Gå til innhold
Sukram

Hjelp til diagnose; blader som blir bronsefarget.

Recommended Posts

Sukram

Hei. Har en plante her som i det store og hele har sett ut til å være i god form.

Den siste uken har den begynt å utvikle noe bronsefarge på noen av bladene. Flesteparten av blader ser fortsatt fine ut, men fargen har begynt å komme på flere blader, på noen av blomstene. Det ser ut som bronsefargen starter å utvikle seg på midten av bladet og sprer seg utover.

Den er for øyeblikket i starten på uke 6 av blomstring (siden lysintervall ble byttet til 12/12.)

Oppsettet er en hybrid av DWC og coco/kattesand-mix, med topfeeding om gromediet går under en viss fuktighet.

Bruker næring fra AN, micro/grow/bloom med B52, big bud coco og bud candy som tilskudd.

De vokser under LED-lys med en mix av 3500k og "rødblått" spekter. Tror ventilasjonen og luftsirkulasjon er rimelig god. Luftfuktigheten ligger som regel mellom 42-55% RH, og temperatur fra 19 til 25c under mørk/lys periode.

Dette er den første planten jeg fostrer, så hele oppsettet er ganske eksperimentelt.

Legger ved noen bilder som kan hjelpe med diagnose. Håper noen kan hjelpe meg å kaste lys over hva som plager jenta mi om dagen.

IMG_6781 (2).jpg

Endret av Sukram
større bildefil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Sukram

Det ser ut som at du er inne på noe. 

Finnes det noe enkelt remedie for dette, eller er det bare å krype til korset og bestille en flaske cal-mag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen

Hvis det er cal mangel saa ville jeg kjoept ei flaske MONO cal fra canna eller lignende .  Cal mag har mye magnesium i seg , saa kanskje ikke saa lurt hvis planta di kun trenger calsium .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Kan også være en lock-out som følge av overnæring. Så jeg ville heller ha tømt resorvaret og kjørt noen dager med lav næringsløsning, før man tilsetter mere og gjør ting vondt værre.

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Sukram

Det kan være at den har fått litt i overkant mye P. Jeg tynnet ut 2/3 av vannet i reservoaret med rent, PH-justert vann, når disse symptomene først begynte å eskalere. Det ser ut til å ha bremset utviklingen endel. 

Cal-mag Extra er rett rundt hjørnet, så jeg tenker å først starte med å gi 1/3 av angitt dosering, så se an utviklingen.

Er det ok å gi cal-mag tilskudd i hele gro- og blomstringsfase? Hvordan er det med timingen min, nå som hun er halveis ut i uke 6 blomstring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå