Gå til innhold
Gartneren

Georgia(landet) har legalisert cannabis

Recommended Posts

Mr.Rosin

Ser man det ja, de bevarer tradisjonen med å unnlate at folk dyrker til eget bruk. Gratulerer, enda en half-assed legaliserings-"modell" i kapitalismens navn. Surprise, surprise! Slik går det når ideologi skal trumfe fornuft, uten rettningslinjer eller klare lovforslag. Ubrukelige legalister.

"Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me."

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Georgia-dyrkerne ble sikkert oversett fordi de var opptatt med å lage falske profiler og krangle om en 8 år gammel bagatell istedenfor å komme på banen politisk. Får håpe dyrkerne i Norge ikke går i samme fella.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Hva du prøver å si nå da? Eller innser du at det ikke kommer til å gå slik som du har lovet, slik at du skal legge skylden på andre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Jeg prøver å si at dyrkerne bør komme på banen politisk. Jeg har ikke lovet noe som helst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Hvis du mener jeg bør gjøre det, så kan jeg fortelle deg at det skal jeg slettes ikke. Det er ikke jeg som higer etter dette, det er du(jeg vil ha avkriminalisering).

Det du yttrer nå er at jeg skal tvinges fram, fordi du vil ha en legalisering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
KranPer

Bra de har legalisert bruk av cannabis,så får vi håpe de lar folk få gro selv etterhvert. 

Man må huske på att legalisering er en lang prosses når det har vært ulovlig så lenge. Det att de har klart å fått bruk legalisert ser jeg på som ett stort steg i riktig rettning. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Problemet er at de fleste steder er det ulovlig å dyrke selv, det er fordi det er store firmaer som lobbyer fram reguleringene. Sålenge pengene kommer inn, så blir det absolutt ingen endring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Jeg blir mere og mere overbevist at legaliseringen blir så selvdestruktiv på sikt og etter hypen har roet seg, så innser folk hva de har stemt på(når man ser reguleringene som ruller fram).

"Etter den søte kløe, kommer den sure svie" heter det vel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
KranPer

Ender vi opp med modellen til portugal med avkriminalisering av narkotika så vil vel alt bli dratt under samme kam.  Kjøp og salg er fortsatt ikke lov.  Jeg vil mye heller kunne gå inn på ett pol å kjøpe kvalitets cannabis uten å måtte bekymre meg for onkel blå.

https://www.tv2.no/a/9761194/

I Portugal har de gode erfaringer med dette. Den som blir tatt med brukerdose må møte i en nemnd, og der blir det lagt en plan for hjelp og behandling, forklarer Bent Høie.

Portugisisk modell

I Portugal består nemnden av en sosialarbeider, en psykolog og en jurist. Regjeringen ønsker å innføre liknende modell i Norge, og et nytt offentlig utvalg skal nå utrede hvordan dette skal gjennomføres. Og blant medlemmene i utvalget er Kennneth Arctander Johansen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli
4 timer siden, Mr.Rosin skrev:

Hvis du mener jeg bør gjøre det, så kan jeg fortelle deg at det skal jeg slettes ikke. Det er ikke jeg som higer etter dette, det er du(jeg vil ha avkriminalisering).

Det du yttrer nå er at jeg skal tvinges fram, fordi du vil ha en legalisering.

Samme om dyrkerne ønsker avkriminalisering, legalisering, det Onkel kaller liberalisering eller det du kaller toleranse, så bør dyrkerne komme på banen og sende innspill fra deres perspektiv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

@KranPer Bortsett fra at de fleste steder som har legalisert, er det regulert i form av styrke etc, som ikke vil gangne de som trenger sterkere medisin. Dette dokumenterte jeg i den andre tråden. Så om du vil ha lovlig utsalg med svakere og dyrere cannabis, så skjønner jeg deg, men ikke alle er så rike(husk mange medisinske brukere er trygdet). Produksjonskostnadene vil bli alt for store. Og, må det enten være slik som Portugal eller en evt full legalisering? Hva med å heller lobbye for å instruere politiet som i Amsterdam, de plager jo ikke akkurat brukerne?

Nei Casper, det er ikke det samme det. Det er to vidt forskjellige ting. Men om du vil jeg skal lobbye for en avkriminalisering, så hjelper jeg til, men ikke for en legalisering( fordi legalistene ikke er gjennomtenkte folk), som jeg også har dokumentert tidligere er at monopolet motarbeider de som har langt bedre forståelse og interesse for cannabis, slik at de ikke skal få produsere det, noe som ville gangnet dere som forbrukere. Men det ser ikke ut til å gå inn, desverre. Og snart går jeg tom for måter å forklare det til deg på.

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Først, skal drivhusene bygges, det inkluderer innredninger, bygg og alt elektrisk(vifter, tempratur systemer og vannsystemer), brannsikkerhet, men må også være hermitisert. Så skal gartneren ha inntekt for strøm(ikke at det blir billigere akkurat, nå skal det opp enda mere), jord evt substrater, næringer, insektsmidler (andre kjemikalier) og resten av utstyr til evt hydro. Så skal han betale skatt, arbeidere, og andre avgifter og forsikringer.. Deretter skal alt pakkes og sendes (frakt) til analyse i labratorium (sikkert kjempebillig det(ironi), når man ser lønnsnivået i Norge), etter det igjen pakkes og sendes(frakt igjen) til utsalget, som skal betale husleie, strøm, arbeidere, forpakkninger, andre avgifter og forsikringer, strøm og moms ... og attpåtil ha nok til å tjene penger.

For meg blir ikke dette cannabis til 200 kr, pr g iallefall. Og jeg har sikkert glemt noe i farten, for det er lenge siden jeg drev bedrift, men jeg vet med sikkerhet at det ikke har blitt bedre med tiden, for det blir ikke langt skjul på av folk jeg kjenner.

Det er ikke uten grunn at det svarte markedet er på vei tilbake på flere plasser som har legalisert, men grunnen er enkel, det er for dyrt(og det er ikke i Norge, som er et av verdens dyreste land, vel og merke).

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Men så er bedrocan noe av det dårligste dyrka weeden(skikkelig trist forsøk på weed) jeg har sett fra amsterdam, kvister og blader etc og lite futt. Igjen, en grunn til at de jeg kjenner som kjøper dette, vil heller ha av min(ikke at jeg selger, men av og til får de litt av meg).

Er du i panikkmodus nå, siden du må bemerke til andre at det jeg sier ikke nødvendigvis er sant?. Sannheten er at jeg vil ikke lyve, for at jeg skal kunne kjøpe lovlig dop. Men jeg tror hvis vi er mere ærlige rundt dette, så går det an å jobbe mere og bedre med evt utfall om legalisering.

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Synd NC ikke tolererer at vi sender noe. For da kunne vi kan funnet noen her inne, så kunne jeg sende de litt bedrocan og litt av det jeg har(dvs når jeg har, dvs snart), så får vi da fort svar. For jeg har nemmelig Bedrocan liggende, etter jeg ble medisinsk bruker. For jeg kjenner flere av de første som utnyttet dette. Da kunne vi fått et objektiv syn på det, for slik som du skriver, så tviler jeg på at du stoler på mitt ord.

Men for å si det sånn, det er en grunn til at jeg begynte å dyrke igjen. Men det skal sies, jeg har dyrka i en god del år. Men uansett, så burde standarden for medisinsk være langt høyere enn dette.

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Du påsto at lovlige og kvalitetskontrollerte produkter på det norske markedet må være kjempedyrt, og jeg har dokumentert at påstanden din ikke stemmer, @Mr.Rosin. Hva du måtte tro om Bedrocan er irrelevant i den diskusjonen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Herregud da Casper; At den er dårlig, ergo dyrt, for da blir konsumet høyere. Vanskelig å forstå, ikke sant? Er det irrelevant?

Hvis du kjøper pøkk, så sier det seg selv at du røyker mere for å oppnå stimulans, eller hur?

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Har du noen gang hatt kritisk tenkning som lærdom?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Bedrocan er ikke pøkk. Bedrocan har ikke tatt noen snarveier når de har produsert produktene sine. Hvis du ikke liker strainene, så greit nok, men det vil ikke koste noe mer å dyrke frem andre strains lovlig og kvalitetskontrollert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Right, så om jeg sier at om du ikke liker å røyke hamp som  er "kvalitetsjekket" til 20kr pr g. så er det ok?

Som jeg sier, evt  BK, så kan vi få¨han til å teste. OG andre.

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Det siste poenget ditt må du gjerne presisere, jeg skjønte det ikke.

Endret av Casper DiNapoli

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Fordi du vil aldri forstå, du er ikke en dyrker, du har ikke forståelse, enda så påstår du at du vet hvordan. Du snakker rundt deg selv i en og samme tråd.

9 minutes ago, Casper DiNapoli said:

Bedrocan er ikke pøkk. Bedrocan har ikke tatt noen snarveier når de har produsert produktene sine. Hvis du ikke liker strainene, så greit nok, men det vil ikke koste noe mer å dyrke frem andre strains lovlig og kvalitetskontrollert.

Og jeg jeg har aldri sagt at de tok snarveier, altså dude, her viser du at du ikke vet hva du prater om. Men bedrocan ble faktisk utviklet for å ikke være så sterk, for den skulle ikke være så psykoaktiv.

Du er bare en stoner, en "Custie" og vet igrunn fint lite, men later som du vet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Det er mildt sagt fornærmende og forlendende. Du er som en politiker som lyver for sin egen vinning, men samtidig ikke vet alt om alt, men later som om du er et orakel.

Og dette skal liksom være ditt emne?.

Dude, du stryker på eksamen. Grunnforståelse dude, grunnforståelse.

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Spar deg frekkhetene og fokusér på sak. Du hevder at lovlig cannabis må bli mye dyrere (og dårligere) enn ulovlig cannabis, men du har til gode å underbygge påstanden din med noe håndfast. Jeg har i det minste lagt frem prisen på lovlig og kvalitetskontrollert cannabis ved norske apoteker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå