Gå til innhold
THCHerbalist

Tatt for første gang, hva skjer nå?

Recommended Posts

THCHerbalist

Så jeg ble tatt i tollen med ca 5-7g hash. 

Dette er første gang jeg ble tatt, og fyren sa det var ingen "stor greie, blir nok en bot og en anmeldelse".

Men er ikke det som bekymrer meg, han så jeg aldri hadde blitt tatt for dette før og det var til eget bruk. 

Saken er, hva kan jeg gjøre for å ungå brev i posten, dra til politi stasjonen, ringe dit? Min adresse er registrert hos mine foreldre og de vil garantert åpne et brev det står Politiet på, og finner faren min ut av at jeg røyka (er snart 30) så er jeg fucked beyond den bota.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Spørsmålet er om din far sjekker posten din, for det er nemmelig ulovlig. Når det er sagt, så hadde jeg en kompis som opplevde det samme for 20år siden da de var på Roskilde, men han sjekka posten hver dag før sine foreldre og betalte bota. Men uansett, så kan et brev fra Politiet være så mangt (urinering på offentlig/åpen gate i fylla f.eks).

Men, du kan sette adressen din på en kamerat eller opprette en postboks i butikk/postkontor og meld i fra til folkeregisteret og Posten (evt en Co/ adresse i 3måneder, eller at du sier ifra at du skal på ferie, da holder posten igjen dine brev på postkontoret, slik at du kan hente de på postkontoret når du "retunerer" fra ferien din).

Men som du nevner selv, så kan du jo alltids ringe til Politiet og spørre om du kan komme ned å betale med en gang, for du skal på ferie/"insert bullshit here" og du vil ikke at det skal komme betalingsoppfordring etc, du har iallefall ingenting å tape på å spørre.

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303

hehe nei asså nå, seriøst?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
LHC

Kjip situasjon du er kommet i. Jeg ville dratt til politiet og forklart det sånn som det er. Og at du ikke ønsker brev hjem. Når det er sagt, trenger du å tre i karakter å si til din far at han ikke under noen omstendigheter skal åpne posten din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå