemann
14 timer siden, Amnesia Haze skrev:

Prøvde å bestille. Fikk beskyld fra kundeservice den er for stor å sende internasjonal :/ Virker som alt jeg prøver å bestille fra USA har ei problem. Er det ikke noe «kjente» som er like bra? Helst med veg/flower alternativ?

Prøver leite litt, fant denne : https://www.ledparadise.eu/optic-led-grow-lights/optic-8-cob-led-grow-light

Kommer muligens legge til nye lenker etterhvert som eg finner noko interessant

https://www.todogrowled.com/gb/hlg-quantum-boards/56-hlg-550.html

Edited by jiffemann
  • Like 1

Den Andre Giraffen

Hvilket lys landet valget på? 

5ern

Optic 6 eller HLG 550 i et 1,5x1,5x2,35 telt?

5ern

Leverer den virkelig 1000w som det står der? I så fall virka det for godt til å være sant.

"Our 1000w LED lamp can replace the traditional 600w HPS to provide brighter light and save more electricity which also can save a lot of money for you. "

Det gir jo mening? De gode led lampene er stort sett omvendt. 600w led erstatter 1000w hps.

Edited by 5ern

OGrow

Gir ikke i nærheten av 1000w, drar mest sannsynlig rundt 150-200w ish fra stikkontakten?

Men hører gjerne om dine erfaringer @Vikingleif. Tilbakemeldingene er ofte at de er gode til vegg, men produserer mindre buds.

jiffemann
Sitat

This King Plus 1000 watt light draws around 185 watts from the outlet.

Så ja, ikkje snakk om at den er i nærheten av 600w hps :P Isåfall må det vere gammel magnetisk ballast, med 3 år gammel budsjett pære ;)

Vikingleif
29 minutter siden, jiffemann skrev:

Så ja, ikkje snakk om at den er i nærheten av 600w hps :P Isåfall må det vere gammel magnetisk ballast, med 3 år gammel budsjett pære ;)

du kan si ka du vil men resultatan æ har fått til med ledn hær har vert bedre enn med hps å produsert så det hell. men bare fortsett med HPS du ;)

jiffemann

Uhh, eg kjører kun LED og gjort det i mange år, men kvalitets LED, ikkje epistar drit.

Vikingleif
1 minutt siden, jiffemann skrev:

Uhh, eg kjører kun LED og gjort det i mange år, men kvalitets LED, ikkje epistar drit.

hehe bra, for prisen kontra dyre leds så har det knust forventningan.

jiffemann
1 time siden, Vikingleif skrev:

hehe bra, for prisen kontra dyre leds så har det knust forventningan.

Det ingen som sier det ikkje fungerer, det er jo trossalt bare lys. Men eg trur nok at om du hadde prøvd kvalietslys aka lm301b dioder eller lignende, så hadde du og insett at epistar er totalt bortkasta. Watt for watt er det like "bra" eller dårligere enn gavita DE hps.

Vikingleif
10 minutter siden, jiffemann skrev:

Det ingen som sier det ikkje fungerer, det er jo trossalt bare lys. Men eg trur nok at om du hadde prøvd kvalietslys aka lm301b dioder eller lignende, så hadde du og insett at epistar er totalt bortkasta. Watt for watt er det like "bra" eller dårligere enn gavita DE hps.

har prøvd mye LED's "kvalitetslys" men de koster mye skjer ikke forskjellen så invisterte i de jeg har nå for å dekke mye plass å har fått mye ifra de, så totalt bortkasta har de langt ifra vert ;)

Men sålenge det fungerer, peace.

Dr Dank

FYI. Siste diodene på markedet om dagen er lm301h. Til den prisen angitt  for Kingsled`en hadde jeg ikke latt meg "lure". Quantum Boards og et utvalg Cob´s er det beste lyset ferdig snakka! Du får 260W LED lev på døra inne 7 dager fra Kina for 170 doolers. Som er meget bedre enn Amazon lamper. 

5ern

Stive priser men det der er vell gode lys.

jiffemann
6 minutter siden, tipsy skrev:

Kvalitetsutstyr, til en faktisk overkommelig pris iforhold til orginale HLG, håper dere lykkes.

Dr Dank

10500.- for en HLG 550 er faen meg landeveisrøveri på høylyse dagen. Du får jo samme lampa fra Kina for en brøkdel. 

Edited by Dr Dank

jiffemann

Her må en sammenligne med orginalene, og da er prisene faktisk overaskende bra.
https://horticulturelightinggroup.com/products/hlg-550
En har da og i utgangspunktet bedre reklamasjonsrett/angrerett osv osv ved kjøp i norsk nettbutikk. Så i forhold til orginalen, så er dette faktisk veldig OK.

Men om en ikkje er "redd" for å kjøpe ifra kina, så er det jo ikkje tvil om at alibaba tilbyr helt andre priser.